بررسی نتایج ۵ دربی اخیر/ کفه ترازو به سود استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بررسی نتایج پنج دیدار آخر تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشخص می‌کند کفه ترازو به سود شاگردان فرهاد مجیدی سنگینی می‌کند.

تیم‌های آبی و قرمز تهران از تاریخ پنجم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند تا امروز ۵ بار در لیگ برتر و جام حذفی رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل این ۵ تقابل دو برد برای استقلال، دو مساوی و یک پیروزی برای پرسپولیس بوده است. حالا دو تیم در استانه برگزاری ششمین رویارویی شان در یک سال و نیم اخیر انگیزه‌هایی به مراتب بیش از دیگر دیدارهای قبلی دارند که بر جذابیت‌های این دربی افزوده است.

برد اول استقلال با پنالتی

اولین بازی از پنج تقابل اخیر این دو تیم در اوایل شهریور ماه سال ۹۹ در حالی برگزار شد که مهدی قایدی در دقیقه ۳۴ و محمد دانشگر در دقیقه ۹۳ گلهای اول و دوم استقلال را به ثمر رساندند تا در مقابل گل‌های بشار رسن و علی علیپور بازی در پایان ۹۰ دقیقه مساوی به پایان برسد. در ادامه ضیافت پنالتی‌ها تعیین کننده برنده این دیدار بود که استقلال در نهایت با حساب ۴ بر ۱ در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

تساوی دور رفت لیگ بیستم

در دیدار رفت لیگ برتر بیستم و در تاریخ ۲۲ دیماه سال گذشته، دو تیم بار دیگر به مصاف هم رفتند. بازی که امیر ارسلان مطهری در دقیقه دوم بازی توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. در ادامه مهدی عبدی و وحید امیری در دقایق ۵۱ و ۶۶ قرمزپوشان را دو بر یک جلو انداختند اما مهدی قایدی در دقیقه ۹۳ زننده گل تساوی بخش بازی بود تا مسابقه با حساب دو بر دو برابر به پایان برسد.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

شکست استقلال در دور برگشت

بازی برگشت دربی لیگ برتر بیستم در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال جاری با شکست استقلال همراه شد. بازی که آل کثیر در دقیقه ۵۵ موفق شد تک گل برتری شاگردان یحیی گل محمدی را به ثمر رسانده و استقلال دست‌خالی زمین بازی را ترک کند. این تنها شکست استقلال در پنج دیدار آخر دو تیم بود. در آن بازی فرشاد فرجی در واپسین دقایق بازی با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

دوباره تساوی؛ دوباره پنالتی

چهارمین مسابقه سرخابی‌ها طی یک سال و نیم گذشته در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد. بازی که عارف غلامی در پایان به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ماه‌ها از میادین دور ماند. این دیدار در پایان وقت‌های قانونی و اضافه بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی استقلال موفق شد با حساب ۴ بر ۳ و با هدایت فرهاد مجیدی تیم گل محمدی را شکست بدهد تا دومین برد استقلال در پنج دیدار آخرشان به دست بیاید.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

آخرین مصاف؛ نبرد بی حاصل

آخرین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در روز ۱۳ آذرماه سال جاری در استادیوم آزادی برگزار شد که هیچ یک از دو تیم موفق به باز کردن دروازه حریف خود نشدند و در نهایت تن به تساوی دادند. تساوی که استقلال با کسب یک امتیازش جایگاهش را در صدر جدول حفظ کرد تا در پایان هفته هشتم دور رفت همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی مانده باشد. این در حالی است که پرسپولیس در پایان هفته هشتم و مساوی مقابل استقلال در رده چهارم جدول قرار گرفته بود.

در این دربی؛ کفه ترازو به سود استقلال سنگین است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شیش تاییای چهارتایی DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    اگه به نتایج ده سال اخیر نگاه کنین کفه ترازو کاملا یکطرفه به نفع پرسپولیسه ...از رفت و برگشت شدن قلعه نوعی تا چهارتایی شدن مظلومی و باخت شفر و استرا و مجیدی به پرسپولیس ...تو این ۱۰ سال با تمام مربیاشون بردیمشون ...استقلال تو این ۱۰ سال کلا چهاربار برده که دو بارش تو ضربات پنالتی بوده یعنی در واقع فقط دوبار تونستن تو این ۱۰ سال تو نود دقیقه پرسپولیس رو ببرن ... خبر بد هم برای استقلالیا اینه که این بازی دیگه ضربات پنالتی نداره و نتیجه بازی تو زمین معلوم میشه
  • رضازاپاتای پرسپولیس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    دراصل ۴مساوی ۱بردپرسپولیس اونم دوتاازمساویهادردقیقه ۹۰به بالابرای استقلال به دست اومده تازه بازم تاپایان ۹۰دقیقه میشه ۳پیروزی پرسپولیس ۲تساوی استقلال هیچی اولاپنالتی جضوع بردن به حساب نمیاد تازه اصلا پنالتی زدن درآقای گلی نباید به حساب بیاد کسای که تو جریان بازی گل زدن باید آقای گل حساب شود نه داور علکی پنالتی بگیرد جضوع گل حساب بیاید چون حق کسای که ضحمت میکشن به حدر میره
  • تیر غیب US ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    با درود،بر طبقِ نظر فیفا برد در پنالتی محاسبه نمیشود.در واقع کفهء ترازو به نفع پرسپولیس است و پنجشنبه این وزن سنگین تر نیز میشود.
  • hamiREd IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    حالا چرا پنج دیدار آخر بررسی شده؟چرا ۶ دیدار آخر بررسی نمیشه؟یا مثلا ۴ دیدار آخر؟ولی با همین داستانها که واسه روحیه دادان به تیم کیسه کشا درست میکنید بازم معلوم شد که نتونستن تو ۹۰ دقیقه پرسپولیسو شکست بدن،۲ تا برد داشتن اونم تو ضربات پنالتی،حالا باز باید بگردید دنبال یه آمار دیگه واسه روحیه دادن به تیم دوچرخه‌سوارا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی