دربی باتماشاگر به یک دلیل مهم به سود پرسپولیس است/ استقلال قدرت تنبیه رقیب را ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق استقلال گفت: با اینکه دوست ندارم این حرف را بزنم ولی احساس می‌کنم حضور تماشاگران در این دربی بیشتر به سود پرسپولیس باشد تا استقلال!

مهدی پاشازاده کاپیتان تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در نود و هشتمین رویاروی تاریخ این دو باشگاه در هفته بیست و سوم لیگ برتر، تأثیر حضور تماشاگران روی دو تیم، همچنین درباره نقاط ضعف و قوت هر دو تیم و پیش‌بینی برنده این دیدار اظهاراتی را مطرح کرد.

مسابقه حساس دو تیم استقلال و پرسپولیس را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

می‌تواند یک بازی جذاب باشد، هم برای جدول و هم برای تماشاگران. امیدوارم که این اتفاق بیافتد و دو تیم باز هم نروند تا برای یک مساوی بدون گل و خسته کننده تلاش کنند.

نتیجه این بازی بیشتر برای کدام تیم اهمیت دارد؟

برای هر دو تیم حساس و تاثیرگذار است. چون که هر کدامشان برای رسیدن به قهرمانی نیاز دارند برنده شوند. به نظرم هر تیمی‌بتواند تمرکز لازم را داشته باشد موفق خواهد بود.

نقطه قوت استقلال کجاست؟

قطعاً این تیم در بحث گل نخوردن نقطه قوت خوبی دارد که تا امروز اینقدر کم گل خورده و شکست نداشته. یعنی دفاع تیمی‌اش مطمئن است. استقلال به لحاظ نفری هم یک تیم جفت و جور است و دست کادر فنی‌اش باز است تا بتواند بازیکنان مختلف را جایگزین کند.

نقطه ضعفش کجاست؟

مهمترین ضعف و ایراد استقلال این است که وقتی گل می‌زند کاملاً تدافعی می‌شود.

و این جلوی پرسپولیس چقدر خطرناک است؟

خیلی! متاسفانه این موضوع تاکنون در هشت یا نه بازی اتفاق افتاده است. با بودن رودی ژستد در جلوی تیم، استقلال این کارایی لازم را ندارد که بتواند بعد از گل زدن حریفش را تنبیه کند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

قانون نانوشته ای در فوتبال وجود دارد که می‌گوید وقتی تیمی‌گل می‌خورد، بی محابا حمله می‌کند تا گل بزند. در چنین شرایطی تیم دفاع کننده باید این توانایی را داشته باشد با یک ضد حمله خطرناک دروازه حریف را تهدید کرده و یا حتی گل بزند تا در صورت گل زدن، تیم مقابل را از هم بپاشد. ولی استقلال با داشتن رودی ژستد که یک مهاجم کم اثر در جلوی تیم است هرگز این توانایی را نداشته و این می‌تواند فشار روی خط دفاع را زیاد کند.

نقطه ضعف پرسپولیس کجاست؟

در خط دفاعی شان! البته با آمدن رامین رضاییان تا حدی بهتر شده‌اند. از طرف دیگر آماده نبودن دروازه‌بان این تیم هم باعث می‌شود که شرایط خوبی نداشته باشند.

دربی باتماشاگر به یک دلیل مهم به سود پرسپولیس است/ استقلال قدرت تنبیه رقیب را ندارد

نقطه قوت پرسپولیس و در کدام پستهای این تیم است؟

در خط جلویی. این تیم هافبک های تهاجمی‌قوی دارد که خوب یکدیگر را پیدا می‌کنند و حرکات سه، چهار نفره شان به ویژه از سمت چپ کاملاً ترکیبی و خطرناک است. احسان پهلوان هم در این هفته ها نشان داده در فرم مطلوب قرار دارد. بازیکن خارجی جدید پرسپولیس هم قدرت این خط را بیشتر کرده است.

در مقایسه نیمکت های دو تیم کدام نیمکت را نسبت به دیگری برتر می‌بینید؟

تقریباً هر دو نیمکت خوب و توانمند هستند. وقتی به استقلال نگاه می‌کنیم، تیمی‌است که هفته ها در صدر جدول قرار دارد و نمی‌توان به مسائل فنی نیمکت این تیم ایراد گرفت. از طرفی پرسپولیس هم در طی دو فصل اخیر یک بار به فینال آسیا رفته و حالا هم در کورس قهرمانی است. پس قطعاً نیمکت تیم پرسپولیس هم ضعیف نیست و هر دو یکی هستند. ولی به نظرم هر کدام بتواند تمرکز بیشتری داشته باشد بهتر به تیمش کمک می‌کند.

حضور تماشاگران در این دربی بیشتر به سود کدام تیم خواهد بود؟

باید بگویم خیلی خوب شد که تماشاگران در این بازی حضور دارند چون هیجان بازی زمین تا آسمان با دربی بدون تماشاگر تفاوت خواهد کرد ولی نمی‌دانم این را بگویم یا نه که این حضور کفه را به سود یکی از این دو تیم سنگین تر می‌کند.

لطفاً صحبت تان را ادامه می‌دهید؟

فکر می‌کنم حضور هواداران در این بازی بیشتر به سود پرسپولیس باشد. چون با نگاهی به اسامی‌بازیکنان دو تیم می‌بینیم بازیکنان حاضر در تیم استقلال جز تعدادی محدود، سایرین تجربه دربی جلوی تماشاگر را ندارند ولی پرسپولیسی ها اکثراً دربی با تماشاگر را تجربه کرده‌اند. امیدوارم اینگونه نباشد.

پیش‌بینی تان از نتیجه بازی چیست؟

خیلی سخت است! واقعا سخت است که این دربی را پیش بینی کنیم.

اگر بخواهید درصد برد باخت و مساوی را بین دو تیم تقسیم کنید چه درصدبندی مدنظر شما خواهد بود؟

احساس می‌کنم ۷۰ درصد این مسابقه نتیجه اش مساوی خواهد شد. آن ۳۰ درصد هم کاملا به اتفاقاتی خاص ربط دارد که ممکن است در طول بازی رقم بخورد و نتیجه را تعیین کند. قطعاً این دربی یکی از دربی های جذاب و زیبا خواهد شد. پر از اتفاقات خاص.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پیام پرسپولیسی CA ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    چند تا از بازیکنان استقلال که من بازیاشون رو دیده ام ویادم هست که هم فنی خوب بودن و هم مرام و شخصیت بالایی دارن و عقده ای نیستن عبارتند از :مهدی پاشازاده ، علیرضا منصوریان، پیروز قربانی ، مجید نامجو مطلق که بازیش حرف نداشت،مجتبی جباری .دم همشون گرم۶۶۶۶۶
    • سرخ IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      حرف حساب جواب ندارد افرین 👌❤
  • Daryoush US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    dameh in agha garm, be in migoyand karshenase, ba inke Esteghlaly hast, kamelan nazarash ra goft va hich pishbiney mesleh baezy aghab oftadeha Farzade Majidi nistanad
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    خودشونم خودشونو قبول ندارن
  • اشکان US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    چقدر حسودانه مصاحبه میکنن، واقعا این مورد رو باید از پیشکسوتای پرسپولیس یاد بگیرید
  • ایمان IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    همین یه عکس رو از پاشازاده داشتی؟؟ یا اینکه میخواستی چیزی رو به مخاطب القا کنی؟؟ وقتی میگن رسانه دجال زمان هستش به خاطر همین کارهاست.
  • علی‌‌ضد‌لنگ IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    ای‌عقدهای‌تو‌دیگه‌چه‌موجودی‌هستی‌یگ‌کلمه‌بنده‌خدا‌توهین‌به‌هیچ‌کس‌نکرده‌درست‌و‌کاملا‌منتقی‌تحلیل‌کرده‌نه‌مثل‌اون‌قیچ‌شما‌خضعولات واراچیف‌بافی‌کنه‌داری‌چرت‌پرت‌میگی‌علی‌لنگی‌همتون‌لیاقتتون‌افراد‌بی‌شخصیتی‌مثل‌همون‌اقا‌قیچ‌هستین‌پس‌خفه‌شو‌ودر‌مورد‌یک‌ادم‌چنتلن با‌شخصیت‌درست‌حرف‌بزن‌علی‌لنگی
  • موحدزاده فسایی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    چرا دوپهلو صحبت میکنی، صراحتاً بگو انشاالله استقلال با اختلاف حداقل 3 گل برنده می‌شود، بگو 5 قهرمانی اخیر شان اسنپی بوده بگو ستاره آنها جعلی است، وقتی 45 میلیون هوادار قدر داری ازهیچ چیزی نترس،
    • صدرا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      هی میگم این استقلالیا توهمی هستن می گی نه 😆 چهلو پنج میلیون هوادار 😆 خواب دیدی خیره
  • کیارش IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    از‌ همین‌ مصاحبه‌ ها‌ میشه‌ فرق‌ استقلال‌ با‌ پرسپولیسی‌ های‌ هوچیگر رو‌ فهمید‌ از‌ اون‌ قلیچ‌و‌‌‌‌..... انشالله ۲:۰میبربم
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    ایشون احیانا آنالیزورپیروزی نیستن
  • قیطور IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    اگر اقای قلیچ وامثالهم نبودند الان فوتبال ما اینقدر پیشرفت نداشت اونا الان تیله بازی میکردند نه فوتبال
  • اردشیر پرسپولیس IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    به نظر من استقلال امسال، خوب بسته شد و خوب حمایت شد، ولی پرسپولیس هم با تمام کاستی هایش تا الان خوب پیش رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی