نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
فقط یک تیم می‌تواند سدراه قهرمانی استقلال شود/ این دربی نبود ال‌کلاسیکو بود/ یامگا را طوری زدند که دو پایش به هوا رفت!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی اسبق استقلال گفت: داور در یک صحنه که روی یامگا خطا صورت گرفت اشتباه کرد ولی در صحنه گل استقلال به درستی تشخیص داد که ژستد در آفساید نبوده است.

ایمان عالمی بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی،  تساوی استقلال مقابل پرسپولیس، را به سود آبی‌ها دانست. او درباره مسائل دیگر این مسابقه اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی چطور بود؟

یک بازی فوق العاده جذاب که حضور تماشاگران بر جذابیت‌های آن افزوده بود. به نظرم چندین سال بود که چنین دربی ندیده بودیم. یک مسابقه فوق‌العاده پرحادثه که شبیه ال‎کلاسیکو بود.

استقلال در شروع بازی چطور بود؟

استقلال خیلی خوب مسابقه را شروع کرد تا برتری اش را به حریفش ثابت کند و همین باعث شد پرسپولیس در دقایق ابتدایی کمی عقب بنشیند. هر دو گل به ثمر رسیده در دربی تاکتیکی بود، به ویژه گل استقلال که به همراه تعویض به موقع رودی ژستد به ثمر رسید و گل بیادماندنی را بر جای گذاشت.

درباره تاکتیک دو تیم صحبت می‌کنید؟

در شروع بازی استقلال خیلی خوب کار را در دست گرفت. البته پرسپولیس هم بعد از دقایق ابتدایی فوتبال قابل قبول و زیبایی را به نمایش گذاشت اما استقلال خیلی خوب توانست توانایی اش را دیکته کند و فکر می‌کنم در درون محوطه جریمه هم اتفاقاتی افتاد.

برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با یامگا پنالتی بود؟

من این موضوع را به کارشناسان داوری می‌سپارم.

ولی شما هم به عنوان یک فوتبالی می‌توانید نظرات تان را داشته باشید؟

چون یامگا به توپ ضربه زده بود و بعد دروازه‌بان پرسپولیس به او خورد، می‌توانست خطای پنالتی باشد. دروازه‌بان پرسپولیس طوری یامگا را زد که هر دو پایش به هوا بلند شد! دیگر نمی‌دانم برخورد با مهاجم به چه صورت باید باشد که داور پنالتی بگیرد؟ غیر از آن هم سلمانی و حسین زاده، مخصوصاً ارسلان مطهری موقعیت‌هایی داشتند که از دست رفت.

قبول دارید سرعت بازی بالا بود؟

دقیقاً، بازی کاملا در یک سوم دفاعی دو تیم در جریان بود. برخلاف دربی‌های گذشته که ما همیشه بازی را در یک سوم میانی و پر برخورد می‌دیدیم در این مسابقه هر دو تیم بیشتر درون یک سوم دفاعی حریف بودند. تماشاگران هم بر جذابیت این شرایط افزوده بود. ولی به اعتقاد من برنده این بازی استقلال بود. چون هم مهمان بود و هم توانست بعد از اینکه گل خورد کامبک بزند و بازی را به مساوی بکشد.

کدام بازیکن یا بازیکنان استقلال روی گل پرسپولیس مقصر بودند؟

چند نفری تاثیر داشتند ولی در آن صحنه روزبه چشمی در شرایطی قرار داشت که باید دو یار جلویی اش را پوشش می‌داد اما او پشت سر آنها ایستاد و بالاخره یکی از آن دو نفر که جلو بودند توانستند با سر ضربه بزنند. در چنین لحظاتی بازیکنان خط دفاعی نباید بازیکنان حریف را گم کنند.

مدافع برزیلی استقلال را چطور دیدید؟

به نظرم بازی قابل توجهی داشت. با اینکه او در دیدار مقابل صنعت اولین بازی اش را کرده بود استنباطم این بود در دیدار دربی توان دفاعی ما را بالا خواهد برد ولی گاهی در چرخش‌ها سنگین عمل می‌کرد که احتمالاً چند بازی بگذرد از این هم بهتر می‌شود. در مجموع توانستند به خوبی دفاع تیمی را جمع و جور کنند.

فقط یک تیم می تواند سدراه قهرمانی استقلال شود/ این دربی نبود ال‎کلاسیکو بود/ یامگا راطوری زدند که دوپایش به هوا رفت!

...و گلی که مهاجم فرانسوی زد! درباره آن صحبت می‌کنید؟

او با یک شیرجه فوق العاده ضربه زد و نشان داد تا چه اندازه بازیکن حرفه‌ای است.

بعضی می‌گویند گل استقلال آفساید بود؟

اصلاً آفساید نبود. شاید اگر رمضانی توپ را می‌زد آفساید بود ولی ژستد با آن شیرجه بلندی که انجام داد از بیرون آفساید خودش را به توپ رساند و ضربه زد. یک نکته مهم در این قضیه استراتژی درست کادرفنی بود که توانست به خوبی به بازیکنان انگیزه لازم را بدهد. ژستد یک بازی بیرون نشست، یک بازی از دقیقه ۷۰ آمد و این باعث شد انگیزه‌هایش بیشتر شود و کادرفنی نتیجه مدیریت این کارش را دید.

شش امتیاز فاصله با تیم دوم ضمانتی برای قهرمانی استقلال محسوب می‌شود؟

هنوز هفت بازی سنگین پیش رو داریم که هر کدام مثل یک فینال می‌ماند. فقط این شش امتیاز می‌تواند کمک کند تا استقلال با آرامش و بدون تشویش به مسابقات ادامه بدهد. با نتایجی که استقلال مقابل حریفانش به دست آورده مشخص کرده هیچ تیمی نمی‌تواند به استقلال ضربه بزند غیر از خودش. امیدوارم این مسیر به درستی و با همین شیوه ادامه پیدا کند تا تیم قهرمان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • موحدزاده فسایی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    همه تیم‌ها خوبند، وانشا الله بازیکنان صحيح و سالم باشند، ولی خدایش استقلال چیز دیگری است وخودش دردل پیر وجوان جا کرده، من70 سالمه، ولی عاشق سینه چاک استقلالم
  • لنگ حکومتی IN ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    همینجور که خانواده ام را دوست دارم استقلال یا تاج رو هم همینقدر دوست دارم ۲۵ ساله که باهاش عاشقی میکنم انشاالله همیشه استوار باشی 💙
  • ج IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    الکی یه سوال مگه قانون جدید افساید برای اسقلال درنظر گرفته نمی شه بازی چلسی حریفش فراموش کردم بازیکنی که گل زد تو افساید نبود ولی چون بازیکن پشت سری,درافساید بودداور گل قبول نکرد ولی این باری گل قبول شد که همه دیدن دوبازیکن در افساید بودن البته یه بازی,تولیگ خودمون بود داور افساید گرفت تما مکارشناسان گفتند قانون جدید افساید ولی بازی استقلال این حرفها نبود البته داوری خیلی,تابلو به نفع استقلال وقتی کارشناسان میا ن میگن دهن ترابی از اول خون شده بود دیگه حرفی برای,گفتن نیست امسال خیلی لجن شده
    • M IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      قانون رو بخون اگه تأثیر داشته باشه بازیکن پنالتی ولی رمضانی و اون یکی تو آفساید بودن و تاثیری نداشتن استقلال از پرسپولیس بهتر بازی کرد حقش برد بود اگه منطقی ببینیم تعویضم خوبه همه میگن کاملا درست بود امسال فوتبال لجن نشد چون اول نیستین لجن می بینین
  • مرتضی GB ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    یک عکس از آقای عالمی هم خوب بود میذاشتید.فکر کنم نسل جوان که ایشون رو نمیشناسند و ما هم سالهاست ایشون رو ندیدیم
  • ارتش سرخ IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    اصلا این آقابازی تماشانکرده توپ توسط درواره بان دفع شد2
  • لبشر FR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    اگه عدالت داوری اجرا میشد قطعا استقلال برنده میشد
  • چش قرمزه جاده ساوه IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    قلعه نوعی استقلالی تر نداریم اقا داریم ن !! اول فصل حرف جالبی زد بعد بازی با استقلال نیاز ب برگزاری لیگ نیست، جامو بدین ب استقلال بریم لیگ بعد!!!!😁🤔😉😘😗😙
  • محمد FI ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    هر جور شده امسال جامو میدن به کیسه خاطر جمع باشید اون اول فصل به تیم قلعه‌نویی ظلم کرده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی