نادر فریادشیران
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نادر فریادشیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هیچ باشگاهی در دنیا با بیانیه نویسی به قهرمانی نرسیده است.

نادر فریادشیران پیشکسوت فوتبال درمورد بیانیه ‌های اخیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه هم که با وجود گذشت حدود ۱۰ روز از دربی پایتخت همچنان ادامه دارد است، واکنش نشان داد. بخش هایی از مصاحبه فریادشیران را در زیر می خوانید:

*باشگاهی را در دنیا به من نشان بدهید که با بیانیه نویسی در لیگ خودش و لیگ قاره‌اش به قهرمانی رسیده باشد. متاسفانه در همه زمینه ها افراط و تفریط می‌کنیم. هوچی‌گری و استفاده از احساسات هواداران در فوتبال ما مد شده و تهمت زدن به تیم‌های دیگر ما را به جریانات سوء کشانده است. درحالی که خیلی از این مسائل حقیقت هم ندارد.

*آقایان فضا را جور بدی هدایت می‌کنند که البته این موارد در فوتبال ما سابقه زیادی دارد. دیده‌ایم دست‌های ناپاکی وجود دارد و برخی بازیکنان حتی به خود ما خیانت کردند. الان هم کار به بیانیه نوشتن رسیده است. شاید این کار برای آنها نتیجه‌ای داشته که مدام بیانیه نویسی را تکرار می‌کنند. در این کار دست خیلی‌ها را از پشت بسته‌ایم و نتیجه‌اش را هم در فضای فوتبال کشور می‌بینیم.

*بیانیه نویسی فقط در فوتبال هرج و مرج ایجاد می‌کند و با این اقدام به نسل جوان فوتبال و طرفداران آسیب جدی وارد می‌شود. اگر با بیانیه نوشتن قرار بود مشکلی حل شود تاکنون این اتفاق رخ داده بود و نمی‌دانم باشگاه ها و مدیران شان از این کار به چه چیزی رسیده‌اند؟ البته بیانیه نویسی فقط مربوط به استقلال و پرسپولیس نیست بلکه کل باشگاه‌های ما با آن درگیر شده‌اند. برخی آقایان نه تنها ادعای باشگاه‌داری دارند بلکه مدعی هستند می‌توانند فدراسیون فوتبال را بچرخانند اما مدام بیانیه می‌نویسند.

*برای فوتبال کشور به ویژه جوان‌هایی که تحت تاثیر این جریانات قرار می‌گیرند متاسف هستم. طرفداری و علاقه مندی به یک تیم طرفی از ماجرا است اما فریب دادن هواداران جریان مخربی در فوتبال ایجاد می‌کند که نتیجه اش جز مخدوش کردن افکار عمومی و حتی بازیکنان تیم نیست. وقتی یک باشگاه بیانیه می‌دهد از بازیکنش هم در این مورد سوال می‌کنند و جای اینکه تمرکزش روی مسائل فنی،  حضور جدی در تمرینات و اجرای تاکتیک‌ها باشد باید به این فکر کند درمورد بیانیه های تیم خودش و باشگاه رقیب چه بگوید.

*در این اتفاق باید کمیته اخلاق جدی ورود کند زیرا کار غیراخلاقی در فوتبال انجام می‌شود. در زمان ریاست عزیزی خادم و روسای قبلی فدراسیون انتقادات جدی به عملکرد این کمیته داشتم و همچنان هم دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی