دایی، رونالدو و مسی را کنار زد/ انگلیس به خوبی باشگاه‌هایش نیست/ جای عزیزی‌خادم در مراسم قرعه‌کشی خالی بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حسن روشن مهاجم اسبق تیم ملی گفت: تیم ملی انگلیس برخلاف تیم‌های باشگاهی‌اش که جزو بهترین تیم‌های فوتبال دنیا هستند حریف چندان سختی نیست.

حسن روشن، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره قرعه کشی جام جهانی و قرار گرفتن تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B رقابت‌ها، همچنین شرایط آماده سازی تیم ملی کشورمان برای حضور هرچه بهتر در جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

نظرتان درباره قرعه‌کشی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟

به نظرم این قرعه عالی است. البته مشکل اصلی ما تیم‌های دیگر نیستند بلکه خودمان هستیم. چون هنوز فدراسیون درست حسابی نداریم که تیم را به خوبی تدارک ببیند.

درباره انگلیس و آمریکا چه صحبتی دارید؟

ما اگر بتوانیم با یک استراتژی خوب مقابل آمریکا به میدان برویم حتی می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم. من به شخصه عاشق لیگ برتر انگلیس هستم و فوتبالشان را همواره دنبال می‌کنم اما این را می‌دانم که تیم ملی آنها تفاوت زیادی با تیم‌های باشگاهی شان دارد. در واقع آنها هرچقدر در باشگاه‌های انگلیس تیم‌های خوبی دارند تیم ملی شان هیچ زمان به آن شکل حریف قدرتمندی برای رقبایش نبوده و نیست.

علی دایی، رونالدو و مسی را کنار زد/ انگلیس به خوبی باشگاه هایش نیست/ جای عزیزی خادم در مراسم قرعه کشی خالی بود/

از بین سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین کدام تیم بالا بیاید خوب است؟

به نظرم ولز بهتر از دو تیم دیگر است. چون اسکاتلند هم فوتبال خوبی دارد و اوکراینی‌ها هم قلدر فوتبال بازی می‌کنند. بنابراین اگر ولز بیاید ما شرایط بهتری را در گروه تجربه خواهیم کرد.

با این شرایط فکر می‌کنید بتوانیم به صعود از این گروه امیدوار باشیم؟

مشکل اصلی ما نبودن بازیکنان در اردوهای تدارکاتی است. در همین مدت ما اکثر بازیکنان تیم ملی را فقط سه روز قبل از مسابقات در اختیار داشتیم.

اما در تابستان که لیگ‌ها تمام می‌شود فرصت خوبی برای این موضوع است؟

آن زمان هم شرایط خودش را دارد. اگر به خاطر داشته باشید تیم ملی مان قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان یک اردوی فوق‌العاده خوب در سوئیس داشت. چهار یا پنج بازی عالی هم در آنجا برگزار کردیم اما همین که تیم خواست به آلمان برود قرارداد یک تعدادی از بازیکنان با باشگاه‌های شان عوض شد و ما در اردوی نهایی ۷ نفر را نداشتیم. اینها باعث می‌شود شرایط برای ما دشوار باشد. چون بازیکنان تیم ملی یکی از پرتغال می‌آید، یکی از هلند، یکی از آلمان و آن یکی از انگلیس. بنابراین جمع و جور کردن این تیم آسان نیست.

به نظر شما گروه ایران در جام جهانی آسان است یا دشوار و آیا این قرعه مطلوب شما هست یا خیر؟

من همواره دوست داشته ام به پست تیم‌های قوی بخوریم. چون در آن شرایط تیم ایران بهتر بازی می‌کند. انگیزه بازیکنان ایرانی مقابل تیم‌های بزرگ و گردن کلفت بیشتر می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها هم بالا رفتن یا نرفتن برای ایران توفیر چندانی ندارد. چون اگر هم بر فرض بالا برویم در دور بعد شانسی برای صعود نداریم. پس ای کاش با تیم‌های خوب و گردن‌کلفت همگروه می‌شدیم تا لااقل تجربه بازی با تیم‌های بزرگ دنیا را به دست بیاوریم. البته انگلیس هم تیم بزرگی است.

علی دایی، رونالدو و مسی را کنار زد/ انگلیس به خوبی باشگاه هایش نیست/ جای عزیزی خادم در مراسم قرعه کشی خالی بود/

در این ۸ ماه باید تغییری در کادر فنی تیم ملی صورت بگیرد یا نه؟

خیر ۱۰۰% باید با اسکوچیچ به جام جهانی برویم. این بچه‌ها با این مربی نتیجه گرفته اند و هر دو در این موفقیت شریک هستند. هر دو به هم مدیون هستند و می‌خواهند زحمات یکدیگر را در جام‌جهانی تلافی کنند. از طرفی کریم باقری و وحید هاشمیان هم به خوبی توانسته‌اند کنار اسکوچیچ آرامش را در تیم برقرار کنند. ما در طول این مدت کوچکترین سر و صدایی از تیم‌ملی نشنیدیم که اینها نشان می‌دهد همین کادر می‌تواند شرایط خوبی برای تیم ملی ایجاد کند.

چه توصیه ای به فدراسیون فوتبال دارید؟ چقدر لازم است در این مدت سراغ بازی‌های تدارکاتی خوب بروند؟

نمی‌توانند بازی خوب تدارکاتی فراهم کنند! فدراسیون ما که رئیس ندارد و فعلاً همه چیزش رو هواست. واقعا دلم برای عزیزی خادم سوخت که در این مراسم نبود. البته صلاح مملکت خویش خسروان دانند. من تعصب خاصی روی افراد ندارم اما تشکیلات فعلی فدراسیون ما در آن حد قوی نیست که بتواند تیم‌های بزرگ را دعوت کند تا با ایران بازی کنند.

حضور علی دایی در این مراسم چقدر برای ایران مهم بود؟

شخصاً به عنوان یک ایرانی به حضور علی دایی در این مراسم و روی صحنه قرعه کشی افتخار کردم. به عنوان یک ایرانی کِیف کردم. تا کی باید آن بالا رونالدو و مسی را ببینیم؟ باید به علی دایی و امثال علی دایی احترام گذاشت. دستشان درد نکند که آبروی ایران را در چنین مجمعی بالا می‌برند و پرچمش را به اهتزاز در می‌آورند. امیدوارم از علی دایی حمایت شود تا چنین فردی بتواند به مدارج بالای فوتبالی در قاره آسیا و دنیا دست پیدا کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    روشن معمولاً منطقی، بی حاشیه و پخته مصاحبه می‌کنه هوادارای کیسه، روشن رو اسطوره بدونین که هم بازیکن بزرگی بوده هم الکی برای خوش اومدن چند تا بچه هوادار جو نمیده، نه امثال نوری که خودشم نمیدونه چی مبگه
  • افشین پاشاپور IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    در تائید کلام ارزشمند جناب روشن گرامی، حقیقت مطلب همین است که بایست به ستاره ای همچون علی دایی افتخار کرد و قدر و منزلت ایشان را مخصوصن مقامات و مسئولین امر در حیطه ی ورزش و نیز دیگر دولتمردان بالادستی به معنای واقعی بدانند و ترتیبی اتخاذ فرمایند علی دایی جایگاه شایسته اش در سطح جهان به دنیا معرفی گردد. علی دایی نمونه ی بارز اخلاق ، معرفت ، انسانی مردم مدار و نوع دوست است که همواره در مشکلات و سختیها کنار هم میهنانش حضور بسیار مفیدی داشته است. الهی که خداوندگار، وجود مبارک این مرد بزرگ را در پناه مهرش سلامت و پیروز نگهدارد. انشاله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی