نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
پرسپولیس حق مساوی هم ندارد/ هوادار تیم دوم استقلالی‌ها است/ تیم یحیی باید خودش را به آب و آتش بزند/ علی دایی مهم‌ترین قسمت‎ مراسم قرعه‌کشی بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جواد منافی بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: از این لحظه به بعد، تک تک مسابقات پرسپولیس تا پایان فصل حکم فینال را دارد و شاگردان گل‌محمدی حق از دست دادن امتیاز ندارند.

جواد منافی بازیکن سالهای نه چندان دور تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل هوادار در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، همچنین حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی جام جهانی و گروه بندی این رقابت‌ها، مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

دیدار پرسپولیس مقابل هوادار را چطور پیش بینی می‌کنید؟

به طور کلی در نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن از تیم‌ها سخت تر می‌شود. تیم‌ها می‌آیند که امتیاز ندهند. در واقع پرسپولیس کار آسانی مقابل هوادار نخواهد داشت.

این سه امتیاز چقدر برای پرسپولیس اهمیت دارد؟

نه تنها این بازی بلکه از اینجا به بعد پرسپولیس هر گامی‌که بر می‌دارد باید به آن به چشم یک فینال نگاه کند. چون حق امتیاز از دست دادن را ندارد. حتی مساوی هم دیگر به درد پرسپولیس نمی‌خورد. چون یک مساوی پرسپولیس و یک برد استقلال می‌تواند فاصله امتیازی با صدر را بیشتر کند. پس باید برنده شود تا با کوچکترین لغزش استقلال به صدر جدول نزدیک تر شود. از طرفی سپاهان هم امتیاز می‌گیرد و خودش را به پرسپولیس نزدیک کرده...

هوادار را چقدر می‌شناسید؟

تیم هوادار از بازیکنان سابق استقلال تشکیل شده است و البته کادرفنی اش هم تماماً استقلالی هستند. به همین خاطر آنها به اندازه کافی انگیزه برای مقابله با پرسپولیس دارند. کما اینکه هر تیمی‌جلوی پرسپولیس می‌ایستد می‌خواهد خودش را نشان بدهد. بنابراین فکر می‌کنم بازی سختی در انتظار پرسپولیس است. ضمن اینکه پرسپولیس تعدادی از نفراتش را به خاطر حضور در اردوی تیم ملی در اختیار نداشته ولی هوادار در این مدت با تمام نفراتش تمرین کرده! گرچه بازی بعد از تعطیلات برای همه تا حدی دشوار است.

پرسپولیس برای کسب پیروزی باید چه کار کند؟

پرسپولیس باید خودش را به آب و آتش بزند. حتی شده با دو فروارد بازی کند چون هیچ نتیجه‌ای غیر از برد به درد پرسپولیس نمی‌خورد. بعد از تساوی در دربی فشار و هجمه روی این تیم زیاد شده است و اگر می‌خواهد به جدول برگردد باید برنده شود. پرسپولیس در این فصل نسبت به سال‌های گذشته راحت‌تر گل خورده و باید در فاز دفاعی خودش را بالا بکشد. البته اگر بتوانیم گل نخوریم تیم پرسپولیس در بخش گل زدن و جلو، خیلی خوب عمل می‌کند. امیدوارم سال جدید را با برد شروع کنیم.

مراسم قرعه کشی جام جهانی را دیدید؟

بله! باعث مباهات و افتخار ما بود که علی دایی در جمع بزرگان فوتبال جهان حضور داشت. من با علی هم تیمی‌بودم و دوست هستم. واقعاً به عنوان یک ایرانی ذوق کردم که دیدم علی آنجا بین آن چهره‌های برتر فوتبال دنیا ایستاده است. شاید یکی از مهمترین اتفاقات این مراسم قرعه کشی برای ما ایرانی‌ها حضور علی دایی روی صحنه قرعه کشی بود. حضور مهدی مهدوی کیا و حمید استیلی هم برای ما خیلی با ارزش بود.

پرسپولیس حق مساوی هم ندارد/ هوادار تیم دوم استقلالی ها است/ تیم یحیی باید خودش رابه آب و آتش بزند/ علی دایی مهمترین قسمت‎ مراسم قرعه کشی بود

نظرتان درباره گروه بندی و تیم‌های هم گروه ایران چیست؟

بعضی می‌گویند گروه ما آسان است ولی من می‌گویم چنین چیزی نیست. انگلیس یکی از بهترین‌های جهان است به ویژه بازیکنان حال حاضر این تیم جزو خوب‌های فوتبال اروپا هستند. حتی انگلیس یکی از امیدهای قهرمانی به شمار می‌رود. از آن طرف آمریکای حاضر در گروه ما با آمریکای سال ۹۸ خیلی خیلی متفاوت است و نباید تصور کنیم می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم. هم نفراتش و هم سبک فوتبالش عوض شده. شاید آمریکا ستاره شاخصی در جمع بازیکنانش نداشته باشد ولی یک تیم منسجم است که از نظر رنکینگ فیفا در جایگاه بهتری نسبت به ما قرار دارد.

به نظر شما از بین ولز، اسکاتلند و اوکراین کدام تیم به عنوان چهارمین بیاید بهتر است؟

فرقی نمی‌کند. هر سه این تیم‌ها جزوهای ریشه‌دار و گردن‌کلفت اروپا هستند. ولی با این همه به طور کلی ما در گروه بدی قرار نگرفتیم. شاید بتوان گفت در یک گروه متوسط هستیم منتها باید خودمان را آماده مسابقات کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم. هر چه تدارک بهتری ببینیم و دیدارهای تدارکاتی بهتری برگزار کنیم برای جام جهانی آماده تر خواهیم بود.

به نظر شما اسکوچیچ باید عوض شود یا با او به جام جهانی برویم؟

مهمترین چیز تا این لحظه برای ما صعود و حضور در جام جهانی بود که به آن رسیدیم. فکر می‌کنم با شناختی که اسکوچیچ از فوتبال ایران و تیم ملی ما دارد بهتر است از همین گروه با تیم ملی به جام جهانی بروند. چون اگر مربی دیگری را بیاوریم در این فاصله هفت، هشت ماهه تا بخواهد با اعضای تیم آشنا شود ۶ ماه را از دست داده‌ایم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    منافی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی