نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
علی چینی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: اینکه پرسپولیسی‌ها امیدوار به رسیدن به صدر جدول هستند خوب است و این جزو شرایط زندگی است ولی امیدواری استقلال برای رسیدن به قهرمانی خیلی بیشتر از پرسپولیس است.

علی چینی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و پیکان، همچنین حضور تماشاگران در حاشیه این دیدار، قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی، هدایت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مسائلی از این دست، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

دیدار تیم‌های استقلال و پیکان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

پیکان جزو تیم‌های خوب لیگ برتر است و حال حاضر هم بین تیمهای چهارم تا هشتم جدول خودش را در نزدیکی تیم‌های بالای جدول نگه داشته. همین که توانسته در این لیگ دشوار رده هفتم را داشته باشد نشان می‌دهد یک تیم پر زور و خوب است.

وضعیت استقلال را چطور می‌بینید؟

بعد از هفته‌ها بازی پرفشار، استقلال به چند روز استراحت نیاز داشت که با توجه به تعطیلات فیفادی، استقلال به خوبی استراحت کرد و ریکاوری درست و به موقعی داشت. فکر می‌کنم دعوت ۴ استقلالی به اردوی تیم ملی هم انگیزه آنها و البته بقیه بچه‌ها را زیاد کرده و حالا با انگیزه مضاعف به لیگ برمی‌گردند.

به نظر شما استقلال می‌تواند پیکان را شکست بدهد؟

قطعاً باید این کار را بکند. استقلال دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارد و باید ظرف دو تا سه هفته آینده کار را تمام کند و قهرمان شود.

حضور تماشاگران در این بازی چقدر به استقلال کمک می‌کند؟

تماشاگر، یار دوازدهم استقلال است. کلاً تیم‌های پرطرفدار و قدرتمند از بازی در حضور تماشاگرانشان انگیزه بیشتری می‌گیرند. به ویژه استقلال که حالا بی رقیب در صدر جدول است.

اما پرسپولیسی‌ها معتقدند این تیم می‌تواند با توجه به دیدارهای سنگین پیش روی استقلال به صدر برسد و بخت قهرمانی اش هنوز باقی است؟

قانون فوتبال یک قانون نانوشته است. بزرگترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند نتیجه این ورزش را پیش‌بینی کنند. البته انسان به امید زنده است و پرسپولیسی‌ها هم حق دارند امیدوار باشند. ولی استقلال قطعاً در این زمینه امید بیشتری برای قهرمانی دارد. تیم‌های سپاهان، مس رفسنجان، فولاد و آلومینیوم اراک قطعاً رقیبان سرسختی برای استقلال محسوب می‌شوند ولی گاهی تیم‌های معمولی مانند صنعت نفت هم می‌آیند و پرسپولیس را شکست می‌دهند. باید تا آخرین لحظه امید داشت. خوب است که پرسپولیسی‌ها امید دارند ولی باز هم می‌گویم امید ما بیشتر است.

گروه ایران در جام جهانی را چطور می‌بینید؟

شاید اگر به خودمان می‌گفتند گروهمان را بچینیم، نمی‌توانستیم به این خوبی چیدمان کنیم. البته همه تیم‌های حاضر در گروه ما سختکوش هستند به ویژه خود ما. ایران تیم اول آسیاست و بازیکنانی دارد که حضور در چنین مسابقاتی برایشان تازگی ندارد. اکثرشان در اروپا بازی می‌کنند و یا تجربه جام جهانی دارند.

نکته مهم و اتفاق جالب در مراسم قرعه‌کشی چه بود؟

حضور علی دایی در این مراسم باعث افتخار همه ایرانی‌ها شد. دیدیم چطور به مدت طولانی تشویقش می‌کردند اما متاسفانه چنین شخصیتی در ورزش ایران جایگاهی ندارد. این خیلی بد است. همه دنیا ایران را به نام علی دایی می‌شناسند آن وقت ما در کشورمان به او اهمیتی نمی‌دهیم.

به نظر شما با اسکوچیچ به جام جهانی برویم یا مربی دیگری را بیاوریم؟

من اسکوچیچ را سرمربی قوی ندیدم. درست است که ما توانستیم صعود کنیم ولی با نگاهی به نفرات تیم خودمان و تیم‌های حاضر در گروه، این تیم ملی بدون سرمربی هم صعود می‌کرد. تیم ملی ایران در جام جهانی یک مربی فوق العاده حرفه‌ای میخواهد. اسکوچیچ فقط در ایران کار کرده اما یک نفر مثل کی روش که در رئال بوده و بارها در جام جهانی حضور داشته، می‌تواند تیم ایران را متحول و در همین چند ماه وضعیت تیم ملی را زیر و رو ‌کند. ما در جام جهانی تنها سه بازی و سه فرصت داریم. مانند مقدماتی نیست که ۱۰ تا بازی داشته باشیم. به نظر من هر کسی باشد، غیر از این اسکوچیچ، چون او در حد جام جهانی نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایمون زاید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    پس دیدی جناب چینی که ستاره های پرسپولیس واقعی اند نه ستاره های چاپی کیسه ،دائی رو بگم ،کریمی رو بگم ،مهدوی کیا رو بگم ،کریم باقری رو بگم وحیده هاشمیان رو بگم طارمی رو بگم داری اینهمه ستاره
  • آریهان DE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    عجیب نیست هر که استقلالی هست مشکل با تیم ملی و اسکوویچ داره؟ شما بفرمایید چه کسی باب دلتونه که من برم باهاش مذاکره کنم. اخه مرد عاقل مربی سرشناس بیاد در کشوری که هیچ امکانات مدرن و استاندارد بین المللی چه کنه؟ چه انتظار ازش داری؟
  • زهرا سادات IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    جناب چینی یار دوازدهم استقلال داورها هستن تماشا گران یار سیزدهم هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی