نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
۶ |
۴
لیونل مسی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی این فرصت را می‌دهد که رکوردهای خود را در فوتبال دنیا بیشتر کند.

لیونل مسی در این مقطع از دوران حرفه‌ای خود در بسیاری از زمینه‌ها در تاریخ فوتبال رکورددار است. با این حال به نظر نمی‌رسد اشتهای رقابتی کاپیتان تیم ملی آرژانتین کم شده باشد. در قطر ۲۰۲۲، پسر اهل روساریو به دنبال افتخاری است که در جام های جهانی قبلی از او محروم شده بود، یعنی قهرمانی جهان. البته به جز این، او می‌تواند چندین رکورد بازی‌های ملی را نیز بشکند.

یکی از بازیکنان با بیشترین حضور در ادوار جام جهانی

تاکنون تنها ۴ فوتبالیست بازنشسته در ۵ دوره جام جهانی حضور داشته‌اند. دو بازیکن مکزیکی، آنتونیو کارباخال (برزیل ۱۹۵۰، سوئیس ۱۹۵۴، سوئد ۱۹۵۸، شیلی ۱۹۶۲ و انگلیس ۱۹۶۶) و رافائل مارکس (کره - ژاپن ۲۰۰۲، آلمان ۲۰۰۶، آفریقای‌جنوبی ۲۰۱۰، برزیل ۲۰۱۴ و روسیه ۲۰۱۸)، ستاره سابق آلمان لوتار ماتئوس (اسپانیا ۱۹۸۲، مکزیک ۱۹۸۶، ایتالیا ۱۹۹۰، آمریکا ۱۹۹۴ و فرانسه ۱۹۹۸) و جانلوئیجی بوفون ایتالیایی (فرانسه ۱۹۹۸، کره - ژاپن ۲۰۰۲، آلمان ۲۰۰۶، آفریقای‌جنوبی ۲۰۱۰ و برزیل ۲۰۱۴).

مسی که قبلاً در آلمان ۲۰۰۶، آفریقای جنوبی ۲۰۱۰، برزیل ۲۰۱۴ و روسیه ۲۰۱۸ حضور داشته است، به این گروه منتخب خواهد رسید، اگرچه او تنها نخواهد بود: کریستیانو رونالدو با پرتغال و  دو بازیکن مکزیکی‌ها یعنی گیِرمو مو اوچوا و آندرس گواردادو نیز به این گروه خواهند رسید.. به این ترتیب لئو از ستاره‌های هموطن خود دیگو آرماندو مارادونا و خاویر ماسچرانو که در چهار جام جهانی حضور داشتند، پیشی خواهد گرفت.

اگرچه او هنوز چیزی در مورد آینده خود نگفته است، اما لئو می‌تواند اولین و تنها بازیکن تاریخ شود که در ۶ جام جهانی شرکت کرده است، در صورتی که او در آلبی‌سلسته تا جام جهانی بعدی که در سال ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، ادامه دهد. مسی در آن زمان ۳۹ ساله خواهد شد (کریستیانو و اوچوا ۴۱ ساله و گواردادو ۴۰ ساله خواهند شد).

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

بالاترین تعداد حضور در میدان

باز هم نام دیگو آرماندو مارادونا و خاویر ماسچرانو در این آیتم به چشم می‌خورد. دیگو با ۲۱ بازی، بازیکنی است که بیش از دیگران پیراهن آبی و سفید آرژانتین را در جام‌های جهانی پوشیده است.. ماسچرانو با ۲۰ بازی به دنبال او است. مسی با ۱۹ بازی سکو را تکمیل می‌کند، بنابراین اگر لتو در سه دوئل مرحله گروهی بازی کند، از هموطنان خود جلو می‌زند و رکوردهای خود را گسترش می‌دهد (او در حال حاضر رکوددار بیشترین بازی در تیم ملی آرژانتین نیز هست).

اما فراتر از سطح داخلی، مسی آرزوی رسیدن به رکورد لوتار ماتئوس آلمانی را دارد که در پنج جام جهانی که بازی کرده، در مجموع در ۲۵ بازی حضور داشته است. اگر شاگردان لیونل اسکالونی به نیمه نهایی قطر ۲۰۲۲ برسند و مسی در تمام بازی‌ها به میدان برود، این فوق ستاره به ماتئوس که با آلمان در ایتالیا ۹۰ قهرمان شد، خواهد رسید و اگر فینال یا بازی رده بندی را انجام دهد، از رکورد ماتئوس هم رد خواهد شد و با ۲۶ بازی در جام جهانی یک رکورد جدید را ثبت خواهد کرد.

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

بیشترین دقایق حضور در میدان

اگرچه پائولو مالدینی ایتالیایی مثل بازیکنانی که نام برده شد در پنج جام جهانی بازی نکرده، اما در چهار دوره جام جهانی آنقدر در زمین حضور داشته تا به فوتبالیستی تبدیل شود که بیشترین دقایق حضور در زمین را در تاریخ این رقابت‌ها داشته است. او ۷ بازی در ایتالیا ۹۰، هفت بازی در ایالات متحده در ۹۴، ۵ بازی در فرانسه ۹۸ و چهار بازی در کره - ژاپن ۲۰۰۲ انجام داد. در این ۲۳ بازی، او ۲۲۱۷ دقیقه به میدان  رفت.

لیونل مسی، در بخش‌هایی از سه بازی آرژانتین در جام جهانی آلمان ۲۰۰۶ شرکت کرد، در آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ در هر ۵ بازی آرژانتین حضور داشت، هر ۷ بازی را در برزیل ۲۰۱۴ (شامل سه وقت اضافه) به میدان رفت و هر ۴ بازی تیم ملی کشورش در روسیه ۲۰۱۸ را نیز بازی کرد تا در مجموع ۱۶۲۴ دقیقه در جام جهانی به میدان رفته باشد. اگر لئو طبق معمول کامل بازی کند، با سه دوئل مرحله گروهی به ۱۸۹۴ دقیقه می‌رسد. او برای پشت سر گذاشتن مالدینی ایتالیایی، آرژانتین باید به نیمه‌نهایی برسد و مسی در همه دایق به میدان برود. اگر او به فینال یا رده‌بندی هم برسد و کامل بازی کند با احتساب ۷ بازی کامل در این جام به رکورد ۲۲۵۴ دقیقه بازی در جام جهانی می‌رسد و رکورد مالدینی را می‌شکند.

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

بیشترین برد در جام جهانی

میروسلاو کلوزه آلمانی که در ۴ جام جهانی خود (کره - ژاپن ۲۰۰۲، آلمان ۲۰۰۶، آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ و برزیل ۲۰۱۴) در ۲۴ بازی حاضر بود، بازیکنی است که بیشترین برد در جام جهانی را داشته است. او در مجموع ۱۷ برد با ژرمن‌ها به دست آورده است. کلوزه در سال ۲۰۰۲ نایب قهرمان شد، در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ سوم شد و در سال ۲۰۱۴ به قهرمانی جهان رسید. در ۳ جام جهانی آخر خود او جلاد مسی و آرژانتین بود!

اعداد لیونل مسی از نظر برد در ۴ دوره جام جهانی که او بازی کرده است، فاصله چندانی با کلوزه ندارد. لئو در ۲ برد آلبی سلسته در سال ۲۰۰۶ (صربستان و مکزیک)، ۴ برد در سال ۲۰۱۰ (نیجریه، کره جنوبی، یونان و مکزیک)، ۵ برد در سال ۲۰۱۴ (بوسنی و هرزگوین، ایران، نیجریه، سوئیس و بلژیک) و یک برد آرژانتین در سال ۲۰۱۸ (نیجریه) مشارکت داشته است. فوق‌ستاره آرژانتینی ۱۲ برد ، ۳ تساوی و ۴ باخت در جام جهانی را تجربه کرده است.

رسیدن به رکورد کلوزه برای او آسان نخواهد بود، اگرچه هیچ چیز غیرممکن نیست: آرژانتین باید با پیروزی در تمام بازی های خود به نیمه‌نهایی برسد و اگر مسی با حضور و برنده شدن درهمه بازی‌ها به فینال برسد، با ۱۸ برد رکورد کلوزه آلمانی را خواهد شکست.

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

بیشترین کاپیتانی در جام جهانی

دیگو آرماندو مارادونا از زمان اخراجش از جام جهانی آمریکا در سال ۱۹۹۴، رکوردی را به نام خود ثبت کرده است که هیچ بازیکن ملی دیگری نتوانسته آن را بشکند. او در تعداد مسابقاتی که در آن کاپیتان تیم ملی کشور خود در جام جهانی بوده یک رکورد ثبت کرده است: ۱۶ کاپیتانی در جام جهانی.

سزار لوئیس منوتی در جام جهانی اسپانیا ۱۹۸۲ دانیل پاسارلا را به عنوان کاپیتان انتخاب کرد، اما کارلوس بیلاردو مربی آرژانتین در ۱۹۸۶ در هفت بازی آن جام و ۷ بازی ایتالیا ۱۹۹۰ بازوبند را به شماره ۱۰ اسطوره‌ای آرژانتین یعنی مارادونا داد. آلفیو باسیله هم در جام جهانی ۱۹۹۴ مقابل یونان و نیجریه بازوبند را به بازوی مارادونا بست. اما مثبت بودن تست کنترل دوپینگ مارادونا باعث شد او از جام کنار گذاشته شود و اسکار روگری در باخت‌های آرژانتین مقابل بلغارستان و رومانی کاپیتان شود.

مارادونا مربی تیم آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ بود. در آن رقابت‌ها خاویر ماسچرانو بازوبند را می‌بست، اما از آنجایی که در بازی سوم مرحله گروهی مقابل یونان استراحت کرد، مسی در یک بازی کاپیتان شد. در برزیل ۲۰۱۴، الخاندرو سابیا این بازوبند را در ۷ بازی آرژانتین به لئو داد. همین اتفاق را خورخه سامپائولی در ۴ مسابقه‌ای که مسی و آرژانتین در روسیه ۲۰۱۸ انجام دادند تکرار کرد و بازوبند را به مسی داد. به عبارت دیگر لئو در ۱۲ بازی کاپیتان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی بود.

اگر مسی کل بازی‌ها مرحله گروهی را به عنوان کاپیتان به میدان برود و آرژانتین حداقل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بازی کند، شماره ۱۰ آلبی‌سلسته از نظر تعداد کاپیتان بودن در جام جهانی با مارادونا برابری می‌کند.

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

پنج رکوردی که لئو می تواند در جام جهانی بکشند/ موقعیت مسی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • + IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    دنیا فقط مارادونا مسی تمام
  • آندرس ❤️ IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    همش برای عشقم آندرسه❤️❤️
  • کوهمره_جروق IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    مسی سلطان فریبکاری و مافیاگری
  • کوهمره_جروق IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    مسی سلطان فریبکاری و مافیاگری
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    مسی سلطان فریبکاری و مافیاگری
  • .... IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    به نظرم میتونه رکورد ها رو بشکونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی