نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
گزارش فیفا از تیم ملی ایران/ خیز شاگردان اسکوچیچ برای شکار دوباره آمریکا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی مفصل به تقابل دوباره تیم ملی کشورمان با آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

تیم ملی فوتبال کشورمان در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه دوم با تیم های آمریکا، انگلیس و برنده پلی آف اروپا رقیب شد.

در همین رابطه سایت فیفا در گزارشی به تقابل حساس ایران و آمریکا پرداخت و نوشت:ایران برای ششمین ماجراجویی خود در جام جهانی فوتبال آماده است. آنها که در حال حاضر برترین کشور آسیایی در رده بندی فیفا هستند، قبلاً در سال های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در این مسابقات حضور داشتند.

تیم ملی در اولین بازی خود در جام جهانی ۱۹۷۸ موفق به ثبت برد نشد، اما اولین پیروزی آنها در دوره بعد جام جهانی رقم خورد. ایران در  جام جهانی فرانسه ۱۹۹۸، با مربیگری جلال طالبی در بازی افتتاحیه خود مقابل یوگسلاوی با نتیجه ۱-۰ شکست خوردند و در دومین بازی خود به مصاف ایالات متحده رفتند.

این مسابقه در آن زمان به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور، تیتر رسانه های ورزشی و غیر ورزشی شد. هوادارانی در لیون که می‌توانستند در بازی عصر حاضر شوند، با لحظه‌ای تعیین‌کننده در ورزش مواجه شدند. در این دیدا دو تیم قبل از شروع بازی ر به همراه اورس مایر داور عکس گرفتند و بازیکنان ایران به نشانه صلح به بازیکنان حریف گل دادند.

این بازی خود نمونه ای از بازی جوانمردانه بود و ایران با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا که در بوندس لیگا به میدان می رفتند با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. برایان مک براید یک گل دیرهنگام برای آمریکایی ها به ثمر رساند اما بی نتیجه بود.

پس از سوت پایان مسابقه هیجان انگیز، همبستگی ذاتی در فوتبال بار دیگر به نمایش گذاشته شد و بازیکنان به یکدیگر تبریک گفتند و پیراهن های خود را رد و بدل کردند. مرحله گروهی تا جایی بود که هر دو تیم در این موقعیت پیش می رفتند ولی در نهایت آلمان و یوگسلاوی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

ایرانی ها در جام های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ هم همین سرنوشت را داشتند که دوباره در مرحله گروهی به میدان رفتند و هر بار یک امتیاز انفرادی گرفتند. در روسیه ۲۰۱۸، تیم ملی عملکرد تحسین برانگیزی داشت و مراکش را ۱-۰ شکست داد، با همان نتیجه به اسپانیا باخت و با پرتغال به نتیجه تساوی ۱-۱ دست یافت. متأسفانه تساوی ۳-۳ بین ایبری ها کمکی به آنها نکرد و آنها فقط مرحله حذفی را از دست دادند.

در قطر ۲۰۲۲، ایران مشتاق خواهد بود که یک مرحله بهتر پیش برود. در گروه B، تیم دراگان اسکوچیچ با برنده پلی آف اروپا بین اسکاتلند، اوکراین و ولز، انگلیس و ایالات متحده در تکرار آن مسابقه نمادین فرانسه در سال ۱۹۹۸ روبرو خواهد شد. در بازی آخر می تواند تصمیم بگیرد که آیا یکی از این دو تیم موفق شود یا خیر.

ایرانی ها با حضور ستاره هایی مثل سردار آزمون (بایرلورکوزن) و مهدی طارمی (پورتو) به دنبال کسب دومین برد در جام جهانی مقابل آمریکا در ۲۹ نوامبر هستند و  می خواهند برای اولین بار در تاریخ خود جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را جشن بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی