نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
آشنایی با بازیکنان مهم تیم ملی فوتبال آمریکا/ هشدار به اسکوچیچ و ملی‌پوشان؛ این تیم را دست‌کم  نگیرید!
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

تیم ملی آمریکا از حریفان شاگردان دراگان اسکوچیچ در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از یک دوره غیبت در این تورنمنت با تیمی جوان و متحول‌شده پا به خاورمیانه خواهد گذاشت که شاید بتواند صعود به یک‌هشتم نهایی را جشن بگیرد.

تیم ملی آمریکا از حریفان شاگردان دراگان اسکوچیچ در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از یک دوره غیبت در این تورنمنت با تیمی جوان و متحول‌شده پا به خاورمیانه خواهد گذاشت که شاید بتواند صعود به یک‌هشتم نهایی را جشن بگیرد. گرگ برهالتر که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را برعهده دارد، در این مدت تلاش کرده با تغییر نسل فوتبال ملی این کشور، تیمی جوان و آینده‌دار را تشکیل دهد. به همین دلیل میانگین سنی این تیم کاهش داشته و بازیکنان مستعد و جوان به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند که حضور آنها در فوتبال اروپا به پیشرفت‌شان کمک کرده و باعث شده تیم قدرتمندی شکل بگیرد که برخلاف برخی تحلیل‌ها هرگز رقیب ساده‌ای برای ایران نخواهد بود. در ادامه به بررسی لژیونرهای این کشور که در سایر کشورها مشغول هستند، می‌پردازیم و عملکرد آنها را درطول این فصل بررسی می‌کنیم. 

 زک استفن
گلر ۲۷ ساله و ۱۹۱ سانتی‌متری آمریکایی‌ها که در دیدارهای اخیر انتخاب اول سرمربی تیم بوده در منچسترسیتی بازی می‌کند اما با توجه به حضور ادرسون برزیلی، یک نیمکت‌نشین صرف است و به‌ندرت در ترکیب تیمش به‌میدان می‌رود. استفن که سابقه بازی در تیم‌های کلمبوس کرو و پیتسبورو کشورش و همچنین فرایبورگ و دوسلدورف را دارد در تابستان ۲۰۱۹ راهی سیتی شد اما از آن زمان تاکنون تنها ۲۰ بازی برای تیمش انجام داده است که البته فقط دوبار در لیگ برتر (برابر چلسی و برنلی) و دوبار هم در لیگ قهرمانان (مقابل مارسی و لایپزیگ) به‌میدان رفته است. استفن در این فصل در جام خیریه و جام اتحادیه (۲ بازی) و جام حذفی (۳ بازی) به‌میدان رفته که مجموعا در ۸ مسابقه این فصلش ۷ گل خورده و دوبار هم کلین‌شیت کرده است. 

 سرجینیو دست
این مدافع راست ۲۱ ساله در آژاکس نامی برای خود کسب کرد و بارسا هم به‌سرعت برای خرید او دست به ‌کار شد اما شروع حضورش در نوکمپ چندان خوب پیش نرفت. با آمدن ژاوی شرایط سرجینیو دست ‌کمی بهتر شد اما هنوز نتوانسته به بازیکنی تاثیرگذار برای کاتالان‌ها تبدیل شود. او در این فصل ۱۸ بازی در لالیگا و ۴ مسابقه هم در لیگ قهرمانان انجام داده و در تیم ملی هم با ۱۷ بازی و ۲ گل زده آمار قابل‌قبولی داشته است. او هم یکی از ستاره‌های احتمالی آمریکا در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود. 

 اتان هوروات
گلر ۲۶ ساله آمریکا که ۷ بازی ملی در کارنامه دارد، در تیم ناتینگهام فارست انگلیس بازی می‌کند و البته در همین تیم هم فیکس نیست. او در این فصل تنها در ۶ بازی دسته چمپیونشیپ انجام داده و دوبار هم در جام حذفی و جام اتحادیه به‌میدان رفته است. حاصل این ۱۰ بازی برای فارست، ۱۱ گل خورده و ۳ کلین‌شیت بوده است. هوروات که فوتبالش را در رئال‌کلورادوی آمریکا شروع کرده بود در سال ۲۰۱۳ راهی مولده نروژ شد و پس از ۴ سال حضور در این تیم به بروژ بلژیک پیوست و از سال ۲۰۲۱ برای ناتینگهام فارست بازی می‌کند. 

آشنایی با بازیکنان مهم تیم ملی فوتبال آمریکا/ هشدار به اسکوچیچ و ملی‌پوشان: این تیم را دست‌کم  نگیرید!

 آنتونی رابینسون
مدافع چپ ۲۴ ساله که فوتبالش را در آکادمی باشگاه‌های انگلیسی آغاز کرده و در اورتون، بولتون و ویگان به‌میدان رفته است. او در سال ۲۰۲۰ از ویگان راهی فولام شد تا برای این تیم حاضر در دسته چمپیونشیپ بازی کند. رابینسون در این فصل مدافع چپ ثابت تیمش بوده و تنها در چند مسابقه به‌دلیل مصدومیت و بیماری حضور نداشته است. این مدافع جوان در ۳۲ بازی برای فولام در فصل جاری ۳ گل و ۴ پاس گل داشته و امیدوار است بتواند همراه این تیم -که هم‌اکنون صدرنشین مسابقات است- فصل بعد به لیگ برتر صعود کند. رابینسون در تیم ملی آمریکا هم یکی از نفرات اصلی محسوب می‌شود و در هر ۹ بازی اخیر آمریکا در مقدماتی جام‌جهانی در ترکیب اصلی حضور داشته است. 

 شک مور
مور که یک مدافع راست تخصصی است در سال‌های اخیر در فوتبال اسپانیا حضور داشته و البته در دسته ۲ این کشور به‌میدان رفته است. هوراکان، اوویدو، لوانته و رئوس تیم‌هایی بودند که قبل از تنه‌ریف در آنها حضور داشت و از سال ۲۰۱۹ در این تیم توپ می‌زند. تنه‌ریف اگرچه امیدوار است در پایان فصل بتواند به پلی‌آف صعود به لالیگا راه یابد اما مور در این فصل کمتر توانسته فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند. در ۱۶ مسابقه‌ای که او در این فصل به‌میدان رفته تنها ۷ بار در ترکیب اصلی بوده و دو پاس گل هم داده است. در تیم ملی هم مور در گلدکاپ در ترکیب تیمش حضور داشت اما پس از آن کمتر فرصت بازی پیدا کرد تا اینکه در دو بازی اخیر مقابل پاناما و کاستاریکا به زمین فرستاده شد. 

 جورج بلو
مدافع جوان و ۲۰ ساله آمریکایی یکی از تازه‌ترین لژیونرهای این کشور محسوب می‌شود که در ژانویه راهی آرمینیا بیلفلد شد. بلو در این مدت در ۶ بازی برای تیمش به‌میدان رفته که در دو مسابقه آخر فیکس بوده و به‌نظر می‌رسد به‌تدریج به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا خواهد کرد. این مدافع چپ جوان در تیم ملی اما نیمکت‌نشین رابینسون است اما با استعدادی که دارد می‌تواند خیلی زود جایگاه ثابتی در تیم برهالتر پیدا کند. 

 جیمز سندز
این مدافع جوان و ۲۱ ساله در ژانویه به‌صورت قرضی از نیویورک‌سیتی راهی گلاسکورنجرز اسکاتلند شد اما اگرچه رنجرز در این مدت ۱۲ بازی انجام داده اما سندز فقط سه‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفته است. او در دیدارهای آمریکا در مقدماتی جام‌جهانی هم تنها یک‌بار فرصت بازی پیدا کرد اما با توجه به سن‌وسالش گفته می‌شود آینده خوبی پیش رو دارد. 

 اریک پالمر براون
یکی دیگر از مدافعان میانی آمریکا که در این سال‌ها بیشتر به‌صورت قرضی در تیم‌های مختلف اروپایی بازی کرده است. تیم دوم پورتو، تیم زیر ۲۳ سال‌های منچسترسیتی، کورتریک بلژیک و بردا هلند تیم‌هایی بودند که پالمربراون تا پیش از بستن قرارداد با تیم اصلی منچسترسیتی در آنها بازی کرده بود. اگرچه به‌نظر می‌رسید قرار است او یکی از مدافعان آینده‌دار سیتیزن‌ها شود اما نتوانست در رقابت با ستاره‌های این تیم توفیقی داشته باشد و به آستریا وین و تروا قرض داده شد. او نهایتا در زمستان گذشته به‌صورت دائمی از سیتی به تروا منتقل شد. او در این تیم فرانسوی اگرچه در ابتدای فصل بیشتر نیمکت‌نشین بود اما در نیم فصل دوم به ترکیب اصلی رسید و توانست جایگاهش را حفظ کند. همچنین در تیم ملی آمریکا درطول سه‌سال اخیر تنها سه بار فرصت بازی پیدا کرده است. 

 رجی کنون
کنون که در سال ۲۰۲۰ از دالاس به بواویشتا پرتغال منتقل شد، توانایی بازی در دفاع، هافبک و وینگر راست را دارد و در ۲۳ سالگی فصل نسبتا خوبی را در لیگ پرتغال سپری می‌کند. او در این فصل ۱۵ بار برای تیمش به‌میدان رفته که البته مهم‌ترین دلیل آن مصدومیتی بود که در ابتدای فصل نصیبش شد و باعث شد چند مسابقه ابتدایی تیمش را از دست بدهد. هم‌تیمی علیرضا بیرانوند از سال ۲۰۱۸ به تیم ملی کشورش دعوت شد اما پس از آنکه در اردوی قبلی برابر کانادا و هندوراس به‌میدان رفت، دیدارهای اخیر تیمش را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داد. 

 جان بروکس
مدافعی که فوتبالش را در آلمان آغاز کرده و همچنان در بوندس‌لیگا بازی می‌کند. بروکس بیشتر دوران فوتبالش را در هرتابرلین سپری کرده و حالا در ۲۹ سالگی آخرین ماه‌های قراردادش با وولفسبورگ را سپری می‌کند. او یکی از مدافعان اصلی تیمش در این فصل بوده که ۲۵ بازی انجام داده اما هنوز برای تمدید قراردادش با این باشگاه به توافق نرسیده است. او نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ به تیم ملی دعوت شد و در این مدت ۴۵ بازی ملی انجام داده است. با این حال در دیدارهای مقدماتی این دوره تنها دوبار فرصت بازی پیدا کرده و کمتر در تیم ملی حضور داشته است. 

 جیانلوکا بوسیو
هافبک ۱۹ ساله آمریکایی که گفته می‌شود یکی از ستاره‌های این کشور در سال‌های آینده خواهد بود. او در سال ۲۰۲۱ راهی ونتزیا ایتالیا شد و ارزش او در همین یک‌سال از ۶ به ۱۰ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. بوسیو در ۲۵ بازی‌اش در این فصل سری A یک گل و دو پاس گل داشته اما در تیم ملی پس از حضور در گلدکاپ اخیرا کمتر فرصت بازی داشته است. 

 لوکا دلاتوره
این هافبک میانی ۲۳ ساله پس از مدتی حضور در تیم‌های پایه و اصلی فولام از سال ۲۰۲۰ راهی هراکلس هلند شده و این فصل هم در ۲۶ مسابقه برای تیمش یک گل زده است. دلاتوره در ۴ بازی اخیر آمریکا ۳ بار به‌میدان رفته و به‌نظر می‌رسد توانسته نظر مثبت برهالتر را جلب کند. 

 یونس موسی
یکی دیگر از جوانان آینده‌دار فوتبال این کشور که پس از رشد در آکادمی آرسنال راهی تیم دوم والنسیا شد و خیلی زود به تیم اصلی هم راه پیدا کرد. او که در پست هافبک وسط و وینگر راست توانایی بازی دارد در این فصل ۲۲ بار برای این تیم مشهور اسپانیایی به‌میدان رفته و عملکرد خوبش در این مدت سبب شده قیمتش به ۱۵ میلیون یورو برسد. این هافبک ۱۹ ساله در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی یکی از نفرات اصلی تیمش به‌شمار می‌رفت و در ۱۱ مسابقه آخر آمریکا تنها یک‌بار بازی نکرد. 

 تیلور آدامز
لایپزیگ در این سال‌ها به یکی از تیم‌های بازیکن‌ساز فوتبال اروپا تبدیل شده و آدامز هم یکی از بازیکنانی است که توسط این باشگاه آلمانی به فوتبال معرفی شده است. هافبک دفاعی ۲۳ ساله‌ای که در سال ۲۰۱۹ راهی این تیم شده و در این مدت پیشرفت بسیار خوبی داشته است. آدامز این فصل ۱۹ بار در بوندس‌لیگا و ۵ بار هم در لیگ قهرمانان برای تیمش به‌میدان رفته و یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود احتمالا در تابستان راهی تیم بهتری خواهد شد. از آرسنال به‌عنوان یکی از مشتریان اصلی او نام برده می‌شود. او در تیم ملی نیز یکی از مهره‌های اصلی و تاثیرگذار برهالتر است که با وجود سن کم در ۷ مسابقه بازوبند کاپیتانی را بسته است. آدامز در جام‌جهانی هم یکی از مهره‌ای اصلی این تیم خواهد بود. 

آشنایی با بازیکنان مهم تیم ملی فوتبال آمریکا/ هشدار به اسکوچیچ و ملی‌پوشان: این تیم را دست‌کم  نگیرید!

 ریکاردو پپی
این مهاجم ۱۹ ساله در ژانویه راهی آگسبورگ شده و در نیم‌فصل دوم هم ۷ بار به‌میدان رفته اما در تیم ملی یکی از مهره‌های ثابت سرمربی ۴۸ ساله تیم در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی بوده و در ۱۰ مسابقه هم ۳ گل و ۳ پاس گل داشته است. از این پدیده ۱۰ میلیون یورویی هم به‌عنوان مهاجمی مستعد یاد می‌شود. 

 کریستین پولشیچ
ستاره سال‌های اخیر فوتبال آمریکا که پس از درخشش در ترکیب دورتموند راهی چلسی شد و در ماه‌های اخیر با حضور توماس توخل شرایط بهتری در این باشگاه انگلیسی پیدا کرده است. گران‌ترین بازیکن کنونی فوتبال آمریکا با ۴۵ میلیون یورو ارزش، امسال ۱۵ بازی در لیگ برتر (۴ گل و یک پاس گل) و ۵ بازی هم در لیگ قهرمانان (۲ گل و یک پاس گل) انجام داده و البته اوایل فصل را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود. در تیم ملی هم پولشیچ در ۴۸ بازی ملی ۲۱ گل به‌ثمر رسانده که آماری عالی برای این بازیکن چندپسته محسوب می‌شود. کاپیتان آمریکا فقط سه بازی تیمش در مقدماتی جام‌جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و در سایر مسابقات در ترکیب اصلی حضور داشت. پولشیچ امید نخست هواداران آمریکا برای بردن این تیم به مرحله حذفی جام‌جهانی است. 

 جیووانی رینا
هافبک طراح دورتموند که در ۱۹ سالگی به یکی از ستاره‌های این تیم آلمانی تبدیل شده و در ترانسفرمارکت ۴۲ میلیون یورو ارزش دارد. رینا پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کرده و با ادامه این روند به‌زودی در یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی توپ خواهد زد. او البته بیشتر فصل جاری را به‌دلیل مصدومیت از دست داده و اخیرا دوباره شرایط حضور در زمین را پیدا کرده است. همین مصدومیت سبب شده در بیشتر دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی غایب باشد اما مسلما در این جام یکی از ستاره‌های اصلی آمریکا خواهد بود. 

 تیموتی وه‌آ
پسر ژرژ وه‌آ، مهاجم نامدار لیبریایی که ترجیح داده برخلاف پدرش برای تیم ملی آمریکا بازی کند. او که در آکادمی پاری‌سن ژرمن رشد کرده است، پس از اینکه نتوانست در تیم اصلی جایی برای خود پیدا کند راهی لیل شد که شاید در این تیم فرانسوی موفقیت بیشتری کسب کند. ۲۲ بازی و ۴ گل زده آمار چندان درخشانی برای او در این فصل محسوب نمی‌شود اما در تیم ملی به او فرصت خوبی داده شد تا بتواند توانایی‌هایش را نشان دهد اما در ۹ مسابقه‌ای که اخیرا به‌میدان رفته تنها یک گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش ثبت شده است. 

 وستون مک‌کنی
هافبک میانی یوونتوس که پس از انتقالش از شالکه به این تیم از سوی آندره‌آ پیرلو در ترکیب اصلی به‌میدان رفت و خیلی‌زود توانست توانایی‌هایش را نشان دهد. این ستاره ۲۳ ساله در این فصل هم یکی از نفرات اصلی تیمش بوده و به‌جز دیدارهایی که به‌دلیل مصدومیت در زمین حضور نداشته در سایر بازی‌ها نمایش قابل‌قبولی ارائه داده است. او که یکی از نفرات اصلی تیم ملی بود به‌دلیل مصدومیت پایش ادامه فصل را از دست داده اما به‌نظر نمی‌رسد مشکلی برای حضور در جام‌جهانی داشته باشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهزاد ایمن IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    اینم غول هستش که😅😅😅😅
  • استقلالی کم حاشیه IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    جوان با انگیزه قوی🥲😅🙏🏼

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی