نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
افشین قطبی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افشین قطبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است برترین تیم آسیایی در رده‌بندی فیفا از یک نسل طلایی بازیکنان بهره می‌برد.

پیش از جام جهانی ۲۰۰۲، تنها دو کشور آسیایی موفق شده بودند از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنند که کره شمالی پیش از راهیابی عربستان به مرحله حذفی این مسابقات سال ۱۹۹۴، به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ رسیده بود. به نظر می‌رسد اما جام جهانی ۲۰۰۲ طلوع جدیدی برای فوتبال آسیا بود، اولین جام جهانی برگزار شده در قاره آسیا که میزبانان آن یعنی کره جنوبی و ژاپن به ترتیب به مراحل نیمه‌نهایی و یک‌هشتم نهایی رسیدند تا بهترین نمایش تاریخ تیم‌های آسیایی در این تورنمنت رقم بخورد.

از آن زمان البته پیشرفتی چندانی وجود نداشته و تنها این دو تیم آسیایی بودند که موفق شدند خودی نشان دهند و ژاپن در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ و کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ از مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کردند. حالا پس از گذشته دو دهه از جام جهانی ۲۰۰۲، میزبانی این رویداد بار دیگر به آسیا بازگشته و نمایندگان این قاره امیدوار هستند به موفقیت دیگری دست پیدا کنند.

افشین قطبی که یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ بود، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «دویچه وله» آلمان گفت: آسیا هنوز در سفری برای رسیدن به پتانسیل واقعی خود است و موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند جهش لازم برای ارتقای سطح بازی در قاره آسیا را القا کند.

سرمربی پیشین پرسپولیس که هدایت تیم ملی فوتبال ایران و همچنین باشگاه‌های درجه یک ژاپن، چین و تایلند را نیز عهده‌دار بوده است، تأکید کرد: موفقیت باعث موفقیت می‌شود. صعود تیم‌های آسیایی به مرحله دوم (حذفی) مسابقات مهم است. ما همیشه به نمایش قهرمانانه حداقل یک تیم که به مراحل پایانی مسابقات راه پیدا می‌کند، نیاز داریم تا پیشرفت فوتبال آسیا را به نمایش بگذارد و الهام‌بخش توسعه آینده باشد.

قطبی که معتقد است در بین تیم‌های آسیایی سخت‌ترین قرعه به کره و ژاپن افتاده است، در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: قطر احتمالاً بیش از هر کشور دیگری در تاریخ اخیر فوتبال سرمایه‌گذاری کرده است و با میزبانی این رویداد بیشترین شانس را برای صعود به دور دوم خواهد داشت. ما بارها و بارها در تاریخ جام جهانی تأثیر میزبانی را دیده‌ایم، مکان بازی‌ها تأثیر زیادی بر عملکرد و نتایج دارد.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی، اولین جام جهانی است که قرار است در خاورمیانه برگزار شود که این می‌تواند به دو قدرت آسیایی یعنی ایران و عربستان سعودی کمک کند که از قبل با آب و هوا و شرایط قطر آشنا هستند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ایران از یک نسل طلایی از بازیکنان لذت می‌برد و هواداران سرسخت آنها در سراسر خلیج فارس از آنها حمایت خواهند کرد. عربستان سعودی هم یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر خود را دارد و از حمایت بزرگی برخوردار خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    همزمان نبودن مسابقه تیم ملی ایران و کره جنوبی با (تیم ملی عربستان و کره شمالی) که از شا هکارهای بی عر ضگی و ندانم کا ری های فدراسیون کفاشیان بود این امکان را به عربستان و کره شمالی داد که ۸ سا عت بعد از بازی ایران و کره جنوبی در سيول پایتخت این کشور که در دقیقه ۸۳ با گل خوردن ایران به مساوی ۱ ــ۱ رسیدند دوتیم عربستان و کره شمالی با خیال را حت به نتیجه دلخواه ۰ــ۰ برسند و هردو بجای ایران به جام جهانی آفریقای جنوبی بروند . فدراسیون بی عر ضه کفاشیان آن اندازه جربزه نداشت که حق مسلم همزمانی مسابقه ایران و کره جنوبی با عربستان را بگیرد و با کمال تاسف هردو تیم عربستان و کره شمالی با خیال راحت مسا وی کنند در حا لیکه هر نتیجه ای غیر از مساوی (آنهم در خا ک عربستان) حکم به صعود ایران میداد. سر مربی تیم ایران افشین قطبی بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی