باید یک جایزه هم به «آقای بداخلاق» بدهیم/ تاریخ شروع دوباره لیگ برتر را تعیین کردیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ظاهراً حواشی کنار خط، داغ تر از داخل زمین است که سرمربیان جوان تا این اندازه کنترل شان را از دست می دهند.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره احتمال شروع زودهنگام مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر با حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر اظهاراتی را مطرح کرد.

با خروج استقلال و پرسپولیس از گردونه مسابقات جام حذفی احتمال دارد لیگ زودتر شروع شود؟

خیر! چون ما هنوز دو تیم لیگ برتری را در لیگ قهرمانان آسیا داریم حداقل باید برایشان این فرصت را در نظر بگیریم که در بازگشت، بتوانند خودشان را آماده حضور در مسابقات کنند. از طرفی دو تیم لیگ برتری هم در مرحله نیمه نهایی حضور دارند که به احتمال زیاد می‌توانند در فینال هم حاضر باشند. برای همین برنامه تغییر نمی‌کند.

تاریخ احتمالی شروع مسابقات چه زمانی خواهد بود؟

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته ما در روزهای ۲۹ و یا سی ام فروردین مرحله نیمه نهایی را برگزار می‌کنیم، در تاریخ هفتم اردیبهشت دیدار فینال جام حذفی را خواهیم داشت و در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت مسابقات لیگ برتر را از سر خواهیم گرفت.

در برگزاری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشکلی وجود نداشت؟

خیر! همه تیم‌ها نهایت همکاری را با سازمان لیگ داشتند و نکته بارز این مرحله حضور پرشور تماشاگران بود که انشاالله به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است تا مجدداً تماشاگران فوتبال به این رقابت‌ها برگردند.

این روزها سرمربیان تیم‌ها معتقدند به لحاظ داوری در حق تیم‌شان اجحاف می‌شود و به زعم آنها نبود کمک داور ویدیویی به عنوان یک معضل مطرح می‌شود. قرار نیست VAR به ایران بیاید؟

قبل از هر چیز باید بگویم که ما به زحمات و تلاش داوران مان در مسابقات لیگ ایمان کامل داریم. گاهی هم در فشردگی مسابقات برخی موضوعات بر اثر خستگی و یا ناراحتی باعث می‌شود تا تعدادی از مربیان در زمینه مسائل داوری گمانه‌زنی‌هایی را عنوان و یا فرضیاتی را مطرح کنند که همگی به نوعی در این زمینه می‌خواهند حرف دلشان را بزنند. اما قطعاً ما هم امیدواریم کمک داور ویدیویی هر چه زودتر وارد کشورمان شود. چون در این صورت ما از نظر استانداردهای فوتبالی تکمیل می‌شویم. همانطور که استادیوم‌های ما نور، صوت، چمن خوب و دیگر ملزومات برگزاری یک مسابقه را لازم دارد قطعاً برای رسیدن به استانداردهای حرفه‌ای باید VAR هم داشته باشیم .تا اینجا هم تلاش زیادی شده ولی مشکلاتی مثل تحریم‌ها سنگی جلوی پای آنهاست تا این موضوع محقق نشود.

باید یک جایزه هم به «آقای بداخلاق» بدهیم/  تاریخ شروع دوباره لیگ برتر را تعیین کردیم

مهدی پاشازاده در واکنش به موضوع بیانی نویسی و اعتراضات مربیان به مشکلات فوتبال در نشست‌های خبری، به سازمان لیگ پیشنهاد کرده مثل جایزه بازیکن اخلاق یا پدیده لیگ و یا آقای گل، یک جایزه هم تحت عنوان آقای اعتراض یا آقای بیانیه در پایان فصل به افراد اینچنینی اعطا کنید؟

می‌توان برای این موضوع جایزه "آقای بد اخلاق" را در نظر گرفت(خنده)! البته این موضوع بیشتر در تخصص دوستان روابط عمومی‌و امور فرهنگی سازمان لیگ است. ما هم دوست نداریم چنین اتفاقاتی را در فضای فوتبالمان ببینیم. این عزیزانی که امروز در لباس مربیگری فعالیت می‌کنند، افتخارات سال‌های اخیر فوتبال کشورمان هستند که جای بسی خوشحالی است. اینکه نسل تازه‌ای از مربیان مانند آقایان تارتار، فکری، ربیعی، گل محمدی، مجیدی، رحمتی و... وارد فضای مربیگری شده‌اند. ما از آنها توقع داریم همان طور که در دوران فوتبالشان درون زمین آرامش را به تیمشان تزریق می‌کردند حالا هم این کار را خارج از آن انجام دهند. اما ظاهراً اتفاقات حاشیه‌های بیرون زمین داغتر از داخل زمین است و مشکلات بیرون زمین بدتر.

از برگزاری مسابقات لیگ تا اینجا رضایت دارید؟

با توجه به از بین نرفتن بیماری کرونا خوشحالیم که لیگ بدون تاخیر آغاز شد. هرچند که نگرانی‌هایی در این باره داشتیم ولی در ادامه حذف نمایندگان کشورمان از لیگ قهرمانان باعث تاسف همه شد و حالا هم جایشان در رقابت‌های آسیایی خالی است. از طرفی تیم ملی هم با اقتدار راهی جام جهانی شد و امیدواریم کماکان لیگ مان با آرامش برگزار شود تا یک تیم ملی قوی برای جام جهانی داشته باشیم. اما نکته ای که در لیگ امسال باعث نگرانی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ شد این بود که ما پدیده خاصی در مسابقات ندیدیم. البته بازیکن جوان و خوب دیده شد، اما آنطور که معمولاً در سالهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ جوان خوب در لیگ برتر یا همین تعداد در لیگ دسته اول به فوتبال معرفی می‌شدند در این فصل ندیدیم. امیدواریم در فصل آینده شاهد ظهور چنین پدیده‌هایی در باشگاه‌ها باشیم. قطعاً باید از طریق بازیکن سازی توسط باشگاه‌ها به این نقطه دست پیدا کنیم. موضوع بازیکن‎سازی نباید از دید باشگاه‌ها دور بماند. ضمن اینکه بالا رفتن سن تیمها، کیفیت مسابقات لیگ را هم پایین خواهد آورد.

از اسکوچیچ چه خبر؟ آیا برنامه‌ای از شما خواسته؟

بله! سرمربی محترم تیم ملی طی یک درخواست کتبی از طریق دبیرکل فدراسیون، برنامه پایان لیگ امسال و شروع لیگ آینده را از ما درخواست کرده و ما هم آن را در اختیار ایشان قرار می‌دهیم تا از این طریق بهترین اتفاقات برای تیم ملی رخ دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید اسفندیاری IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    آقای بد اخلاق فوتبال ایران با اختلاف آقای فرهاد مجیدی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی