نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دراگان اسکوچیچ
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید هدف او و شاگردانش در جام جهانی ۲۰۲۲، صعود از گروه است که اگر اینگونه نبود، به جام جهانی نمی‌رفتند.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی باید در گروه B رقابت کند که انگلیس، آمریکا و آخرین تیم اروپایی که از پلی‌آف مشخص می‌شود، حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان هستند. در صورتی که از میان اوکراین، اسکاتلند و ولز یکی از تیم‌های بریتانیایی از پلی‌آف اروپا به جام جهانی صعود کند، شاگردان دراگان اسکوچیچ در گروهی قرار می‌گیرند که فوتبالی کاملاً مشابه هم دارند. فوتبال ولز و اسکاتلند برگرفته از فوتبال انگلیس است و آمریکایی‌ها نیز فوتبالی نزدیک به همین تیم‌ها دارند. مسئله‌ای که می‌تواند هم به سود تیم ملی باشد و هم مشکل‌ساز، چرا که شباهت تیم‌ها کار را برای آماده‌سازی راحت‌تر خواهد کرد و از سوی دیگر اگر فوتبال ایران مقابل چنین سبک فوتبالی دچار مشکل شود، همین شباهت برای ایران دردسرساز خواهد شد. دراگان اسکوچیچ در خصوص گروهی که ایران در آن قرار گرفته و همچنین شانس تیم ملی برای صعود از این گروه صحبت کرده است.

نظرتان درباره گروهی که ایران در آن قرار گرفته است چیست و ترجیح می‌دهید از پلی‌آف اروپا کدام تیم به حریفان ایران اضافه شود؟

چندان تفاوتی ندارد، چون دو تیم از سه تیم پلی‌آف، ولز و اسکاتلند هستند که در صورت صعود، شباهت به تیم ملی انگلیس دارند و آمریکا هم شبیه به همین تیم‌هاست. حضور در این گروه، می‌تواند بازی‌های خوبی برای ما به دنبال داشته باشد.

 وضعیت تیم‌های گروه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همه آنها کیفیت کافی را دارند و ما باید آنها را جدی بگیریم. با این حال به نظرم انگلیس بهترین تیم گروه ماست.

هواداران تیم ملی ایران رؤیای صعود از گروه را دارند و این هدف بازیکنان است. آیا صعود از این گروه دست یافتنی است؟

بله و ما هم برای خودمان یک هدف تعیین کردیم و دقیقاً هدف‌مان همین است که صعود کنیم. اگر چنین چیزی هدف‌مان نبود، هرگز به جام جهانی نمی‌رفتیم.

 چگونه باید به این هدف برسیم و چقدر برای این کار شانس داریم؟

هر کاری که در زندگی انجام می‌دهید، پشت آن باید هدفی داشته باشید و این یک روش بسیار ساده برای زندگی کردن و فعالیت در ورزش است. در قطر به دنبال موفقیت بزرگی هستیم و در عین حال باید به دنبال چیزهای جدیدی باشیم. از من بپرسید که این اتفاق جدید چیست، می‌گویم که باید از این گروه صعود کنیم.

برای این کار به بازیکنان خود باور دارید؟

چرا که نه. باور داشتن، اولین چیزی است که باید آن را داشته باشیم.

اسکوچیچ: اگر هدف ما صعود نبود به جام جهانی نمی‌رفتیم/ به بازیکنانم برای صعود از این گروه باور دارم/ نمی‌توانم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم

اما با حضور انگلیس و آمریکا و البته در صورت صعود ولز، همه آنها در رنکینگ از ایران بالاتر هستند و گروه سختی به نظر می‌رسد.

همه گروه‌ها سخت هستند و ما هم گروه سختی داریم. برای حریفان‌مان احترام قائلیم، اما ما هم در این گروه شانس داریم.

نکته دیگری که شاید خیلی به آن توجه شده، مصاف ایران با آمریکا و انگلیس است که خیلی‌ها آن را سیاسی می‌دانند.

واقعاً نمی‌توانم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم، چون فقط روی فوتبال تمرکز دارم. شما این را می‌دانید و ما پیش از این هم نشان دادیم که مقابل عراق یا بحرین (با وجود برخی مسائل سیاسی) به تنها چیزی که فکر می‌کنیم، فوتبال است.

تقابل ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ را بسیاری به عنوان دیدار قرن و نزدیکی ملت‌ها به هم تعبیر می‌کردند. باز هم می‌توان چنین تعبیری داشت؟

ورزش همیشه پلی است برای نزدیک کردن ملت‌ها، اما این هم یک سؤال سیاسی دیگر است و همانطور که گفتم تنها چیزی که روی آن تمرکز دارم، فوتبال است. با این حال امیدوارم ورزش همیشه پلی میان ملت‌ها ایجاد کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    مربی بی ادعا و زحمتکشی هست اگه دلالها تیم ملی رو راحت بذارن و با غالب کردن مربی میلیون دلاری مثل ویلموتس تیم ملی رو نابود نکنن، با برنامه ریزی خوب میشه بازیهای آبرومندی مقابل تیمهای گروه انجام داد خیلیا باخت ۳ بر ۱ به انگلیس (البته گلی که با زحمت بازیکنان ایران بدست بیاد نه گل بخودی حریف) رو به باخت یک هیچ با اتوبوس دفاعی یازده نفره و فقط دفع توپ ترجیح میدن
  • آریا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    هدف صعود است ولی تو توانش رو نداری
  • آریا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    با این مربی بیشتر از یک امتیاز نمیشه گرفت تازه همون یک امتیازم با خلاقیت طارمی و آزمون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی