نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مسی هم وارد جنجال بزرگ فوتبال اسپانیا شد/ انتشار بخش جدیدی از مکالمات
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با انتشار بخشی دیگر از مکالمات محرمانه جرارد پیکه و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، جزئیات بیشتری درباره تلاش آنها برای تغییر شیوه برگزاری مسابقات سوپرجام این کشور فاش شد.

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا این روزها به‌خاطر افشای مکالمات محرمانه‌شان برای متقاعد کردن تیم‌های اسپانیایی نسبت به برگزاری سوپرجام این کشور در عربستان سعودی در مظان اتهام هستند. با اینکه پیکه بامداد امروز (سه‌شنبه) در یک نشست خبری آنلاین از خودش و اقداماتش دفاع کرد، این مسئله هنوز هم زیر ذره‌بین عموم مردم و مقامات کشوری قرار گرفته است و به همین دلیل هم روبیالس به مجلس اسپانیا فراخوانده شده است تا درباره این موضوع توضیح دهد.

اکنون نشریه کنفیدنسیال، منبعی که برای اولین بار فایل مکالمات میان پیکه و روبیالس را منتشر کرد، بخشی دیگر از گفت‌وگوی آنها را فاش کرده است. این بخش از گفت‌وگوی بالاترین مقام فوتبال اسپانیا و مدافع میانی بارسلونا مربوط به نقشه‌ای می‌شود که این دو نفر برای متقاعد کردن تمامی طرفین در مورد لزوم تغییر در شیوه و زمان برگزاری سوپرجام (برگزاری آن در ماه ژانویه به‌جای ماه آگوست) در سر داشتند، در این میان گویا شخص ثالثی هم وجود داشته که آن داوید آگانسو رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا است، نهادی که می‌بایست چراغ سبز نشان می‌داد تا این تغییر در تقویم برگزاری مسابقات فوتبال اسپانیا صورت بگیرد.

روبیالس و پیکه برای اینکه بتوانند موافقت آگانسو را جلب کنند پای لیونل مسی را هم به میان می‌آورند و ظاهراً یک کلیپ ویدئویی از لیونل مسی برای او می‌فرستند که در آن مهاجم سابق بارسایی‌ها از رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای اسپانیا در ماجرایی که در آن دچار مشکل شده بود حمایت می‌کند، در حقیقت روبیالس و پیکه برای اینکه آگانسو با تغییر زمان برگزار سوپرجام موافقت کند، به او باج می‌دهند. باج آنها هم متقاعد کردن مسی برای فرستادن یک کلیپ ویدئویی در حمایت از آگانسو و اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا است که در آن زمان با دیگر سازمان حامی حقوق بازیکنان در اسپانیا «فوتبالیستاس آن» اختلافاتی داشت.

بخش جدید مکالمات میان روبیالس و پیکه که کنفیدنسیال منتشر کرده و مربوط به روز دهم آوریل سال ۲۰۱۹ می‌شود، به‌شرح زیر است:

روبیالس: پیشنهادی که به من درباره تقویم بازی‌ها ارائه شده از سوی اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا و لالیگا است و حالا ما می‌خواهیم یک پیشنهاد دیگر با اعمال یک‌سری تغییرات جزئی ارائه کنیم. من فکر می‌کنم که یک نفر، یکی غیر از خودت (پیکه) که با تو هم ارتباط نداشته باشد، باید با داوید آگانسو صحبت کند و به او بگوید: «هی مرد، این تغییر باید در تقویم مسابقات رخ دهد، چون اتفاق خوبی است. ما نمی‌خواهیم در دو دور اول جام حذفی بازی کنیم، این به‌نفع ماست». یک چیزی در این مایه‌ها. جرارد به این فکر کن که ما چگونه، به چه وسیله‌ای و از طریق چه شخصی از بارسلونا یا حتی رئال مادرید می‌توانیم با داوید تماس بگیریم. حواست باشد که ما اینجا اجازه اشتباه نداریم، چون اگر این موضوع را با کسی مطرح کنیم که خودش مخالف باشد آن وقت بد می‌شود. ما باید خوب درباره گزینه‌مان فکر کنیم. ما هم درباره‌اش فکر می‌کنیم چون ممکن است که یکی دیگر با داوید آگانسو تماس بگیرد، متوجه شدی؟

پیکه: به‌نظرم فکر خوبی است. آگانسو چند روز است که از من می‌خواهد برایش کلیپی در حمایت از اتحادیه فوتبالیست‌ها بفرستم چون ظاهراً می‌خواهد به رقبایش در «فوتبالیستاس آن»، اتحادیه دیگر فوتبالیست‌های کشور که خاویر تباس (رئیس سازمان لیگ) دارد راه‌اندازی می‌کند، نشان دهد که سازمان او محبوب‌تر است، به همین دلیل او از من این کلیپ را می‌خواهد. پس می‌توانم به او بگویم که «داوید، گوش کن! تو با تغییر تقویم بازی‌ها موافقت کن و من هم برایت آن کلیپی را که می‌خواهی می‌فرستم.»، این‌طوری بهانه‌اش هم جور می‌شود، متوجهی؟ بعد هم که کلیپ را برایش فرستادم به او می‌گویم: «گوش کن، حالا بیا با فدراسیون همکاری کن، این پروژه فوق‌العاده‌ای است.»، نمی‌دانم چه می‌شود. بگذار ببینیم او چه می‌گوید، البته ما می‌توانیم روی کمک لئو (مسی) هم حساب کنیم. او قرار است یک کلیپ برای داوید آگانسو بفرستد پس ما می‌توانیم بگوییم که این پیام لئو از سوی تمام کاپیتان‌هاست.

روبیالس: خوب است. کمی بیشتر روی او فشار بیاور، نه فشار نیاور! فقط بگو «ببین، من کلیپی را که می‌خواهی برایت می‌فرستم، همین‌طور لئو و دیگران. راستی اوضاعت با فدراسیون چطور پیش می‌رود؟»، بگذار که خودش برایت درباره ماجرای تغییر تقویم توضیح دهد. وقتی که توضیح داد که البته خودت بهتر از او در جریان هستی (با خنده) به او بگو «خب، مرد، من فکر نمی‌کنم که این مشکل خاصی باشد. خب، با تغییر تقویم فدراسیون موافقت کن. به‌علاوه در مورد تباس هم نگران نباش، همه ما می‌دانیم که او چه می‌خواهد. او با آن اتحادیه‌اش دارد تو را آزار می‌دهد. وقتی تو از ما کمک می‌خواهی و می‌گوییم که درکت می‌کنیم، چطور می‌توانیم برویم و به تباس کمک کنیم، مرد!»، یک چیزی در این مایه‌ها به او بگو.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اسماعیل پیراسته IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    همش حاشیه همین کارارو میکنن که وضعیت بارسا اینه
  • امید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    مافیای فوتبال اسپانیا بارسا است که با همین کارا چند سال قهرمان شده
  • جر داد پوکه IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    سالهاست که غارسا به لطف داوری امتیاز و جام گرفته، البته در لالیگا. اگر غیر از این بود پس تو لیگ قهرمانان و لیگ یوفا چرا چیزی گیرشون نمیاد جز ۸ تا ۸ تا خوردن. حالا ببین کی گندش در میاد که به داورای اسپانیا چه رشوه هایی دادن که چندسال لالیگا رو فتح کردن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی