نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
 اسکوچیچ ۲۵ ساعت در شبانه روز کار می‌کند!/ نه برای ساوتگیت کُری می‌خوانم و نه هری کین!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی می‌گوید: دراگان اسکوچیچ روابط عمومی بسیار خوبی دارد و برای ارتباط با دیگران و کار فنی خودش وقت می‌گذارد، انگار که ۲۵ ساعت در شبانه‌روز کار می‌کند و من نمی‌دانم او چگونه این کار را انجام می‌دهد.

مهدی یکتا؛ کم نیستند کسانی که معتقدند محمد حسین کنعانی زادگان بهترین مدافع تیم ملی کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بوده است.

این مدافع سرزن و شناخته شده در حال حاضر در کشور قطر و تیم الاهلی توپ می‌زند و یکی از بهترین‌های این تیم است. با محمدحسین کنعانی‌زادگان تماس گرفتیم تا پس از مدت‌ها در خصوص تیم ملی، قرعه کشی جام جهانی و مسائل دیگر صحبت کنیم.

 فوتبالدوستان ایرانی می‌خواهند بدانند از نظر ملی پوشان ما قرعه تیم ملی در جام جهانی خوب بوده است یا نه؟

جام جهانی از اسمش پیداست. جای بهترین تیم‌های جهان است و برترین‌های قاره‌های مختلف به این رقابت‌ها می‌آیند تا ازفوتبال کشور و حتی قاره خود دفاع کنند. بنابراین نمی‌توان گفت قرعه و گروهی آسان است یا اینکه سخت!

 اما اغلب کارشناسان معتقدند گروه مرگ این دوره را تیم‌های اسپانیا، آلمان، ژاپن و برنده پلی اف دو تشکیل می‌دهند. اگر جای ما با ژاپن عوض می‌شد کارمان سخت‌تر نمی‌شد؟

 این حرف‌ها و صحبت‌ها انجام می‌شود. در ظاهر شاید این گروه، گروه مرگ به نظر برسد اما گروه ما هم آسان نیست. انگلیس نایب قهرمان اروپاست و آمریکا هم نشان داده تیم گردن کلفتی است.

 ولی آلمان و اسپانیا به نظر می‌رسد از انگلیس و آمریکا قوی‌تر باشند؟

 به نظر من قدرت یک تیم در تورنمنت مشخص می‌شود. نمی‌گویم با حرف شما مخالف هستم اما ازحالا نمی‌توان هیچ چیزی را مشخص کرد. ممکن است در همین گروه ناگهان ژاپن شگفتی ساز شود. اصلا نمی‌توان پیش بینی کرد که این تیم به همه تیم‌های گروهش می‌بازد یا اسپانیا و آلمان دو تیم دیگر را راحت می‌برند.

 ایران چه طور؟ تیم ملی ما می‌تواند شگفتی ساز جام شود؟

 ما بازیکنان و کادرفنی خوبی داریم. در مسابقات مقدماتی جام جهانی با اقتدار ظاهر شدیم و بهترین نتایج را کسب کردیم. ایران هم پتانسیل شگفتی ساز شدن دارد اما این فقط مستلزم یک تیم یا یک گروه نیست. همه باید کمک کنند. همه باید دست به دست هم بدهند که این تیم موفق شود.

 کارشناسان و بازیکنان تیم ملی بر لزوم انجام بازی‌های سخت و دوستانه با تیم‌های صاحب نام تأکید می‌کنند. نظر تو در این رابطه چیست؟

 دقیقا همین طور است. باید پیش از جام جهانی با تیم‌های گردن کلفت و مشابه با همگروه خودمان بازی کنیم. می‌دانم فدراسیون و مسئولان هم در تلاش هستند بازی‌های تدارکاتی خوبی جور کنند و به نظر می‌رسد به کمک وزارت ورزش و سایر نهادهای دولتی هم نیازمند باشیم. جام جهانی آبرو و اعتبار فوتبال و ورزش ماست و باید همه دست به دست هم بدهیم که در این رقابت‌ها موفق ظاهر شویم.

 اسکوچیچ ۲۵ ساعت در شبانه روز کار می‌کند!/ نه برای ساوتگیت کُری می‌خوانم و نه هری کین!

 سخت‌ترین بازی ایران کدام بازی است؟

یک مثل فوتبالی می‌گوید سخت‌ترین بازی هر تیمی در یک تورنمنت اولین بازی است. اولین بازی ما هم با تیم قدرتمند انگلیس است که می‌تواند مهم‌ترین هم باشد. استارت خوب در جام جهانی خیلی می‌تواند به تیم ایران کمک کند.

 گرت ساوتگیت در مصاحبه‌ای گفته بود ایران را نمی‌شناسد. نمی‌خواهی جوابش را بدهی؟

 نه! در این سطح از فوتبال حرفه‌ای درست نیست بخواهم من بازیکن کُری بخوانم. من نه برای ساوتگیت و نه تیم ملی انگلیس کُری نمی‌خوانم اما اگر خدا بخواهد و در جام جهانی و این بازی حضور داشته باشم تمام وجودم را در زمین خواهم گذاشت. انگلیس هم به نظر من تیم قابل احترامی است.

 تو و بقیه مدافعان تیم ملی قرار است روبروی هری کین، رحیم استرلینگ و ... بازی کنید. در این رابطه چه صحبتی داری؟

 انگلیس تیم قابل احترامی‌است که مهاجمان بزرگی دارد. هرین کین از بهترین مهاجمان نوک دنیاست که در سرزنی و ضربه با پا تبحر زیادی دارد. رحیم استرلینگ هم جزو تکنیکی‌ترین و سریع‌ترین بازیکنان شبه جزیره و حتی کل اروپاست اما همین بازی مقابل بهترین‌ها می‌تواند انگیزه خوبی برای همه ما باشد. امیدوارم بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران به خوبی در جام جهانی دفاع کنیم.

 نمی‌خواهی برای هری کین کُری بخوانی؟ چطوری کریس را که به یاد داری؟!

 علیرضا بیرانوند جزو بهترین دوستان من است و خاطره بزرگی در جام جهانی مقابل رونالدو ثبت کرد. او به نظرم کُری نخواند و به نوعی نان دلش را خورد. من هرگز برای هری کین با تیم‌های بزرگ کُری نمی‌خوانم. همه بازیکنان تیم ملی می‌خواهند بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشند و من هم اگر قسمت شد می‌خواهم بهترین تلاشم را به خرج دهم تا خاطره ای خوش از خودم به جای بگذارم.

 تیم ملی آمریکا را چه طور ارزیابی می‌کنی؟ همه می‌گویند باید این تیم هم مثل تیم ۱۹۹۸ آمریکا را شکست دهد؟

 شما رسانه‌ها تیم ملی آمریکا را بهتر از من می‌شناسید. بازیکنان این تیم در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و تیم بسیار قدرتمندی است. به نظرم مقایسه کردن هم کار درستی نیست. تیم و نسل ۱۹۹۸ برای ما خاطره انگیز و خاطره ساز بوده و هستند. آن تیم شرایط خودش را داشت و تیم ما هم شرایط خودش را دارد. امیدوارم بتوانیم بهترین خاطره از جام جهانی را برای فوتبالدوستان ایرانی ثبت کنیم ولی یاد گرفتیم هیچ تیمی‌را دست کم نگیریم.

 ترجیح می‌دهی از میان اسکاتلند، اوکراین و ولز کدامیک حریف بعدی ایران در جام جهانی باشند؟

برای ما خیلی فرق نمی‌کند. باید خودمان را برای هر شرایطی آماده کنیم. این سه تیم هم قابل احترام هستند.

 به نظرت چه تیمی‌می‌تواند قهرمان جام جهانی شود؟

 کار من پیشگویی نیست! از شوخی گذشته مثل همیشه تیم‌های برزیل، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ... شانس قهرمانی دارند.

 این دوره پدیده یا شگفتی ساز جدید ندارد؟

شاید یک تیم آفریقایی بتواند تا نیمه نهایی بالا برود.

 کدام تیم؟

 نمی‌دانم اما تیم‌هایی آفریقایی قدرت بدنی بالایی دارند و در جام‌های جهانی نشان داده اند می‌توانند شگفتی ساز شوند.

 اسکوچیچ ۲۵ ساعت در شبانه روز کار می‌کند!/ نه برای ساوتگیت کُری می‌خوانم و نه هری کین!

 تیم ملی ایران چه طور؟

 انشالله تلاش می‌کنم تا هر جایی که بتوانیم در جام جهانی جلو برویم چون بچه‌های تیم ملی و مردم فوتبالدوست ایرانی لایق بهترین‌ها هستند.

فدراسیون فوتبال و اغلب پیشکسوتان از اسکوچیچ حمایت کرده اند. نظر تو چیست؟ برخی‌ها هم می‌گویند او مربی بزرگی شاید برای جام جهانی نباشد؟

به نظر من دراگان اسکوچیچ سرمربی مدرنی است و به نظر من تبدیل به متر و معیاری در این زمینه خواهد شد. او روابط عمومی بسیار خوبی دارد و برای ارتباط با دیگران و کار فنی خودش وقت می‌گذارد، انگار که ۲۵ ساعت در شبانه‌روز کار می‌کند و من نمی‌دانم او چگونه این کار را انجام می‌دهد.

 از الاهلی چه خبر؟

 خدا را شکر همه چیز خوب است و با توجه به پتانسلی موجود نتایج بدی نگرفتیم. امیدوارم بتوانیم باز هم در جدول جلوتر برویم.

 نمی‌شود با تو حرف زد و در خصوص پرسپولیس نپرسید. شرایط این روزهای پرسپولیس و فاصله ۶ امتیازی با استقلال قابل جبران است؟

رابطه من و پرسپولیس قلبی است و دوست دارم این تیم برای ششمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود. این آرزوی قلبی من است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    تو‌هم‌که‌از24ساعت26‌ساعت‌تو‌اتوبوسی
  • آنالیزور DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    بازیکن پکیجی باید هم واسه سرمربی دلالش هندونه فروشی کنه ! یکی میاد کری میخونه که شکلش به این حرفا بخوره پسرجون ، هرکی رو گول بزنی هم ؛ خودت میدونی چی هستی!
  • حسین IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    ۲۵ ساعت کار می کنه؟ فقط تو اتوبوس تیم ملی کاری نکنه , بگو میخام برم جام جهانی دیگه چرا قصه میبافی
  • پیشگو IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    خدایی کادر فنی خوبی داریم یا برای موقعیت خودتون اینو میگید؟.امیدوارم راست بگید چون دودش تو چش هممون میره
  • کیسه سوزان IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    حسین خار چشم کیسه دلان
  • sepahan IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    عجب دستمالی25ساعت شبانه روزکار میکنه😂
  • تاج سرتون CA ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    بپا آخر فیلم نری تو دره حسین اتوبوس !!
  • رستم US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    باید بجای مارلون براندو حسین آقا بازی میکرد در فیلم اتوبوسی بنام هوس!
  • کامران زارعی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    درود یعنی میشه باور کرد:بازیکنانی نظیر سیاوش ،محسن ،محمددانشگر حتی چشمی و آقاسی در تیم ملی نباشند و کنعانی زادگان باشه،اون هم فیکس وای به حال تیم ملی... فقط خدا رحم کنه....
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    با کمال میل اعلام میکنم این آقا کنعانی به خاطر این میگه که اسکوچیچ تو ماجرای اتوبوس باهاش همکاری کرده و ۲۵ ساعت حال کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی