نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - دورتموند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ و دورتموند در حالی در درکلاسیکر برگشت به مصاف هم خواهند رفت که هیچ‌کدام از دو تیم از شرایط‌شان راضی نیستند.

از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا، درکلاسیکر برگشت آغاز خواهد شد. بایرن‌مونیخ که به قهرمانی خیلی نزدیک است در هفته سی‌ویکم بوندس‌لیگای آلمان به مصاف دشمن دیرینه‌اش دورتموند خواهد رفت.

بایرن‌مونیخ؛ قهرمانی‌ای که به دل نمی‌چسبند

بایرنی‌ها بعید است که دهمین قهرمانی متوالی را از دست بدهند. خوش‌موقع به دورتموند رسیده‌اند و می‌توانند امشب در درکلاسیکر جشن قهرمانی بگیرند. ولی شاید همین برد در بازی حیثیتی بتواند کمی از دردهای ناگلزمن، شاگردانش و هواداران بایرن را تسکین بدهد. انتظار می‌رفت بایرن در لیگ قهرمانان اروپا هم موفق باشد، ولی ویارئال حذف‌شان کرد. ناگلزمن به نوعی دست پیش را گرفته که مدیران بایرن بی‌رحمانه با او برخورد نکنند. خودش گفته که فقط قهرمانی بوندس‌لیگا برای بایرن کافی نیست و آن‌ها باید بیش از یک جام بگیرد. به نظر می‌آید این سرمربی ۳۴ ساله فصل بعد فرصت جبران ناکامی‌ها را پیدا کند.

دورتموند؛ دور از انتظار

دورتموند وضعیت بدتری نسبت به بایرن دارد. مارکو رُزه آمد تا بایرن را در کورس قهرمانی اذیت کنند، ولی دورتموند نه تنها هیچ‌گاه به بایرن نرسید بلکه حتی در جام‌حذفی هم در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار رفت و در لیگ قهرمانان اروپا هم در مرحله گروهی به کارش خاتمه داد. در لیگ اروپا هم دورتموند همان مرحله نخست حذفی با جام وداع کرد. حالا شاید امتیاز گرفتن از بایرن بعد از ۶ شکست متوالی کمی دورتموندی‌ها را آرام کند. در هر صورت هواداران زنبورها می‌دانند که رقابت با بایرن واقعاً ساده نیست و شاید وقتی فکر می‌کنند ستاره‌ای مثل هالند احتمالاً آخر فصل می‌رود نگران‌تر هم بشوند.

آخرین بازی
دسامبر ۲۰۲۱ بایرن‌مونیخ در درکلاسیکر رفت بوندس‌لیگا که به میزبانی دورتموند برگزار می‌شد، ۳-۲ حریفش را شکست داد. لواندوفسکی (۲ مرتبه) و کومن برای بایرن و برانت و هالند برای دورتموند گل زدند.

آمار بازی
۱۳۲) درکلاسیکر فوتبال آلمان ۱۳۲ مرتبه برگزار شده. ۶۵ بازی را بایرن برده و در ۳۳ بازی هم دورتموند پیروز بوده. ۳۴ بازی هم برنده نداشته است.
۱۰۷) در بوندس‌لیگای آلمان این دو تیم ۱۰۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۵۲ بازی به سود بایرن و ۲۶ بازی به سود دورتموند به پایان رسیده. ۲۹ بازی هم مساوی شده است.
۶) بایرنی‌ها در ۶ دیدار آخرشان مقابل دورتموند پیروز شده‌اند. آخرین برد دورتموند در این بازی حیثیتی به نوامبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
۸) بایرن ۸ سال است که در بوندس‌لیگا در آلیانتس‌آرنا مقابل دورتموند شکست نخورده. آخرین برد دورتموند در مونیخ به آوریل ۲۰۱۴ برمی‌گردد.
۲۲) روبرت لواندوفسکی تبدیل به قاتل تیم سابقش شده است. ستاره لهستانی در ۱۵ بازی ۲۲ مرتبه مقابل دورتموند گل زده.
۵) ارلینگ هالند ستاره جوان نروژی دورتموند ۵ مرتبه در ۶ بازی مقابل بایرن‌مونیخ گلزنی کرده است.
۲۰) مارکو رویس ۲۰ مرتبه مقابل بایرن بازی کرده و سومین گلزن برتر زنبورها مقابل این حریف است. او ۵ گل زده و پایین‌تر از برگس‌مولر و امریش قرار گرفته.
۱) یولیان ناگلزمن اولین جام دوران مربیگری‌اش را در سوپرجام آلمان با شکست دورتموند به‌دست آورد. او شانس دارد امشب هم با شکست دورتموند اولین قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را حتمی کند.

مصدومان و محرومان
عمر ریچاردز، بونا سار و کورنتن تولیسو قطعاً بایرن را به دلیل مصدومیت در این دیدار همراهی نخواهند کرد. کینگزلی کومن هم احتمالاً به درکلاسیکر نمی‌رسد. لیست مصدومان دورتموند بلند است. محمود داهود، متس هوملس، گرگور کوبل، توماس مونیه، متئو موری، جیو رینا، مارسل اشملتسر، اشتفن تیگس و اکسل ویتسل بازیکنانی هستند که قطعاً نمی‌توانند زنبورها را همراهی کنند. کادر پزشکی زنبورها در تلاش است تورگان آزار و دونیل مالن را به این بازی برساند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
نویر، پاوار، زوله، هرناندس، دیویس، کیمیش، گورتسکا، گنبری، مولر، سانه و لواندوفسکی
دورتموند: هیتس، پونگراچیچ، آکانجی، زاگادو، ولف، جان، بلینگام، گوئریرو، برانت، رویس و هالند
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    بایرن با این مربی هیچی نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی