داریوش مصطفوی
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

داریوش مصطفوی از مصوبه هیات رئیسه نداشتن حکم عزیزی خادم برای اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرد.

شهاب عزیزی‌خادم، رئیس معزول فدراسیون فوتبال در شهریور ۱۴۰۰ با صدور احکامی اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال را با منصوب کرد.

در بند دو ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال که مربوط به رکن صدور مجوز است آمده: رکن صدور مجوز، متشکل از هیات بدوی و هیأت استیناف می‌باشد. هریک از هیأت‌های بدوی و استیناف شامل یک رئیس، یک معاون و تا سه عضو می‌باشند که به پیشنهاد رئیس فدراسیون و با تصویب هیأت رئیسه فدراسیون منصوب می‌شوند و هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند در سایر بخش‌های فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها عضویت داشته یا هیچ‌گونه فعالیتی در آن‌ها داشته باشند.

به تازگی میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در نامه ای به حسن کامرانی فر از او استعلام گرفته که آیا احکام صادر شده برای اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای در دوره عزیزی خادم، مصوبه هیات رئیسه فدراسیون را دارد که دبیرکل هم در پاسخ به این نامه اعلام می‌کند: براساس بررسی‌های انجام شده اعضاء محترم کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها فاقد مجوز هیأت رئیسه فدراسیون می‌باشند.

داستان دردسرساز برای داریوش مصطفوی/ حکم را از عزیزی خادم گرفتم؛ بعد از آن به مغز خودم استناد کردم!

این اتفاق در شرایطی رخ داده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال امسال به دلیل سخت‌گیری اعضایی که عزیزی خادم در کمیته بدوی و استیناف برای آنها حکم صادر کرده و همچنین نظر نهایی  AFC از لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۲ حذف شدند و البته در آخرین روزهای اسفند سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، فعالیت های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را در فوتبال ایران تعلیق کرد. این احتمال هم وجود دارد پس از بررسی گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های کمیته های بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای در AFC فوتبال ایران با جرائمی رو به رو شود.

نکته مهم این است با توجه به جواب دبیرکل فدراسیون در پاسخ به نامه ماجدی، تبعات بدون مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون حکم دادن به اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف، مثل حذف سرخابی‌ها از آسیا و تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هم به شخص عزیزی خادم بازمی‌گردد که بدون در اختیار داشتن چنین مصوبه‌ای، اقدام به انتصاب افرادی در کمیته‌های مذکور کرده است.

داستان دردسرساز برای داریوش مصطفوی/ حکم را از عزیزی خادم گرفتم؛ بعد از آن به مغز خودم استناد کردم!

داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه آیا در زمان دریافت حکم خود از عزیزی‌خادم، از اینکه این حکم مصوبه هیات رئیسه را دارد یا خیر مطلع بوده است، اظهار داشت: من از این موضوع بی‌خبر بودم. رئیس فدراسیون حکمی را برای من صادر کرد و اینکه حکم مصوبه هیات رئیسه را داشته یا نداشته است به من بازنمی‌گردد. چنین حکمی را هم فقط در زمان ریاست عزیزی خادم دریافت نکردیم بلکه در حکمی هم که در دوره تاج و بهاروند گرفتیم، نیامده بود که برابر مصوبه هیات رئیسه صادر شده است.

وی ادامه داد: متن هر سه حکمی که برای فعالیت در این کمیته در دوره عزیزی‌ خادم، تاج و بهاروند گرفتیم شبیه هم است و پیگیری هم نکردیم که آیا آنها نظر هیات رئیسه را خواسته‌اند یا خیر؟ حکم را در دوره عزیزی خادم هم طبق احکام قبلی گرفتم و پس از آن به مغز خودم و مشابهت آن با احکامی که در دوره تاج و بهاروند گرفتم، استناد کردم. دیگر دنبال این نرفتم که ببینم چه ماده قانونی دارد یا هیات رئیسه برای آن مصوبه داده است یا خیر؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    بله اقای مصطفوی. وقتی خودشما بعدازاین همه سال درفوتبال بودن. هنوز بافشاز به مغزتان حکم میگیرید وسود میبرید.. باید از نظارت مجلس و... نگران باشید. حتی اگر استقلال کبیر از اسیا حذف بشه!! مهم حکم شماس؟؟
  • حسن کیانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    فاسد ترین فدراسیون فوتبال بعد از انقلاب در دوره داریوش مصطفوی بود پرسپولیس چهار سال متوالی قهرمان لیگ آزادگان شد این آدم و با دوستانش به بهانه تیم ملی تمامی بازی های پرسپولیس درلیگ تعطیل کرد تا استقلال بی رقیب قهرمان پوشالی شود آنجا هم پروژه‌ قهرمان سازی استقلال را این ا م فاسد اجرا کرد مثل فدراسیون عزیزی خادم که با کمک وزارت ورزش جونده آبی سجادی پرسپولیس با پنجره بسته تضعیف کردند نا فاسد ترین تیم دوباره با رانت و حقه بازی قهرمان پوشالی شود استقلال امسال با مؤثر ترین تاکتیک صدرنشین جعلی جدول شده است تاکتیک اشتباهات عمدی داوری تاکتیک پنالتی های معیشتی تاکتیک امتیاز بخشی کميته عنضباطی تاکتیک پول پاشی و گل ریزون تاکتیک پیشنهاد به بازیکنان موثر تیم‌ها با وعده جذب آنها تاکتیک تضعيف تصنعی پرسپولیس
  • صادق IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    چی شده ؟دنبال چی هستین؟ حرف مصطفوی در مورد دخالت ...در فدراسیون براتون سنگین اومده
  • کیسه ی مظلوم و منفور. IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    خیلی جالبه که به مغز خودش استناد کرده!خخخ خخخ دقیقا مصداق شاهدت کیه دمم!البته ایشون مقصر نیستن چون با این کبره سنی که ایشون دارن و یکم هم عشقی که نسبت به ریاست بایدم خودشون و مغزشون رو دوتا جز مجزا از هم تشخیص بدن و در چنین مواقعی از هم مشورت و تایید بگیرند!خیلی برام مهمه بدونم اگه چنین دلیل موجه ای را برای اعضای مسئول کنفدراسیون اسیا بیاره اونا عکس العمل شون چیه!
  • امیر NL ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    بخدا دروغ میگه.میدونسته ولی فکر نمیکرده اینطوری بشه، آخه مغزت کجا بود که بهش استناد کنی، روباه مکار
  • کوهمره_جروق IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    مگه مغز داری که بهش استناد کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی