نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
یحیی به ۳ دلیل هرگز برانکو نمی‌شود/ حرف که می‌زنی دل هواداران بیشتر برای پروفسور تنگ می‌شود!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با هر مصاحبه یحیی دل هواداران پرسپولیس بیشتر برای برانکو تنگ می‌شود. مسئله اصلا ابعاد فنی هم نیست.

یک مصاحبه بلند دیگر از یحیی گل‌محمدی و باز هم همان باگ‌های همیشگی؛ کلی غرولند، تناقض‌گویی و ادبیات غیرقابل دفاع. سرمربی پرسپولیس حدود ۲ هفته بعد از شکست این تیم برابر آلومینیوم اراک و حذف از جام حذفی، در جمع خبرنگاران به تشریح اوضاع تیم پرداخت. یحیی مطابق معمول حرف‌هایی زد که برای خیلی از هواداران قابل‌قبول نبود. او از کمک‌های همه‌جانبه به استقلال سخن گفت و به شکلی عجیب، همچنان در مورد قضاوت دربی تهران ولو در جزئی‌ترین صحنه‌ها اظهارنظر کرد. راستش این است که با هر مصاحبه از این دست، دل هواداران پرسپولیس بیشتر برای برانکو تنگ می‌شود. مسئله اصلا ابعاد فنی هم نیست. موضوع بیشتر «فرهنگی» است. آنها باور نمی‌کنند در همین فاصله کوتاه از کسی که از هیچ‌چیز ایراد نمی‌گرفت، رسیده باشند به کسی که از همه‌چیز ایراد می‌گیرد. یحیی در بخش رفتاری، روزبه‌روز آدم‌های بیشتری را ناامید می‌کند.

کی برانکو ۲ ماه در مورد یک بازی حرف می‌زد؟

به شکل عجیبی یحیی گل‌محمدی هنوز با توقف پرسپولیس در دربی تهران کنار نیامده است. شاید حتی در ژانر مربیان ایرانی هم بی‌سابقه باشد که یک نفر ۲ ماه در مورد یک بازی حرف بزند و تمام فکر و ذکرش این باشد که در فلان صحنه آن بازی داور آوانتاژ داد یا نداد. حتی اگر آن روز قتل هم اتفاق افتاده بود، تا الان باید موضوع تمام می‌شد. یحیی اما آنقدر روی شهرآورد تمرکز کرده که تیمش مثل آب خوردن به هوادار مساوی داد و با شکست برابر آلومینیوم اراک از جام حذفی اوت شد. تا کی قرار است در پرسپولیس آینده فدای گذشته شود؟ کی دیده بودید برانکو نه ۲ماه، بلکه حتی ۲ هفته در مورد یک بازی حرف بزند؟

کی برانکو بیشتر از شاگردانش پول می‌گرفت؟

یحیی گل‌محمدی در بخشی از مصاحبه اخیرش طبق معمول نسبت به مسایل مالی اعتراض می‌کند. او می‌گوید دریافتی بازیکنان پرسپولیس تا این مقطع از فصل ۵۰درصد بوده و بعد اضافه می‌کند: «البته من بیشتر گرفتم، یعنی چیزی حدود ۶۵درصد که آن هم به‌خاطر قراردادم بود.» تا جایی که حافظه یاری می‌کند به یاد نمی‌آوریم برانکو زودتر از بازیکنان پرسپولیس پول گرفته باشد. او حتی در مقطعی ۱۱ماه حقوق نگرفت و همیشه اصرار داشت اگر پولی به باشگاه می‌رسد، ابتدا باید در اختیار بازیکنان قرار بگیرد تا آنها انگیزه و اشتیاق بیشتری پیدا کنند و بهتر بجنگند. با این حال امروز مربی پرسپولیس کسی است که راحت می‌گوید بیشتر از بازیکنانش پول گرفته و راحت‌تر اعلام می‌کند این موضوع به‌خاطر نوع قراردادش بوده است. جای تعجب ندارد اگر در این تیم، نشانی از همدلی سابق نباشد.

کی برانکو به تیم‌های دیگر اتهام می‌زد؟

طی دوران حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس هم روزهایی بود که قافیه بر این تیم تنگ شود و سرخ‌ها از رقبا عقب بیفتند، اما به یاد نمی‌آوریم برانکو رو به اتهام‌زنی و حمله به تیم‌های حریف آورده باشد. همیشه حرف او این بود که پرسپولیس تمام تلاشش را می‌کند و برای قهرمانی می‌جنگد. داستان یحیی اما به کلی فرق دارد. او امسال بارها و بارها استقلال را متهم به برخورداری از حمایت‌های جانبی کرده و در این مسیر تا جایی پیش رفته که دیگر حوصله هواداران خودی هم سر رفته است. طبیعتا وقتی مربی از این حرف‌ها می‌زند، شاگردانش روحیه مبارزه‌طلبی خود را از دست می‌دهند، چون حس می‌کنند برخی مسایل بیرون از زمین رقم می‌خورد. این اشتباهی است که تا قبل از این رقبا انجام می‌دادند و حالا پرسپولیس مرتکبش شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Farid US ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    Kamelan dorost migoyeed
  • حسین IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    من به عنوان هوادار قدیمی پرسپولیس کاملا صحبت شما رو رد می کنم و یقین دارم شما هوادار استقلال هستین کافیه یه سرچ کوچک در گوگل بکنید تا مصاحبه اعتراض برانکو به داوری و لیگ و نحوه برگزاری مسابقات و سرمربی تیم ملی و کنفدراسیون فوتبال آسیا و ... رو پیدا کنید. البته به نظر بنده هردوتا مربی عالی بوده و ارزوی هر استقلالیی هستند
  • امیرمحمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    تورو خدا کین برانکو میاد تو پرسپولیس و ما قهرمان مشیم
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    چرا ایشون در مورد گلی که پرسپولیس بادست زد هیچ صحبتی نکرد
  • دوچرخه سازی کاج کوچه ی کیسه با مدیریت فرناز مجیدی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    برانکو کجایی دقیقا کجایی؟
  • ممد اس اس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    خدایا یحیی و مطهری را برای ما هواداران اس اس در پرسپولیس نگهدار و حمید درخشان رااز سرمربیگری پرسپولیس دور بدار الهی آمین
  • آریهان DE ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    برای همینه که مربیان ایرانی پیشرفت نمی کنند. در حرف زدن و بهانه اوردن اول هستند.فکر کنم فرهنگ ما این باشه که همیشه دیگران رو برای ناکامی خودمان مقصر میدونیم.
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    یحیی ازلحاظ اخلاقی و فنی به گردپای برانکوهم نمیرسد،،فقط بلده بازیکنان خوبودفراری بده،،باید از این تیم بره
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    دقیقا موافقم.زمان برانکو سلطانی فر ملعون علیه پرسپولیس شمشیر از رو بسته بود و تمام ارکان فدراسیون و لیگ و داوری علیه پرسپولیس بودن ولی برانکو خم به ابرو نیاورد، بهانه نیآورد و هیچ مصاحبه ای هم نکرد و فقط مبارزه کرد.با دوازده بازیکن خسته تو بدترین شرایط موند و مبارزه و هیچ مصاحبه ای ازش ندیدیم.بهترین بدنساز و بهترین مربی دروازه بان داشت و خودش هم بلد بود چجوری از چوب خشک بازی بگیره.یک روان شناس قوی بود.اینا هنر برانکو بود.
  • حسین زاده IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    عقده نویسنده از یحیی تمام شدنی نیست !!!!
  • مهدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    نظر شما محترم ولی یحیی هم خیلی هم بی ربط نمی گه. باور کنید اگه این نامردی ها نبود الان پرسپولیس صدر جدول بود.
  • پوکر IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    برانکو یه جنتلمن بود، جنتلمن
  • امین LT ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    دوره برانکو خیلی وقته تموم شده و با این اوضاع فکر نمیکنم حالا حالاها مربی در حد و قواره برانکو تو فوتبالمون ببینیم .پرسپولیس سه سال براحتی قهرمان شد سال چهارم بخاطر تیمی که کالدرون بست و سال پنجم با حفظ اسکلت تیم قبل و به هر حال هنر یحیی تیم قهرمان شد اما یحیی ایراداتی داره که باید کادرش اونو اصلاح کنه که متاسفانه این قابلیت رو ندارند خود یحیی هم چیزی برای ارائه نداره و باید خودش رو بروز کنه از انجا که در ایران کسی بهتر از یحیی نیست و رفتنش دردی از تیم دوا نمیکنه پس باید پذیرفت دوران طلایی پرسپولیس به پایان رسید .
  • فقط برانکو IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    یحیی امسال فقط روی آورده ب هوچیگری ، همین و بس . آخه با نیرو زمینی باید ببازی لابد نیرو زمینی هم نمیخواد ما قهرمان بشیم . بسه دیگه جون مادرت تیم رو نابود کردی . یه بار شیری رو قربانی میکنی ، یه بار لک رو قربانی میکنی ، یه بار ب داور حمله میکنی ، یه بار ب وزیر حمله میکنی ، یه بار ب کمیته انظباطی حمله میکنی ، یه بار استقلال حمله میکنی ، همه و همه مقصرن الا خودت با این خریدای مسخرت و این تاکتیک عهد بوقت . جمع کن دیگه این بچه بازیا رو تا کی پشت این حرفا باید خودتو پنهان کنی.
  • میثم IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    مشکل یحیی رفتن بابا مسعود و بس
  • یزدان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    مربی ایرانی یعنی پوچ
  • شمسعلی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    خدایی مقاله درستیه، اصلا مجیدی چه سابقه ای در مربیگری داره! پین نباشه دو روز هم نمیتونه یه تیم رو اداره کنه. مجیدی هیچوقت به گرد پای گل محمدی هم نمی رسه حتی با وجود کمک امتیازهای معیشتی و کادو پنالتی های هر هفته بازم می ترسن😂😂😂
    • کوهمره_جروق IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      دقیقا موافقم.زمان برانکو سلطانی فر ملعون علیه پرسپولیس شمشیر از رو بسته بود و تمام ارکان فدراسیون و لیگ و داوری علیه پرسپولیس بودن ولی برانکو خم به ابرو نیاورد، بهانه نیآورد و هیچ مصاحبه ای هم نکرد و فقط مبارزه کرد.با دوازده بازیکن خسته تو بدترین شرایط موند و مبارزه و هیچ مصاحبه ای ازش ندیدیم.بهترین بدنساز و بهترین مربی دروازه بان داشت و خودش هم بلد بود چجوری از چوب خشک بازی بگیره.یک روان شناس قوی بود.اینا هنر برانکو بود.
  • محمدطاها IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    ایووول..چه متن قشنگ و نابی👏⁦👌🏻⁩یکی از متن های قشنگی که خواندم همین بود، مرررسی از نویسنده خوب روزنامه همشهری واقعا دمشگرررم واقعیت رو نوشت👏💙روزنامه همشهری چند بار هم مطالب خوبی نوشت درباره استقلال هم نوشت که نقدهاش کاملا منصفانه و منطقی بود واقعا روزنامه باکیفیت و خوبیه👏⁦👌🏻⁩ و اینکه دقیقا این چند سال نتایج پرسپولیس به خاطر تفکرات و فرهنگ برانکو بود..
  • دغدغه مافینال اسیا، دغدغه اونامهاراولونگا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    من پرسپولیسی6آتیشه ام ولی قرآنی اگه بخوایم منطقی فکرکنیم واقعا هیچ جمله وحتی کلمه ای از متن گزارشی که کارکردید نه دروغه ونه اشتباه، کل نوشته ها حتی تک تک کلمه هایی که نوشتید درست وبه حقه، امیدوارم یحیی به خودش بیاد، یادم نمیره که تاپارسال وقتی کل رقبا به پرسپولیس انگ میزدن همین یحیی والبته حمیدمطهری وحتی خودمن وشاید خیلی ازبقیه هوادارهای پرسپولیس می‌گفتیم به فرض مهال که راست میگید اگه به ما کمک میشه شماچرا توان بردن رغباتون رو ندارید واز بهانه هاتون کم کنید وتلاشتون رو بیشتر کنید، حالا دقیقا برعکس شده، اقایون، یحیی، حمیدمطهری وداوود فنایی توروقران دست از بهانه جویی بردارید ازروزیکه برانکو امد پرسپولیس تاقبل نیم فصل امسال ما به رغبا می‌گفتیم بهانه گیری نکنید ولی حالا.....، توروقران دست بردارید وهم به لحاظ روحی وهم جسمی((به لحاظ بدنسازی)) تیم رو تقویت وآماده کنید بجای بهانه، والا به خدا هنوزهم میتونیم قهرمان بشیم فقط کافیه هر6بازی روببریم شک نکنید سپاهان وفولاد وآلومینیوم استقلال رو میبرن یاحداقل مساوی میشن، به قرآن وقتی مصاحبه های این چندوقت اخیر یحیی رومیخونم حالم بدمیشه
    • ممد آس اس IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      شما به نیرو زمینی هم باختین بعد منتظر ۶ برد از شش بازی هستین ؟ بعد امید دارین استقلال که هیچ نباخته حداقل ۵۰ درصد باخت بده ، خدایی چی می زنین؟
  • جواد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    آقای برانکو کجاید که پرسپولیس بیمار است دستش را بگیر و از زمین بلندش کن این تیم به تو نیاز دارد هواداران دیگه نمی خواهند شاهد باخت تیمشان باشند این پرسپولیس عزیزه که به این حال روز در آمده آقای برانکو از شما خواهش می‌کنم برگرد و دوباره اورا به اوجش برسون
  • ‌محمد IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    یحیی به درد تیم های دسته دو هم نمی خوره ، از نظر فنی صفره، پرسپولیس هر چی در زمان یحیی به دست آورد مدیون برانکو و کادرش بود
  • ع‌ IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    اقایان‌تیم‌پرسپولیس‌تیم‌بزرگی‌است‌بروید‌یک‌مربی‌بزرگ‌بیاورید‌دست‌اقا‌یحیی‌هم‌درد‌نکند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی