نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
شاید نتیجه بازی سپاهان - استقلال همه را شوکه کند/ مجیدی و نویدکیا عاشق فوتبال تهاجمی هستند/ گلزنان سپاهان فقط شهباززاده و مغانلو نیستند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهمن طهماسبی بازیکن اسبق استقلال و سپاهان گفت: بازی مقابل سپاهان قطعاً یکی از سخت ترین روزهای فوتبالی تیم استقلال خواهد بود اما...

بهمن طهماسبی، بازیکن اسبق فوتبال کشورمان که سابقه حضور در تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار این دو تیم اظهاراتی را مطرح کرد:

شرایط تیم سپاهان برای بازی استقلال را چطور می‌بینید؟

به نظرم سپاهان یک روز خیلی سخت را برای استقلال رقم خواهد زد.

چرا چنین پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به اتفاقات اخیر در لیگ قهرمانان آسیا قطعاً بازیکنان سپاهان می‌خواهند به هر طریقی که شده ناکامی‌شان در رقابت‌های آسیایی را با شکست دادن استقلال جبران کنند و از طرفی این تیم در دیدار رفت مقابل استقلال شکست خورده و با شناختی که از روحیه اصفهانی ها دارم آنها قطعاً دنبال جبران آن مسابقه خواهند بود.

وضعیت خط دفاعی این تیم در روزهای گذشته به عنوان پاشنه آشیل سپاهان از سوی کارشناسان مطرح شده. نظر شما چیست؟

قطعاً اگر سپاهان شرایط دفاعی خوبی داشت همین حالا یا در صدر جدول لیگ برتر بود یا با فاصله کمی‌پشت سر استقلال قرار داشت. اگر این ضعف در سپاهان نبود مطمئناً با فوتبال زیبایی که در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت الان مثل فولاد باید منتظر بازی در دوره بعدی لیگ قهرمانان می‌نشست اما به هر حال این تیم مشکلاتی در سازمان خط دفاعی اش دارد که مطمئناً با توجه به این همه تذکر و توصیه از سوی کارشناسان برای بازی مقابل استقلال به آن فکر خواهد کرد.

شهباززاده و مغانلو را چطور مهاجمانی می‌دانید؟

این دو بازیکن جزو بهترین مهاجمان این فصل لیگ برتر هستند. گرچه هیچ کدام در جدول گلزنان در رده اول و دوم قرار ندارند اما با نگاه به گل‌های زده سپاهان در بازی های لیگ قهرمانان آسیا مشخص است که مغانلو روی فرم مطلوب قرار دارد و شهباززاده هم که همیشه نشان داده یک بازیکن خطرناک است. البته از این موضوع نباید غافل شد که سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر هم بازیکنان گلزنی هستند. در واقع استقلال به جای دو مهاجم برای بازی در نقش جهان باید مراقب چهار مهاجم باشد. چون این دو بازیکن در حین حمله به خوبی به خط جلو اضافه می‌شوند و فشار زیادی روی خط دفاع حریف می‌آورند.

شاید نتیجه بازی سپاهان - استقلال همه را شوکه کند/ مجیدی و نویدکیا عاشق فوتبال تهاجمی اند/ گلزنان سپاهان فقط شهباززاده و مغانلو نیستند

در نبود رافائل سیلوا که در این بازی محروم است شرایط برای خط دفاعی استقلال چطور خواهد بود؟

قطعاً روز سختی در اصفهان برای خط دفاعی استقلال خواهد بود. البته تیم استقلال قطعاً برای موضوع دفاعش فکر خواهد کرد. این تیم در خط دفاعی عناصر زیادی دارد که مشکلی برای این بازی ندارند. عارف غلامی، محمد دانشگر، ابوالفضل جلالی و البته روزبه چشمی‌که بارها به عنوان دفاع برای استقلال به میدان رفته. حتی وریا غفوری هم می‌تواند در خط دفاع به استقلال کمک کند. این بسته به نظر کادر فنی است که در این بازی با سه دفاع بازی کند یا چهار دفاع! فکر می‌کنم تقریباً در نبود سیلوا استقلال مهره‌های جایگزین دارد ولی خب قطعا اگر سیلوا بود خیلی بهتر میشد.

چه شرایطی را برای حسینی (دروازه‌بان استقلال) پیش بینی می‌کنید؟

شاید مهمترین نقطه تیم استقلال در بازی مقابل سپاهان دروازه‌بان این تیم باشد. بی شک حسینی باید در اوج آمادگی باشد تا مقابل مهاجمان خطرناک و وینگرهای زهردار تیم سپاهان ایستادگی کند. در واقع هیچ یک از ۱۱ بازیکن استقلال حق اشتباه ندارند.

در نقطه مقابل، تیم استقلال چطور می‌تواند به سپاهان گل بزند؟

طبیعی است که سپاهان دوست دارد بیشتر هجومی‌بازی کند و استقلال می‌تواند با استفاده از عناصر تهاجمی‌در خط هافبک و قرار دادن یکی دو بازیکن بین مدافعان سپاهان لااقل دو سه بازیکن سپاهان را در زمین خودشان نگه دارند تا ضمن کاهش فشار سپاهان به محض دریافت توپ، با ارسال‌های بلند آنها را در موقعیت ضد حمله قرار دهند. هیچ چیزی غیرممکن نیست و حتی نتیجه شوکه کننده هم باشد.

چطور؟

با توجه به شکل بردهایی که استقلال تا اینجا آورده هیچ بعید نیست این تیم که تا اینجا ثابت کرده تیم منطقی و دارای تاکتیک است با یک فوتبال استراتژیک ضمن از بین بردن حملات حریف، نتیجه مورد نظرش را هم بگیرد.

پیش بینی شما از نتیجه بازی چیست؟

خیلی سخت است! قطعاً تا بازی شروع نشود، نمی‌توان نتیجه بازی استقلال و سپاهان را پیش بینی کرد. ولی مطمئنم یک بازی فوق العاده زیبا خواهیم دید. چون نویدکیا و مجیدی هر دو عاشق بازی تهاجمی‌هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    استقلال سه بازی اخیرش یعنی دربی،پیکان،نساجی موفق به برد نشده است باید منتظر ماند و دید آیا میتواند در بازی با سپاهان گلزنی کند و بالاخره طلسم نبردن باطل می‌شود یا آمار گل نزدن و تساوی همچنان در بازیهای رسمی ادامه خواهد داشت..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی