نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دلیل اقدام بی‌ثمر باشگاه پرسپولیس مشخص شد/ سرخ‌ها به دنبال تلافی رفتار یک بازیکن!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برای خیلی‌ها این پرسش پیش آمده است که بردن پرونده شکایت از بوژیدار رادوشویچ به دادگاه عالی ورزش (CAS) به سود کیست؟

هاشم میرفندرسکی-خبر ورزشی:باشگاه پرسپولیس و حتی سایر باشگاه ها تجارب موفقی از بردن شکایات خود از بازیکنان خارجی به دادگاه عالی ورزش ندارند اما چرا این باشگاه باز هم قصد چنین کاری دارد؟ برای رسیدن به جواب این پرسش بهتر است گزارش زیر را بخوانید:

نقشه گلر کروات برای سود یک میلیون دلاری آذرماه کشیده شد!

اواسط آذرماه سال گذشته بود که خبر رسید؛ روازه‌بان کروات پرسپولیس، ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد. بوژیدار رادوشویچ به دلیل آنچه او ادعا کرده (طلب معوقه و رفتار غیرحرفه‌ای مدیریت پرسپولیس) نامه درخواست فسخ خود را به باشگاه پرسپولیس ارسال و تهران را از طریق فرودگاه امام خمینی به مقصد کرواسی ترک کرد. در همان مقطع گفته شد دروازه‌بان پرسپولیس ، مبلغ ۲۰۰ هزار یورو از پرسپولیس طلب داشت که ۵۰ هزار یورو از آن را روز گذشته و پس از جلسه با صدری سرپرست باشگاه دریافت کرده بود اما باز هم درصد دریافتی او همانند هم تیمی‌هایش نبوده است. او به دلیل اینکه میزان دریافتی‌اش از این باشگاه به حد نصاب سایر بازیکنان نرسیده و همچنین درخواست سرپرست این باشگاه برای گرفتن پاسپورتش که با مخالفت شدید رادو مواجه شده بود، تصمیم می‌گیرد تا با ارسال درخواست فسخ قرارداد به باشگاه پرسپولیس ایران را ترک کند.

شکایت رادو به باشگاه پرسپولیس رسید

پس از قهر و سفر رادوشویچ به کرواسی، این دروازه‌بان کروات با طرح شکایتی علیه باشگاه پرسپولیس نزد کمیته وضعیت فیفا، خواست تا مطالباتش مربوط به فصل جاری و دو سال دیگر که سرخ‌ها قرارداد داشت، پرداخت شود. کمیته وضعیت فیفا با اعلام ثبت شکایت رادوشویچ، از باشگاه خواسته تا مدارک و مستندات و توضیحات خود درباره موارد مورد ادعای دروازه‌بان کروات را به این کمیته ارائه دهد.

ادعای جعل امضا پس از دریافت پول از صادق محرمی در کرواسی!

نکته جالب اینکه باشگاه پرسپولیس مبلغ ۴۷ هزار دلار از طریق صادق محرمی ( بازیکن تیم دیناموزاگرب) در کرواسی به بوژیدار رادوشویچ پرداخت کرده اما این دروازه بان دریافت چنین مبلغی را قبول ندارد! در این راستا شنیدیم صادق محرمی از رادوشویچ امضا و اثر انگشت نیز بابت دریافت ۴۷ هزار دلار گرفته اما گلر کروات زیر همه چیز زده است. یکی از موارد شکایت باشگاه پرسپولیس به دادگاه CAS نیز همین موضوع بوده است. این دروازه‌بان بابت این پرداختی رسید باشگاه را امضا کرده و به صادق محرمی داده اما حالا روی این پول هم ادعا کرده که پرداخت نشده و پرسپولیس امضای او را روی رسید جعل کرده است!

فیفا هم نامه زد و هشدار داد

فیفا چندی پیش تصمیم نهایی‌اش در پرونده شکایت بوژیدار رادوشویچ دروازه بان سابق پرسپولیس از این باشگاه را اعلام کرد که طبق آن باشگاه پرسپولیس به پرداخت بخش زیادی از مطالبات این بازیکن کروات محکوم شد. طبق چیزی که فیفا در نامه خود به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است، سرخپوشان به پرداخت ۸۶۶ هزار یورو (معادل ۹۵۰ هزار دلار) محکوم شده‌اند و باید هرچه زودتر این رقم پرداخت شود. همچنین در نامه فیفا تاکید شده است که پرسپولیس با هر سال تاخیر، باید ۵ درصد سود هم به رادو پرداخت کند.

دلیل اقدام بی‌ثمر باشگاه پرسپولیس مشخص شد/ سرخ‌ها به دنبال تلافی رفتار یک بازیکن!

گرندز رادوشویچ هم رسید

دو هفته پس از اعلام حکم ۸۶۶ هزار یورویی شکایت بوژیدار رادوشویچ به باشگاه پرسپولیس در حالی که سرخپوشان از گرندز درخواست کرده بودند، فیفا  توضیحات مفصلی را ارسال کرد. همانطور که در گرندز اعلام شد، پرسپولیس ۴۵ روز فرصت دارد تا یکی از این سه سناریو پرداخت مطالبات، ۲. توافق با رادوشویچ و ۳. تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی ورزش را انتخاب کند. به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس گزینه سوم را انتخاب کرده و واحدهای بین المللی و حقوقی سرخپوشان خود را برای ارسال لایحه دفاعیه خود آماده می کنند اما چرا؟

دواندن یک ساله  رادوشویچ برای پول!

احتمالا پرسپولیس در اواخر خرداد لایحه دفاعی‌اش را در دادگاه عالی ورزش ثبت می‌کند و پس از آن قاضیان پرونده پس از بررسی چند ماهه، در پاییز رای خود را صادر می‌کنند و در ادامه نیز باشگاه پرسپولیس می‌تواند تا سه، چهار ماه دیگر پرداختی را به تاخیر بیاندازد. خود مدیران باشگاه پرسپولیس نیز می دانند این شکایت ره به جایی نخواهد برد اما باز قصد دارند به دادگاه عالی ورزش اعتراض کنند.

یک منبع مطلع و آگاه در باشگاه پرسپولیس به ما خبر داد: «این اقدام باشگاه پرسپولیس به دو دلیل است. اول آنکه حدود یک سال می توان زمان برای پرداخت این مبلغ کلان خرید. دوم رادوشویچ را به خاطر رها کردن تیم در وسط فصل و اذیت هایی که کرده است حداقل یک سال دنبال پول دواند!»

پی نوشت؛ اینکه دواندن رادوشویچ دنبال پول چقدر به ضرر پرسپولیس می شود را خود دوستان باید جواب دهند اما این گلر کروات با کمی صبوری به اصل این مبلغ و حتی غرامت خود خواهد رسید. این وسط فقط جیب برخی وکلای همیشه بازنده در فیفا و CAS پُر خواهد شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی