پیش‌بازی لیورپول - تاتنهام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول در فکر سبقت گرفتن از منچسترسیتی است و تاتنهام به حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد می‌اندیشد.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیداری حساس از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس به مصاف تاتنهام خواهد رفت.

لیورپول؛ به چهارگانه می‌اندیشیم

مثل این که همه‌چیز به سمتی پیش می‌رود که لیورپولی‌ها خوشحال‌ترین هواداران تیم‌های مطرح اروپایی باشند. اگرچه مسیر قرمزها تا پایان فصل لیگ برتر دشوارتر از منچسترسیتی است، ولی رقیب پس از ناکامی در راهیابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا روحیه خوبی ندارد و شاید صدر جدول را هم از آن‌ها بگیرند. از طرفی جام‌حذفی و لیگ قهرمانان هم ۲ فینالی است که شاگردان یورگن کلوپ در آن‌ها به میدان خواهند رفت. لیورپول می‌تواند به چهارگانه تاریخی فکر کند. چند بازی حساس پیش‌رو است که اولین آن‌ها مقابل تاتنهام خواهد بود. خبر خوب این که لیورپول ۴ سال و چند ماه است که به این حریف لندنی نباخته.

تاتنهام؛ چهارمی به رنگ طلا

از لیورپول به رده چهارم. برای تاتنهام هم کمتر از قرمزها این بازی حساس نیست. آنتونیو کونته دوست ندارد تیمش را فصل بعد در لیگ اروپا هدایت کند و به لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند. ۲ بازی حساس پیش رو است، اولی مقابل لیورپول و بعدی مقابل آرسنال. این یک هفته سرنوشت تاتنهام برای فصل بعد تا حد زیادی مشخص خواهد شد. چهارمی برای اسپرز در فصل جاری کمتر از قهرمانی نخواهد بود. شاید اگر کونته این فصل را به سلامت گذر کند، فصل بعد بتواند تیمی بسازد که به مدعیان قهرمانی نزدیک‌تر باشد و حتی ادعای قهرمانی کند.

آخرین بازی
دسامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، دو تیم در لندن به تساوی ۲-۲ رسیدند. کین و سون برای تاتنهام و ژوتا و رابرتسون برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی
۵۹) در ۵۹ مصاف لیگ برتری بین لیورپول و تاتنهام، قرمزها ۲۹ برد و سفیدها ۱۴ برد داشته‌اند، ۱۶ بازی هم مساوی شده است.
۸) بعد از شکست ۴-۱ در اکتبر ۲۰۱۷، لیورپول در ۸ بازی متوالی لیگ برتری مقابل تاتنهام شکست نخورده است. در این ۸ دیدار لیورپول ۶ بازی را برده و ۲ بازی مساوی شده.
۱) لیورپول از ۲۷ بازی آخر خانگی در لیگ برتر مقابل تاتنهام فقط یک بازی را باخته. ۱۸ بازی را برده و در ۸ بازی امتیازات را با رقیب تقسیم کرده. در ۱۰ بازی آخرشان در آنفیلد مقابل تاتنهام مغلوب نشده‌اند.
۱۷۰) نبرد لیورپول – تاتنهام پرگل‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر انگلیس است. در ۵۹ بازی بین این دو تیم ۱۷۰ گل رد و بدل شده، یعنی به طور میانگین ۲٫۸ گل در هر بازی.
۱۵) لیورپول در سال ۲۰۲۲ در لیگ برتر شکست نخورده است. در ۱۵ دیدار قرمزهای مرسی‌ساید ۱۳ برد و ۲ تساوی داشته‌اند.
۲) آنتونیو کونته در هردو حضورش در آنفیلد همراه چلسی به تساوی ۱-۱ رسیده است. این نخستین حضور او در خانه لیورپول تحت‌عنوان سرمربی تاتنهام است.
۱۳) هری کین روی ۹ گل در ۱۳ بازی مقابل لیورپول نقش داشته. ستاره تاتنهام به این حریف ۷ گل زده و ۲ مرتبه هم پاس‌گل ارسال کرده. او در آنفیلد ۴ مرتبه دروازه لیورپول را باز کرده است.

مصدومان و محرومان
روبرتو فیرمینو تنها مصدوم لیورپول است که البته شانس رسیدن به این بازی را دارد. مت دوهرتی، سرخیو رگیلون، ژافه تانگانگا و اولیور اسکیپ هم مصدومان تاتنهام هستند که به این دیدار نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاس و مانه
تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، دیویس، امرسون، بنتانکور، هویبیرگ، سسنیون، کولوسِوسکی، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    لیورپول شانس کسب چهارگانه رو داره ،فینال جام اتحادیه چلسی رو بردن،فینال لیگ قهرمانان با رئال ،فینال جام حذفی با چلسی و در لیگ هم با سیتی رقابت فشرده دارن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی