نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چلسی ۰ (۵) - لیورپول ۰ (۶)/ دبل قرمزها در رقابت‌های حذفی؛ قهرمانی لیورپول پس از ۱۶ سال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول مثل فینال جام‌اتحادیه، در فینال جام‌حذفی انگلیس هم چلسی را در ضربات‌پنالتی شکست داد تا در قهرمانی مسابقات حذفی انگلیس دبل کند.

ورزشگاه ومبلی مثل همیشه میزبان نبرد فینال جام‌حذفی انگلیس بود که این فصل همانند جام‌اتحادیه بین چلسی و لیورپول برگزار شد و پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه، لیورپول در ضربات‌پنالتی ۶-۵ برنده و قهرمان شد.

لیورپول بازی را بهتر شروع کرد و فرصت‌های خوبی هم برای گلزنی داشت، اما چلسی که در این فینال زردپوش بود به تدریج پیش آمد و این تیم هم موقعیت گلزنی داشت. فرصت‌هایی که آلونسو در موقعیت تک‌به‌تک مقابل آلیسون و ژوتا در محوطه جریمه هدر دادند هم باعث شدند تا این نیمه با تساوی بدون‌گل تمام شود. تلخ‌ترین لحظه برای لیورپول مصدومیت صلاح و بیرون رفتن او در دقیقه ۳۳ بازی بود.

نیمه دوم با ضربه ایستگاهی تماشایی آلونسو در دقیقه ۴۷ آغاز شد که این ضربه به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد. در ادامه دقیقه ۵۲ هم شوت عالی دیاس با فاصله بسیار کم به بیرون رفت. در دقایق پایانی دیاس و ژوتا دو مرتبه تیر دروازه چلسی را به لرزه درآوردند. در پایان ۹۰ دقیقه دیدار چلسی و لیورپول مثل فینال جام‌اتحادیه و هردو بازی این فصل دو تیم در لیگ برتر با نتیجه مساوی خاتمه یافت. دومین بدبیاری برای لیورپول مصدومیت فان‌دایک بود که او هم دقیقه ۹۱ جایش را به ماتیپ داد.

وقت‌های اضافه بازی محتاط از سوی دو تیم دنبال شد و کمتر هم فرصت گلی روی دروازه دو تیم دیدیم و همانند فینال جام‌اتحادیه کار به ضربات‌پنالتی کشید. در این ضربات لیورپول ۶-۵ چلسی را شکست داد. میلنر، تیاگو، فیرمینو، آرنولد، ژوتا و سیمیکاس برای لیورپول ضربات‌شان را گل کردند و ضربه مانه را هموطنش مندی مهار کرد. برای چلسی هم آلونسو، جیمز، بارکلی، جورجینیو و زیاش گلزنی کردند و آسپیلیکوئتا و مانت ضربات‌شان را هدر دادند.

چلسی ۰ (۵) - لیورپول ۰ (۶)/ دبل قرمزها در رقابت‌های حذفی؛ قهرمانی لیورپول پس از ۱۶ سال

لیورپول پس از آرسنال دومین تیمی است که در یک فصل هم قهرمان جام‌حذفی می‌شود و هم جام‌اتحادیه. ضمن این که هشتمین قهرمانی لیورپول در جام‌حذفی انگلیس بعد از ۱۶ سال به‌دست آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی