نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اظهارات ناظر داوری بازی پرسپولیس - تراکتور/ این اتفاقات بی‌سابقه بود
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناظر داوری بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور که با جنجال تماشاگران ناتمام ماند، ضمن تایید تصمیمات داور این مسابقه، گفت: در دوران حضورم در فوتبال چنین اتفاقی را ندیده بودم.

در یکی از دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه تیم‌های پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند.

این مسابقه به دلیل جنجال تماشاگران و پرتاب سنگ و بطری در چند نوبت متوقف شد اما در نهایت در دقیقه ۷۲ با تصمیم مهدوی داور مسابقه نیمه تمام باقی ماند و بازیکنان دو تیم به همراه داوران راهی رختکن شدند.

فریدون اصفهانیان که به عنوان ناظر داوری در ورزشگاه حضور داشت، به بیان اتفاقات رخ داده پرداخت و گفت: واقعاً جو خوبی نبود. انتظار نمی‌رفت این اتفاق در تبریز رخ بدهد. در دوران ۲۵ ساله حضورم در داوری فوتبال چنین اتفاقاتی را ندیده بودم. رفتارهای مناسبی رخ نداد.

وی با تایید تصمیمات مهدوی داور مسابقه تاکید کرد: قانون این اختیار را به داور داده است که اگر احساس کند شرایط ادامه برگزاری بازی فراهم نیست، آن را تعطیل کند. در این مورد، تصمیم با داور است.

ناظر داوری بازی پرسپولیس - تراکتور خاطرنشان کرد: باید بررسی بشود که علت این اتفاقات چه بود. گزارش کامل داور، نماینده فدراسیون و بنده به زودی به فدراسیون ارسال می‌شود. تمام بازیکنان و مربیان هر دو تیم همکاری کامل را داشتند. حتی سرمربی، کاپیتان و سرپرست تراکتور از تماشاگران خواهش کردند به رفتارشان پایان بدهند که آنها گوش نکردند.

«آیا در جریان بازی به داور یا کمک داوران هم آسیب رسید؟» اصفهانیان در پاسخ به این سئوال گفت: پای یکی از داوران با سنگ مورد اصابت قرار گرفت و یک سنگ هم از کنار بدنش عبور کرد. این اتفاق خوشایند فوتبال نیست بخصوص در تبریز و شهرهای بزرگ.

وی همچنین در رابطه با اتفاقات بعد از پایان مسابقه اظهار کرد: قصد داشتم بعد از آنکه داور سوت پایان بازی را زد به رختکن بروم ولی مسئولان اعلام کردند بهتر است در جایگاهی که بودم بمانم. بعد از آنکه تماشاگران ورزشگاه را ترک کردند، من هم به رختکن رفتم.

به گفته اصفهانیان، تصمیم داور مسابقه برای اخراج پاکدل و مسلمی پور دو بازیکن پرسپولیس و تراکتور هم در جریان این دیدار درست بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مسئولین تراکتورسازی هنوز ساده ترین قوانین فوتبال رو نمی‌دونن میگن ما برگشتیم تو زمین!! یه نفر به اینا بگه داور کجا بود؟ نمیگن داور از ترس جونش توپو زد زیر بغلش و گریخت
  • پارسا IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    چرا در اصفهان سابقه داشته است اینجور تیم ها باید به دسته سه فرستاده شوند تا درس عبرت باشد کسر امتیاز کافی نیست!!
    • امید IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      تو اصفهان کجا تو زمین مسابقه سنگ اندازی کردن1موردبگوتاماهم بدونیم؟هرچی بودروسکوها وبیرون ورزشگاه بودبعدم تواصفهان درگیری فقط بین سپاهان پرسپولیس بوده غیراین دوتیم تواصفهان سپاهان باکدوم تیم درگیری پیش اومده بگوتا بدونیم؟ حرف مفت زدن که کنتور نمیندازه
  • حافظ IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    بعضی ها بدون توجه به اصول هنجارهاوقواعدوقوانین درهمه حال حق راجانب خودشون میدونن اون رفتارها چی بود که هواداران تراکتور ازخودشون نشان دادن وحشی گری به تمام معنا عذر بدترازگناه هم ازجانب مقامات تراکتور که می گویند اینها ازما نبودن اگرنبودن پس اونجا چی غلطی می کردن اگراونها ازشما نمی بودن هواداران شما اونهارو تکه پاره می کردن
  • کیسه ی مظلوم و منفور. IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مسبب همه ی این اتفاقات پرسپولیس است!اگه پرسپولیس این همه افتخار و عظمت بدست نیاورده بود باعث نمیشد که یسری توسری خور عقده ای بشن و در چنین مواقعی عقده های فرو خورده شده فوران کنه.و از اون مهمتر اینکه اگه پرسپولیس نتیجه ی قانون سه بر صفر رو قبول میکرد و این همه راه را نمیرفت تا تبریز و به تراکتور افتخار همبازی شدن با خودش رو نمیداد امروز شاهد لجن پراکنی های این به اصطلاح مدیران تازه بدوران رسیده نبودیم.تا وقتی پرسپولیس با ان همه سابقه و افتخار و بزرگی و عظمت مجبور به بازی با چنین تیمهای درجه چندم از هر نظر است این جور وحشی گریها هم امری عادی خواهد بود.اما از اعمال زشت و ناپسند ان تماشاچی ها که بگذریم حمایتها و دروغهای تهوع اور و منزجر کننده ی مسئولین بی کفایت و وقیح تراکتور از توحش ان سنگ پرانها بدتر است و از ان همه ذیشعوری نمیتوان بسادگی گذشت.
  • امیر IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اینا طرفدار تراکتور نبودن یعنی چه مگه میشه کسی طرفدار تیمی نباشه بیاد از وقت و زندگی خودش بگذره این همه راه و مخارج قبول کنه بیاد ورزشگاه برعکس اینا طرفداری دو آتیشه تراکتور بودن مثل سخنگوی تراکتور که میاد میگه مقصر علیشاه بود مردیکه بازی هنوز شروع نشده که با بهش رکیک و سنگ دارن استقبال میکنن چرا اینقدر حقیر هستید وشهامت ندارید که اشتباه را گردن بگیرید مربی پرسپولیس تو جایگاه زیر باد سنگ و بهش گرفتن آخه این دیگه چه مرا می این شد مهمان نوازی ننگ بر شما که اینجور از مهمانان پذیرایی میکنید بخدا اگه صاحب بود باید تراکتور منحل میکردن آخه ارزش اینکه حرمت جوان کسی به خطر بیفته را داشت خودشون بودن کسی این رفتار میکرد همین زنوزی منفور چه میکرد
  • شاهرخ خان: IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مقصر اصلی این جریانات ناظر بازی و شخص فریدون اصفهانیان بوده. ایشون اگه پاپی جمعیت بیش از حد مجاز (۳۰ درصد) میشدن چنین اتفافاتی اصلا پیش نمی‌اومد. وقتی با اهمال نیروی انتظامی به جای ۱۹۸۰۰ نفر ۶۰۰۰۰ نفر وارد استادیوم شدن ایشون باید یه لنگه پا وایمیساد تا نفرات اضافه بیرون برن. همونطور که توی بازی پرسپولیس و داماش ایرانیان کل جمعیت رو بیرون کردن تا ۳۰۰ هوادار داماش وارد بشن. فوقش با یک ساعت تاخیر بازی انجام میشد. طبق قانون قدرت ناظر بازی بیش از داور بازیه و اوست که میتونه بگه شرایط انجام بازی مهیاست یا نه. چک کردن چمن ورزشگاه و تعداد تماشاگرا و... وظیفه اصلی ناظر بازی است. وقتی ایشون که رئیس سابق کمیته داوران بوده جرات لغو بازی رو نداره وای به حال بقیه. ما هر چی میخوریم از اهمال‌کاری مسئولین میخوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی