نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بلوری‌زاده: والیبال خانم‌ها باید در کنار مردان به رشد برسد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیست اردوی پایانی تیم والیبال جوانان برای شرکت در بازی‌های قهرمانی آسیا اعلام شد.

رقابت‌های قهرمانی آسیا از ۱۳ تا ۲۰ تیرماه در قزاقستان برگزار می‌شود و این تیم از امروز با ۱۴ بازیکن سارا بطا، زینب مدنی، زهرا رضایی، اسما وطن‌خواه، رؤیا فرخی، محدثه جباری، رکسانا جدی، مهدیه رحیمی، ریحانه‌سادات فاضلی، عسل نادی، نازنین علیزاده، مبینا غفاریان، کیمیا کیانی و مهسا قادری تمرینات خود را زیر نظر پدیده بلوری‌زاده در کمپ تیم‌های ملی والیبال زنان آغاز می‌کند.

پدیده بلوری‌زاده، سرمربی تیم والیبال جوانان دختر ایران پیش از آغاز اردوی ششم از عملکرد شاگردانش در تمرینات راضی به نظر می‌آید: «بعد از اینکه بازی دوستانه‌ای مقابل تیم ملی داشتیم، عملکرد رو به جلوی جوانان مشخص شد. به هر حال هدف‌مان پرورش نسلی است که مهارت‌های والیبال سالم را یاد بگیرند. این بازیکنان در آینده به تیم ملی بزرگسالان ملحق می‌شوند، فرصتی برای پاکسازی مهارت‌های‌شان ندارند.»

او با اشاره به تمریناتی که پیش از شروع سال ۱۴۰۱ داشته‌اند، تأکید می‌کند: «پس از مسابقات سوپرلیگ از اسفند اردوهای تیم آغاز شد که یک اردو پیش از عید و اردوی بعدی متصل به اعزام جام کروناکیا و پس از آن دو اردوی دیگر داشتیم. یک ماه و نیم دیگر فرصت داریم و با توجه به تعداد جلسات باقی‌مانده هنوز در حال تمرین روی تکنیک‌های بازیکنان هستیم. در تمرینات بیش از هرچیز تاکتیک و استراتژی را به بازیکنان آموزش می‌دهیم. البته درخواست برگزاری چند دیدار تدارکاتی داریم چون هرچه بازیکنان در مسابقات بیشتری حضور داشته باشند، آماده‌تر راهی مسابقات خواهند شد.»

بلوری‌زاده در خصوص وضعیت مصدومیت بازیکنان هم مطرح کرد: «یکی از بازیکنان مدافع میانی در تمرین هنگام دفاع دچار آسیب شد اما خوشبختانه شدید نبود و در اردو تحت درمان و مراقبت قرار گرفت و اکنون رسیده است. داشتن یک کمپ اختصاصی ویژگی‌ای است که شاید تنها فدراسیون والیبال در کشورمان چنین امکاناتی را فراهم کرده باشد. همه قدردان زحمات دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هستیم که این امکانات را برای زنان فراهم کردند اما با توجه به اینکه از امسال یک رده‌سنی زیر ۱۶ سال هم در فدراسیون جهانی والیبال تعریف شده است، فرصت مغتنمی است که این فضا گسترده‌تر شود تا والیبال خانم‌ها هم در کنار مردان به رشد برسد.»

سرمربی تیم والیبال جوانان در خصوص این اردو هم می‌گوید: «عملکرد بازیکنان در دیدار مقابل بزرگسالان را آنالیز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در این مرحله از تمرینات که آخرین اردوی تیم جوانان دختر است روی نواقص کار کرده و آنها را برطرف کنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی