نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ماجرای بازی استقلال با تیم ناصر حجازی کلی سرو صدا کرد/ مجری ورزشی کری بخواند حرف‌هایش را جدی نمی‌گیرند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مجری شبکه ۳ گفت: با حدود ۲۱ سال کار خبرنگاری ورزشی فقط به یک نتیجه رسیده‌ام کری خواندن برای هر تیمی خوب نیست.

سعید اکبری از مجریان جوان ورزشی است که در برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» شبکه سه فعالیت می‌کند. با وجود اینکه برنامه آنها تم جدی ندارد و صبحگاهی است، اما این بخش به خوبی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در همین باره با اکبری مصاحبه ای انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

دعوت کردن از مهمانان ورزشی در ساعت ۶ صبح چه مشکلاتی دارد؟

برای اکثر مهمان‌ها حضور در یک برنامه تلویزیونی در آن ساعت صبح شگفت انگیز است. من به خیلی‌ها می‌گویم بی زحمت شامت را که خوردی حرکت کن!(خنده)

تا به حال شده میهمان خواب بماند؟

چند مورد بوده. سیروس دین محمدی و محمد نوازی از جمله آنها بودند. بعضی دوستان هم که می‌آیند تا دو سه روز خواب‌شان بهم می‌ریزد. مثلا شهاب زاهدی (بازیکن پوشکاش مجارستان) آخرین بار بعد از حضور در برنامه، حدود ۲۴ ساعت خوابید.

بد قلق‌ترین میهمانی که در این مدت داشتید چه کسی بوده؟

میهمان بد قلق... کسی به ذهنم نمی‌آید. اگر در مصاحبه منظورتان است، خدا را شکر اکثر ورزشی‌ها انتقاد پذیر هستند و اگر هم انتقادی کردیم، ناراحت نشده‌اند.

میهمانی بوده که آخر برنامه ناراحت شود و قهر کند؟

یکی از مدیران فوتبال سرخابی. من سوال سخت پرسیدم و ظاهرا آمادگی‌اش را نداشتند. به خاطر همین بعد از برنامه خیلی خیلی ناراحت بودند و با حالت قهر رفتند.

در ماجرای انتقاد از سجاد غریبی ظاهرا او هم ناراحت شده بود.

آن روز آقای استکی سرمربی تیم ملی بوکس گفتند خود سجاد غریبی به ایشان گفته مبارزه با مارتین فورد نمایشی است. من هم وقتی شنیدم، تعجب کردم و واکنش نشان دادم. دو دلیل هم داشت؛ اول اینکه ویدئوی در خارج از ایران بازخورد منفی داشت و دوم اینکه بعضی از ملی پوشان رشته‌های رزمی‌واقعا ناراحت شده بودند. خودتان دیدید خیلی‌ از مردم هم واکنش نشان دادند. موجی که بعد از برنامه راه افتاد باعث شد آن مبارزه و آن اتفاقی که شاید آبروی ایران می‌برد، کنسل شود.

با عباس جدیدی هم زیاد شوخی کردید، مخصوصا سر سلفی که با مرحوم پورحیدری گرفته بود.

من از آقای جدیدی تشکر می‌کنم چون واقعا با ظرفیت هستید. ما چون برنامه صبحگاهی هستیم، گاهی با میهمان‌ها شوخی می‌کنم. قبل از برنامه هم می‌گویم شوخی کردم ناراحت نشوید که همه می‌گویند ایرادی ندارد. آن روز آقای جدیدی روی این مسئله تاکید داشتند که کشتی گیر سمت حاشیه نرود که من گفتم مخصوصا عکس سلفی نگیرد! (خنده) آقای جدیدی هم خندید و خلاصه ما در لابلای همین خنده‌ها سوالات سخت تر را هم پرسیدیم.

بعضی از برنامه‌های شما بازخورد خوبی هم داشته. کدام برنامه بیشترین بازخورد را داشت؟

بیشترین بازخورد... برنامه‌های زیادی بوده که شاید یادم نیاید و از قلم بیفتد. مثلا مصاحبه‌ای با آقای مهدی فنونی‌زاده داشتیم که گفته بود در جام باشگاهها می‌خواستند به عمد به محمدان بنگلادش تیم مرحوم حجازی ببازند خیلی سر و صدا کرد. خود ایشان هم اذیت شد. یا هاشم بیک زاده که گفت درباره پرنده گل گهر و استقلال، حرف‌هایی زد که باعث دلخوری طرفداران استقلال شد و حتی صفحه‌اش را ریپورت کردند.

تا حالا پیش آمده که بگویند پرسپولیسی یا استقلالی هستی؟

جدیدا کمتر شده ولی در اوج اختلافات استقلال و پرسپولیس و به ویژه در زمان اشتباهات داوری لازم بود یک کلمه این طرف و آن طرف بگویم تا متهم به رنگی بودن شوم. این فضای طرفداری است و از نظر من ایرادی ندارد. من تلاش کرده‌ام انتقادی علیه‌شان بوده انجام دهم و اگر کار مثبتی هم کرده‌اند، بگویم.

کری خواندن مجریان استقلالی و پرسپولیسی روی آنتن کار درستی است؟

من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره دیگر مجریان نظر بدهم و باید کار خودم را درست انجام دهم.

فکر می‌کنید این کار چه مزیت یا چه ضررهایی برای یک مجری دارد؟

با حدود ۲۱ سال کار خبرنگاری ورزشی فقط به یک نتیجه رسیده‌ام کری خواندن برای هر تیمی خوب نیست به این دلیل که اگر مردم تصور کنند شما طرفدار تیم خاصی هستید، حرف جدی هم بزنید، آن را باور نمی‌کنند و می‌گویند فلان حرف را زده چون طرفدار فلان رنگ و تیم است.

یک آیتم هم که پنجشنبه‌ها با جواد خیابانی دارید؟

بله، ما تاریخچه ورزش را بازگو می‌کنیم و به رشته‌های مختلف و نحوه تاسیس آنها و سایر موارد می‌پردازیم. اینکه اسم کسانی را می‌آوری که خیلی‌ها یادشان رفته و یا کمتر از آنها گفته می‌شود، حس خیلی خوب و فوق العاده ای است. تصاویری از چهره‌هایی نشان می‌دهیم که از یاد مردم رفته‌اند.

چند اتفاق جالب در برنامه سلام صبح به خیر را برایمان بگو؟

مثلا یکبارهاشم بیک زاده آمد تولد دختر کوچکش را تبریک بگوید که اشتباهی تولد دختر بزرگ را تبریک گفت و گویا از دختر کوچکش کتک خورده بود(خنده) برنامه‌های جریان ساز هم زیاد داشتیم. مثلا آقای آخوندی گفت از نهاد ریاست جمهوری علی دایی را برکنار کردند که بعدا خود دایی هم تاکید کرد که آقای احمدی نژاد را به رختکن تیم ملی راه نداده است.

شبکه تا چه حد دست شما را باز گذاشته؟

این یکی از نکاتی است که به برنامه ما کمک کرده و باعث شده برای حضور میهمان‌ها مشکلی نداشته باشیم. در واقع همراهی مدیر شبکه، مدیر گروه و آقای پروینی تهیه کننده برنامه کمک زیادی در این زمینه کرده.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی