نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
محمد دادکان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دستگاه ورزش کشور و تصمیم سازانی که باید در این گونه مواقع چراغ سبز روشن کنند، برای دادکان حتی یک راهنما نزدند.

آرتین زهرابی؛ محمد دادکان امروز در مصاحبه با یک روزنامه سیاسی - اجتماعی، حرف‌های صریحی زد که حتی بخش‌هایی از آن در یک رسانه ورزشی، قابل انتشار نیست.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال بدون اینکه پرده از رازی آشکار بردارد، در لفافه گفت در انتخابات پیش روی فدراسیون، شرکت نخواهد کرد.

این شاید آخرین فرصت برای فوتبال ایران بود که بتواند از مدیریت دادکان در فدراسیون بهره ببرد اما واقعیت این است که دادکان امروز یک مرد ۶۷ ساله است که با احتساب ریاست ۴ ساله فدراسیون فوتبال، در دوره بعد به چهره ای سالخورده تبدیل خواهد شد. او در ۷۱ سالگی، دیگر توانی برای بازگشت به فوتبال نخواهد داشت.

در واقع دستگاه ورزش کشور و تصمیم سازانی که باید در این گونه مواقع «چراغ سبز» روشن کنند، برای دادکان حتی یک «راهنما» نزدند. ظاهرا به همین دلیل است که دادکان در آخرین مصاحبه اش با همان روزنامه سیاسی، سخنانی را بر زبان آورد که بی تردید او را، بیشتر در کنج رینگ قرار می‌دهد.

...و اما چرا دادکان بر خلاف خواست تعداد کثیری از افرادی که علاقه مند به حضور او در فوتبال ایران هستند، در انتخابات شرکت نمی‌کند؟

علی کریمی می دانست می بازد اما در دهان شیر رفت/ افسوس؛ فوتبال ایران برای همیشه این مدیر را از دست داد!

دلیلش واضح است؛ او در این سن و سال، دوست ندارد حرکتی که علی کریمی در اوج جوانی و در عین جنگندگی زد را شخصا تجربه کند. کریمی برای مبارزه ای بزرگ و نابرابر، با شهامتی مثال زدنی در دهان شیر رفت و در انتخاباتی به شدت یک سویه، فقط ۹ رای از اعضای مجمع گرفت. این رای غیرمنتظره که نشانه ای شفاف بر بی عدالتی در فوتبال ایران بود، برای علی کریمی یک بازی محسوب می‌شد. او فقط به مردم ثابت کرد که در فوتبال ایران، در بر همان پاشنه می‌چرخد و هیچ چیز سر جای خودش نیست.

محمد دادکان اما حرارت جوانی کریمی را ندارد و سرش هم مانند او برای دعوا با این چهره‌های غیرفوتبالی درد نمی‌کند. دادکان نمی‌خواهد وارد عرصه ای شود که نتیجه‌اش از پیش مشخص است؛ اگر او در انتخاباتی شرکت کند که یک سمتش میرشاد ماجدی و کاندیداهای خلق الساعه است و قافیه را به آنها ببازد، طاقتش تمام می‌شود.

دادکان این شکست از پیش برنامه ریزی و مسجل شده را قطعا دوست ندارد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    کریمی هیچ کمکی نمیتونست به فوتبال ایران بکنه، سواد مدیریت کردن مجموعه بزرگ فدراسیون فوتبال رو هم نداشت
    • شمسعلی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      لابد فقط سامت و تاج و باند دزد اصفهانی کمک میتونن بکنن؟؟؟؟
    • تاجی اصیل IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      سواد ؟! باسوادی که اهل بخور بخور و پاداشهای آنچنانی باشه به چه درد میخوره؟! باسوادی که دنبال خوبان عالم راه بیفته به چه درد میخوره؟ اگه سواد به اینه، پس اینا که مدیر فدراسیون هستن خیلی باسوادند! سواد اون مدرکی که چاپ می‌کنن میدن دستت نیس مخصوصاً تو دانشگاه های اکثراً کیلویی ایران. سواد در دنیای امروز فوتبال یعنی تشخیص سره از ناسره ، تشخیص اینکه فوتبال حرفه ای رو نمیشه با خوبان عالم چرخوند، تشخیص اینکه امثال خورشیدی لیاقت سرپرستی تیم ملی رو ندارن، تشخیص مربی نبودن اسکوچیچ ، تشخیص سر کاری بودن بازی با کانادا ، تشخیص مشکلات فراوان لیگ و البته داشتن راه حل. همه اینا رو کریمی خیلی خیلی بهتر می‌تونست مدیریت کنه تا آقایان فعلی
  • سیدرضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    کریمی با سابقه زدن تو گوش داور بعنوان کاپیتان تیم ملی امید در یک دیدار رسمی و نداشتن تحصیلات حتی در سطح دبیرستان و نایب رییس اولش دقیقی که بامحرومیت دوپینگ خداحافظی کرد از فوتبال و نایب دومی که به گواه همین روزنامه مشاوره میده به سرمربی قرمزا در یارگیری بازیکنهایتیم ملی امید در حالیکه سرمربی این تیم هست و آشکارا سواستفاده میکنه از مقامی که داره اگر فدراسیون دستشون بود که الان ناکجا آباد بودیم جای قطر ، ناراحتی شما بی مورد هست از حضور تحصیلکرده های فوتبالی مثل میرشاد بخاطر آبی بودن ، آبیا مکتبی پ ورشپیدا کردن که معلمینی چون حشمت مهاجرانی منصورپورحیدری و ناصرحجازی داشته و هرگز خیانت نمیکنن به فوتبال بخاطر رنگی بودن
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    مافیای رسانه ای کشور تا یک لنگی حکومتی حقیر را رئیس فدراسیون نکند از پای نمی نشیند و آرام نمی گیگیررردددد
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    اینکه کدوم تیم پایتخت مردمی و یا حکومتیه را از چند جا میشه تشخیص داد ۱ . از تعداد هوادار ۲. از نام تیم ۳. لگوی تیم . ۴. رنگ پیراهن تیم که روی پرچم یه کشور هس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی