نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محرومیتی از بیخ‌گوش بازیکن تیم ملی گذشت/ دخالت و تهدید جدی فیفا در پرونده جنجالی
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در صورتی که مشکل خروج از کشور بازیکن تیم ملی فوتسال ایران برای پیوستن به تیم پالما اسپانیا رفع نمی‌شد، فیفا این بازیکن را از حضور در هر باشگاه دیگری محروم می‌کرد.

مسلم اولادقباد ملی پوش فوتسال ایران بعد از درخشش در جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال مورد توجه باشگاه پالما اسپانیا قرار گرفت و چند ماه پیش قراردادش را با این تیم به امضا رساند. به این ترتیب اولادقباد فصل آینده در تیم پالما حضور خواهد داشت اما پروسه پیوستن او به لیگ اسپانیا به خاطر مشکلاتی که پیش آمد، کمی پیچیده شد و حتی دخالت فیفا را در پی داشت.

اولادقباد قرار بود ابتدا برای انجام امور نهایی قراردادش راهی اسپانیا بشود اما در حین انجام امور مربوط به این سفر متوجه مشکل گرفتن مجوز خروجش از کشور شد.

ملی پوش ایران تصور می‌کرد باتوجه به قانون سربازی و عدم مشکل خروج از کشور برای بازیکنان ۳۰ ساله، می‌تواند بدون دردسر به پالما برود. با این حال این قانون برای بازیکنان فوتبال مصداق داشت و ملی پوشان ساحلی و فوتسال از آن بی بهره بودند. در واقع اولادقباد طبق این قانون باید هر ماه از اسپانیا به ایران بازمی‌گشت تا مجوز خروجش از کشور را تمدید کند.

این نگرانی و دغدغه بزرگ، دلسردی بازیکن ایران را در پی داشت تا جایی که اولادقباد در مصاحبه‌ای اعلام کرد قید رفتن به پالما را می‌زند چون برایش امکانپذیر نیست هر ماه به ایران بازگردد و دوباره به اسپانیا سفر کند. این تصمیم حتی واکنش مدیران پالما را هم در پی داشت و تلاش برای منصرف کردن بازیکن ایران از تصمیمش به هر نحوی آغاز شد.

اولادقباد در گفتگوی دو هفته پیش خود، مشکل را این‌طور توضیح داده بود: «هم با سرمربی هم با مدیر ورزشی باشگاه در ارتباط هستم. وقتی فهمیدند تصمیم دارم به اسپانیا نروم، خیلی ناراحت شدند. آنها گفتند روی تو حساب کردیم و به خاطر توافق با تو، با بازیکن دیگری صحبت نکردیم. حتی مدیر ورزشی باشگاه گفت که اگر نیایی شرایط برایت سخت خواهد شد.»

محرومیتی از بیخ‌گوش بازیکن تیم ملی گذشت/ دخالت و تهدید جدی فیفا در پرونده جنجالی

اظهارات مدیر ورزشی پالما نشان می‌دهد باشگاه اسپانیایی قصد داشته در صورت جدایی اولادقباد و عدم سفرش به اسپانیا، اقدامات حقوقی را برای فسخ یکطرفه قرارداد ملی پوش ایران در پیش بگیرد و پرونده را در مسیر شکایت به فیفا قرار بدهد.

این موضوعی است که «دیوید کاندلاس» خبرنگار اسپانیایی آن را تایید می‌کند. به گفته کاندلاس، فیفا اعلام کرده بود اولادقباد در صورتی که به پالما نرود حق حضور در باشگاه دیگری را ندارد و محرومیت در انتظارش خواهد بود.

کاندلاس تاکید کرد: پالما وضعیت را به فیفا گزارش داد و فیفا به ایران گفت که اگر اولادقباد به پالما نیاید نمی‌تواند در هیچ تیم دیگری بازی کند، زیرا قرارداد به طور رسمی امضا شده است.

این مشکل البته در نهایت با کمک وزارت ورزش و مسئولان شورای برون مرزی برطرف شد و اولادقباد می‌تواند حالا برای همراهی پالما در لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، هر سه ماه یکبار جهت تمدید مجوز خروجش از کشور، به ایران بیاید.

کاندلاس در این خصوص هم گفت: دلیلی که ایران قانون -خروج از کشور- را برای اولادقباد راحت کرد، همین موضوع (تهدید فیفا) بوده است. فیفا در واقع به پالما کمک کرد و بازی کردن برای اولادقباد در ایران برای او ممنوع می‌شد.

این خبرنگاری اسپانیایی همچنین تایید کرد که علاوه بر مسلم اولادقباد، حسین طیبی دیگر ملی پوش ایران هم فصل بعد در تیم پالما حضور خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی