چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
۱ |
۰
خبر چیست؟ معرفی انواع اخبار؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به طور کلی به هرگونه اتفاقی که در دنیا رخ دهد و ارزش بازگو کردن و اطلاع‌رسانی داشته باشد و مردم نسبت به دانستن جزئیات آن اتفاق علاقمند باشند، خبر گفته می‌شود.

شاید در سالهای گذشته مردم در سراسر دنیا نسبت به اتفاقاتی که در جهان رخ می داد اطلاعات و آگاهی لازم و کافی را نداشتند اما با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی و در دسترس قرار داشتند تلویزیون و کانال های خبری مردم هر روز اخبار را دنبال می کنند و درباره اتفاقاتی که در سراسر دنیا رخ می دهد آگاهی دارند در ادامه این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با مفهوم خبر و انواع اخبار آشنا کنیم.

خبر چیست؟

به طور کلی به هرگونه اتفاقی که در دنیا رخ دهد و ارزش بازگو کردن و اطلاع رسانی داشته باشد و مردم نسبت به دانستن جزئیات آن اتفاق علاقمند باشند خبر گفته می شود. گزارشگران در صورت رخداد یک اتفاق این چنینی به محل حادثه می روند و گزارشی را از آنت تهیه می کنند و یا درباره گزارشی که تهیه شده است خبری را می نویسند.به طور مثال اگر حادثه و یا رویداد ورزشی در کشورمان رخ دهد گزارشگرانی به محل حادثه و یا رویداد می روند و گزارش تهیه و منتشر می کنند اما گاهی ممکن است خبری در نقطه دیگری از دنیا اتفاق افتاده باشد و گزارش و یا هرگونه خبر در ارتباط با این خبر بر اساس گزارش تهیه شده منتشر شود.

معرفی انواع اخبار

خبر چیست؟ معرفی انواع اخبار؟

خبرها با توجه به ویژگی و حوزه رخداد آنها در گروه خاصی قرار می گیرند.و هر حوزه خبری دارای ویژگی ها منحصر به فرد و اخبار منحصر به فردی خواهند بود که در ادامه به انواع اخبار اشاره خواهیم کرد.اگر به دنبال دریافت اطلاعات و اخبار صحیح و موثق هستید می توانید به سایت شهر خبر https://www.shahrekhabar.com مراجعه کنید.

  • اخبار ورزشی
  • اخبار هنری و فرهنگی
  • اخبار پزشکی و سلامت
  • اخبار حوادث
  • اخبار فناوری
  • اخبار سیاسی
  • اخبار اقتصادی

اخبار ورزشی

اخبار ورزشی یکی از مهمترین و همینطور پرطرفدارترین حوزه هاتی خبری می باشد.به هرگونه اتفاق مهم و حائز اهمیتی که در حوزه ورزش و حتی حواشی آن که دارای ارزش خبری باشد و همینطور برای مخاطبان جذاب باشد اخبار ورزشی گفته می شود.اتفاقات مهم ورزشی مانند برگزاری مسابقات ورزشی ،اتفاقاتی که در تیم های ورزشی می افتد و هرگونه اتفاق مهم در زندگی شخصی بازیکنان ورزشی نیز در حیطه انواع اخبار ورزشی قرار میگیرند.

اخبار هنری و فرهنگی

اخبار هنری و فرهنگی در ارتباط با هرگونه فعالیت های هنری و فرهنگی است که در جامعه و یا تمامی نقاط دنیا اتفاق می افتد.در دنیا سالانه جشنواره و همایش های بزرگی برای فیلم ، فعالیت های هنری دیگر و یا کنسرت های بزرگ موسیقی برگزار می شود و خبرنگاران بسیاری نیز برای تهیه گزارش به محل برگزاری مراسم میروند و با عوامل سازنده و یا بازیگران فیلم و یا برگزار کنندگان این همایش ها و کنسرت ها مصاحبه می کنند و گزارش های تصویری تهیه می کنند که این خبرها در حوزه انواع اخبار فرهنگی و هنری قرار می گیرد.

اخبار پزشکی و سلامت

با توجه به ویروس کرونا و همه گیری آن اهمیت اخبار پزشکی و سلامت بیش از هر زمان دیگر احساس شد و همه مردم در سراسر دنیا چشم خود را به این اخبار دوخته بودند زیرا اخبار سلامت و پزشکی در ارتباط با تمامی خبرهای حوزه سلامت و سطح سلامت جامعه و آگاهی بخش مردم می باشد و در ایامن کرونا نیز هر روز و هر ساعت در ارتباط با روند بیماری و نحوه واکسیناسیون گزارش تهیه و منتشر میشد.

اخبار حوادث

اخبار حوادث در ارتباط با حوادثی است که در طول روز و یا هفته در جامعه اتفاق افتاده است مانند میزان تصادفات جاده ای و خسارات جانی و مالی ناشی از آن و همینطور درباره ناهنجاری های جامعه مانند قتل،دزدی،کلاهبرداری و امثال این خبرها در حیطه انواع اخبار حوادث قرار می گیرند.

اخبار فناوری

فناوری و تکنولوژی مبحثی است که تمام زندگی ما را در برگرفته است و به همین علت نیز اخبار فناوری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.فناوری در همه عرصه ها از پزشکی گرفته تا صنعت بازی و سرگرمی و حتی حوزه سلاح های جنگی را نیز احاطه کرده است از این هرگونه پیشرفت و تغییری در این حوزه می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد از این رو این حوزه خبری نیز بسیار مهم و پرطرفدار است.

اخبار سیاسی

اخبار سیاسی نیز از مهمترین نوع خبر است زیرا در ارتباط با روابط سیاسی در بین کشورهای مختلف ،تصمیمات سیاسی مهم در کشور می باشد که همه این تصمیمات به صورت مستقیم بر زندگی مردم جامعه اثرگذار است زیرا سیاست می تواند تمامی حوزه های زندگی ما مانند اقتصاد تاثیرگذار باشد.اگر به دنبال دریافت اطلاعات و اخبار صحیح و موثق هستید می توانید به سایت شهر خبر

اخبار اقتصادی

شاید در حال حاضر برای بیشتر اقشار جامعه انواع اخبار اقتصادی و هر تغییر و یا تصمیم مهم در این زمینه جزو مهمترین اخبار زندگی آنها باشد زیرا به طور مستقیم بر سطح زندگی آنها تاثیر خواهد گذاشت.اخبار اقتصادی در ارتباط با مسائل روز اقتصادی ،نوسانات قیمت در بازار ،بورس ،قیمت اقلام اساسی در زندگی مردم می باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی