نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دردسر جدید برای گواردیولا/ جدایی مسی دوم از تیم پپ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی به رحیم استرلینگ اجازه داد تا باشگاه را برای انتقال به چلسی ترک کند، اگرچه فقط لیونل مسی آمار بهتری نسبت به او برای پپ گواردیولا دارد.

رحیم استرلینگ این هفته از زادگاهش جامائیکا بازدید می‌کرد که در حال زیپ‌لاین سواری دیده شد و سر خوردن تدریجی او از بالا به پایین بازتاب دوران مهاجم منچسترسیتی در ۱۶ ماه گذشته بوده است.

پذیرش پیشنهاد چلسی، که می‌تواند به ۵۵ میلیون پوند برسد، یک حرکت تجاری درست برای این ملی‌پوش انگلیسی از سوی اتحاد است. دستمزد ۳۰۰۰۰۰ پوندی در هفته استرلینگ و تفاوت بین فروش او در حال حاضر و اجازه انتقال آزاد دادن به او در تابستان آینده، حدود ۷۰ میلیون پوند است!

اجازه دادن به استرلینگ برای پیوستن به چهار رقیب برتر، چیزی شبیه به یک قمار برای پپ گواردیولا است. در ماه فوریه، سرمربی سیتی اعتراف کرد که از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت تیم در سال ۲۰۱۶، این بازیکن ۲۷ ساله نقشی اساسی در موفقیت بزرگ‌شان داشته است. او در آن زمان گفت: «همیشه بالا و پایین‌های زیادی وجود دارد، اما هیچکس در اهمیت او شک ندارد و او این را ثابت کرده است. او یک بازیکن کلیدی بوده است.»

آمار این موضوع را ثابت می‌کند. از زمانی که گواردیولا ۶ سال پیش هدایت این تیم را برعهده گرفت، استرلینگ ۱۲۰ گل به ثمر رسانده و ۶۶ پاس گل نیز در کارنامه داشته است. تنها یک بازیکن تحت مربیگری پپ در طول ۱۵ سال مربیگری‌اش، آمار بهتری دارد: لیونل مسی.

دردسر جدید برای گواردیولا/ جدایی مسی دوم از تیم پپ

در حالی که استرلینگ ساک خود را جمع می‌کند، خولیان آلوارس از بوئنوس‌آیرس سوار هواپیما می‌شود و تا زندگی جدیدی را در منچستر آغاز کند. مهاجم ۲۲ ساله آرژانتینی پس از حضور در ریورپلاته با شهرت زیادی وارد میدان می‌شود. با این حال، پر کردن جای استرلینگ برای این ستاره ۱۴ میلیون پوندی کار سختی خواهد بود. مرد سابق لیورپول اتحاد را در حالی ترک می‌کند که جایگاه خود را در فرهنگ عامه سیتی تضمین کرده است.

استرلینگ پس از ورود در سال ۲۰۱۵، یک سال قبل از گواردیولا، در مجموع ۳۳۷ بازی انجام داد و ۱۳۱ گل به ثمر رساند و ۹۴ پاس گل داد. او در چهار عنوان از پنج عنوان قهرمانی اخیر لیگ برتر سهیم بود و همچنین شش جام داخلی و دو جام خیریه را به دست آورد. تنها جامی که از استرلینگ در سیتی دور ماند، لیگ قهرمانان اروپا بود، که چلسی آن را در فینال ۲۰۲۱ به‌دست آورد. سیتی با اجازه دادن به رفتن استرلینگ و گابریل ژسوس، هرچند با مجموع مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیون پوند، با بسیاری از باتجربه‌های لیگ برتر خداحافظی می‌کند.

نیمکت نشینی

او که برای مدت طولانی در ترکیب اصلی بود، ناگهان متوجه شد که برای بزرگترین مسابقات کنار گذاشته شده است. در ۳۰ بازی بعدی، که در بسیاری از آنها نیمکت‌نشین بود، فقط دو گل به ثمر رساند، با وجود اینکه در یورو ۲۰۲۰ برای انگلیس نقش اصلی داشت.

در طول آن زمان، استرلینگ اظهار داشت که می‌خواهد قبل از اینکه به یک قرارداد جدید در اتحاد متعهد شود، مطمئن شود که به طور منظم بازی خواهد کرد. واضح است که اینطور نبود.

در پایان ماه آوریل، او اصرار داشت که می‌تواند تا پایان فصل در انتظار مذاکره بماند. استرلینگ برای هر دو بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید به نیمکت بازگشت. در دو بازی آخر لیگ هم همین داستان تکرار شد، از جمله در برد مهم روز آخر مقابل استون ویلا. او سپس از روی نیمکت آمد تا جرقه بازگشت سیتی را بزند. با این حال، سیتی قبلاً قراردادهای ارلینگ هالند و آلوارس را تضمین کرده بود. بنابراین استرلینگ می‌توانست درب خروج را ببیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی