مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ فرهاد مجیدی بالاتر از پروفسور و ژنرال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در پایان بیست‌ویکمین دوره تاریخ لیگ برتر، رکوردداران تاریخ این مسابقات بررسی شده است.

پس از ۲۱ دوره برگزاری لیگ برتر، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر کمتر پرداخته شده یا آمار بعضی رکوردداران دقیق و مشخص نیست. در این قسمت از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، مربیانی که بالاترین میانگین امتیاز را داشته‌اند مرور شده است. ذکر این توضیح ضروری است مربیانی که حداقل ۳۰ بازی در لیگ برتر مربیگری کردند در نظر گرفته شده‌اند.

مجیدی، بالاترین میانگین امتیاز در تاریخ لیگ برتر

فرهاد مجیدی در ۳ مقطع سرمربی استقلال بود که مقطع سوم طولانی‌تر و رویایی‌تر از ۲ مقطع نخست بود. این مربی لیگ بیست‌ویکم را بدون شکست به پایان رساند و حسرت قهرمان نشدن استقلال را به پایان رساند. مجیدی در مجموع ۶۰ بازی، ۱۲۵ امتیاز کسب کرد و با میانگین امتیاز ۲.۰۸ امتیاز در هر بازی بهترین مربی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. او تنها بازیکنی است که هم به عنوان مربی و هم کاپیتان قهرمان لیگ برتر شده است.

معمار دوران طلایی پرسپولیس، در جایگاه دوم

برانکو ایوانکوویچ، با میانگین ۲.۰۳ امتیاز در رتبه دوم بیشترین میانگین در تاریخ لیگ برتر قرار دارد. این مربی از اواخر لیگ چهاردهم، در روزهای که پرسپولیس در شرایط بحرانی بود سرمربی این تیم شد و از اواسط لیگ پانزدهم توانست این تیم را به روزهای اوج خود بازگرداند و با ۳ قهرمانی پیاپی، دومین مربی پرافتخار تاریخ لیگ برتر باشد. برانکو در ۱۲۶ بازی، ۲۵۶ امتیاز کسب کرد.

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ فرهاد مجیدی بالاتر از پروفسور و ژنرال

محرم، کارنامه‌ای در حد قهرمانی

محرم نویدکیا در ۲ فصل سرمربی سپاهان بود که در هر ۲ فصل نتایج قابل قبولی به‌دست آورد ولی از شانس بد این مربی با پرسپولیس و استقلال فوق‌العاده آماده لیگ‌های بیستم و بیست‌ویکم مواجه شد و دست خالی فصل را به اتمام رساند و در نهایت مجبور به ترک سپاهان شد. این مربی میانگین امتیاز ۲ امتیاز در هر بازی ثبت کرد که در اکثر فصول حدنصاب تضمین‌کننده برای قهرمانی بوده است.

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ فرهاد مجیدی بالاتر از پروفسور و ژنرال

قلعه‌نویی و یحیی برترین مربیان حاضر در لیگ بیست‌ودوم

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال در لیگ‌های هفدهم و هجدهم با میانگین ۱.۹۶ امتیاز در هر بازی، چهارمین مربی تاریخ لیگ برتر است. پس از این مربی ملادن فرانچیچ کرووات قرار دارد. این مربی که فولاد را قهرمان لیگ کرد، در هر بازی ۱.۸۷ امتیار کسب کرده بود.

راینر سوبل، سرمربی پرسپولیس در لیگ چهارم، نفر ششم این فهرست است. امیر قلعه‌نویی که با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است با میانگین ۱.۸۳ در رده هفتم بیشترین میانگین امتیاز در تاریخ لیگ برتر است و بین مربیان شاغل در فصل آینده بهترین کارنامه را دارد.

تونی اولیویرا سرمربی سابق تراکتور با میانگین ۱.۷۷ امتیاز در هر بازی جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. یحیی گل‌محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس که با ۲ قهرمانی یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ لیگ برتر است، در هر بازی ۱.۷۶ امتیاز به‌دست آورده و در رده نهم است. دهمین مربی فهرست بهترین مربیان، زلاتکو کرانچار است که میانگین ۱.۷۳ امتیاز در هر بازی دارد.

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ فرهاد مجیدی بالاتر از پروفسور و ژنرال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی GB ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    هیچوقت ، هیچوقت نام پروفسور با شخصیت پرسپولیس را با امثال فرهاد مجیدی نیاور واقعا به ما هواداران پرسپولیس با این مقایسه بی احترامی می شود لطفا تکرار نشود مجیدی اگر کمی دل و جرئت داشت مثل پروفسور چهار سال میماند تا عیارش کاملا مشخص شود فراموش نکنید ویسی هم استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کرد ولی آلان اثری از او نیست محیدی هم یکی مثل ویسی است
    • تیشه فرهاد بر کمر مافیا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      فرهاد نه وزیر داشت نه وکیل نه ارتش سری مافیایی و .............. فقط خدا و دعای خیر میلیونها هوادار و مردم را داشت البته که هیچوقت نباید او را با یک دلال بیت المال خور و رانت خوار و شریک وزارتی همسان دانست
    • شاهین IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      اره فرهاد معیش داشت . کرونای محرمانه داشت. هدیه داوری داشت ومصونیت کمیته انظباتی.. چون اسم نیاورده شتیل محروم نمی شود....
  • شاهین IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    پروفسور قلابیتون که در واقع دلال کروات بود وبه قراردادا رادوشویچ وبودیمیر دقت کنید متوجه منظورم میشید....وقتی سن فرهاد بود داشت تو کوههای کرواسی چوپانی میکرد.بعئ یه بابا مسعود پیدا شد وبا کمکا اروباد ومه وخورشید و فلک این عناین قلابی را بدست اورد به کارنممش تو الاهلی و عمان نگاه کنید متوجه میشید فرهاد سن پسرشو داره ولی افتخاراتشو پروفسور قلابی تو خوابم نمیبنیه قهرمانی هم بعنوان کاپیتان هم مربی اونم بدون باخت در لیگ برتر با انواع واقسام رکوردها تنها بازیکن ایرانی فاتح لیگ قهمرانان اسیا پس........هی.....س وشب وبخیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی