ماجرای حذف داوران ایرانی از قضاوت‌های بین المللی/ فدراسیون فوتبال ایران به دنبال VAR ایرانی است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال تا اکنون در خصوص ورود VAR و یا برگزاری کلاس آموزشی در ایران یا اعزام داوران ایرانی به خارج از کشور برای شرکت در کلاس کمک داور ویدویی هیچ اقدامی انجام نداده است.

با اعلام فیفا داوران ایرانی که دوره آموزشی کمک داور ویدویی را پشت سر نگذاشته اند از قضاوت های بین المللی کنار گذاشته شده اند. این تصمیم با هیچ واکنشی از سوی فدراسیون فوتبال همراه نشد! تنها برخی از اعضای کمیته داوران در این باره صحبت کردند که یکی از آنها علی خسروی است. او در بخشی از مصاحبه اش این چنین گفت: «همه می‌دانند که کشور ما باید به سیستم VAR تجهیز شود. با این وجود تاکنون به ما اعلام نکرده‌اند اگر VAR نداشته باشید، داوران‌تان از قضاوت در مسابقات بین‌المللی محروم می‌شوند. در ایران فقط علیرضا فغانی و مهسا قربانی لایسنس این سیستم را دارند.»

واقعیت ماجرا چیست؟

فدراسیون فوتبال تا اکنون در خصوص ورود VAR و یا برگزاری کلاس آموزشی در ایران یا اعزام داوران ایرانی به خارج از کشور برای شرکت در کلاس کمک داور ویدویی هیچ اقدامی انجام نداده است و همه چیز در حد حرف و یکی دو نشست بوده است. تنها در دوره مدیریت عزیزی خادم برای بازی با کره جنوبی تجهیزات VAR در استادیوم آزادی نصب شد که آنهم به صورت آفلاین مورد آزمایش قرار گرفت و در ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با شرکت مورد نظر به دلیل ماهیتش متوقف شد و فدراسیون فوتبال ایران دیگر هیچ اقدامی برای ورود این تکنولوژی به ایران نکرد و از حضور داوران ایرانی هم در کلاس های آموزشی قطر خبری نیست!

دبیر کل فدراسیون فوتبال پیش تر وعده داده بود داوران ایرانی بهمن ماه گذشته راهی قطر می شوند تا در کلاس آموزشی VAR شرکت کنند اما بهمن ماه از راه رسید و سپری شد و از  اعزام داوران ایرانی به دوحه خبری نشد. حتی گفته می شود فدراسیون فوتبال به دنبال بومی کردن این تکنولوژی است و حتی علاقه ای برای ورود این تجهیزات به ایران ندارد! فدراسیون فوتبال ایران هنوز برای داوران ایرانی هدست رادیویی به اندازه کافی نمی خرد و حذف داوران ایرانی از قضاوت های بین المللی تبعات این تصمیم است و انداختن توپ در زمین فیفا و بهانه گیری تحریم برای فراز از واقعیت ها است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی