نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ورزش چگونه به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فواید جسمانی ورزش نیازی به توضیح ندارد، اما آیا می‌دانستید که فعالیت بدنی به کودکان مهارت‌های اجتماعی و احساسی را نیز انتقال می‌دهد؟ با ورزش کردن کودکان می‌توانند مهارت‌های اجتماعی به دست آورند، اعتماد به نفس خود را افزایش و اضطراب خود را کاهش دهند.

بهبود اعتماد به نفس کودکان با ورزش

مشارکت در فعالیت های بدنی با بهبود اعتماد به نفس بچه‌ ها پیوند خورده است. فعالیت های بدنی فرصت تعیین اهداف و دستیابی به آن ها، تسلط بر مجموعه‌ای خاص از مهارت ها، پیوند اجتماعی با همسالان خود، و یادگیری اعتماد به نفس را به کودکان می دهد. افزایش اعتماد به نفس هنگامی که کودک مهارت های جدید و اعتماد به توانایی ها را می آموزد، می تواند با حمایت هم گروهی ها و مربیان تقویت شود.

بهبود مهارت های اجتماعی

کودکان می توانند مهارت های اجتماعی خود را با فعالیت های بدنی بهبود بخشند. ورزش های گروهی یا فعالیت های سازمان یافته به کودکان نحوه همکاری برای انجام یک وظیفه یا پیروزی در یک بازی را می آموزند. در ورزش های گروهی کودکان یاد می گیرند که «من در گروه وجود ندارد» و همچنین می آموزند که همکاری با هم می تواند بهترین و کارآمد ترین روش برای دستیابی به اهداف باشد.

حتی بازی های آزاد مانند یک بازی کیک بال در پارک هم می تواند به کودکان بیاموزد که چگونه پیروزی های خود را در یک تیم جشن بگیرند و چگونه در شکست ها یکدیگر را حمایت کنند.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین، محیطی را فراهم کرده است تا کودکان در ورزش های گروهی مانند ژیمناستیک و یا رقص باله شرکت کرده و علاوه بر بهبود سلامت جسمانی، مهارت های اجتماعی را نیز یاد بگیرند. در مجموعه اسپین مربیان حرفه ای در کنار روانشناس کودک به آموزش مهارت های ورزشی و کار گروهی به کودکان می پردازند.

تقویت عملکرد آموزشی کودک

فعالیت بدنی، به ویژه در سنین کودکی، با بهبود عملکرد آموزشی پیوند خورده است. پژوهش های انجام شده توسط CDC نشان داده اند که ارتباط مثبتی میان مشارکت کودکان در فعالیت های بدنی خارج از برنامه مدرسه که خارج از روزهای عادی مدرسه و GPA انجام می شود، وجود دارد.

کمک به رفع استرس و اضطراب

نشان داده شده است که تنها ۳۰ دقیقه ورزش استرس در کودکان چهارساله را همانند بزرگسالان کاهش می دهد. از آنجا که میزان استرس و اضطراب در کودکان همواره در حال افزایش است، امروزه اهمیت آموزش راه های سلامت کودکان برای مدیریت استرس بیش از هر زمان دیگری شده است. تعلیم کودکان به اینکه پیاده روی کنند، بدوند، یا چند حلقه را پرتاب کنند می تواند به کم کردن اضطراب آن ها در ابتدای مسیر زندگی و در زندگی آینده آن ها کمک کند.

ورزش چگونه به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند؟

چگونه به بچه ها کمک کنیم تا اعتماد به نفس پیدا کنند؟

  • با قرار دادن آن ها در فعالیت های مختلف، آن ها را به انجام ورزش هایی که از انجام آن لذت می برند تشویق کنید.
  • تمرکز بیشتری را صرف کمک به کودکان برای دستیابی به مهارت های مناسب سن آن ها مانند دویدن کنید.
  • خانواده ها را تشویق کنید تا فعالیت های تناسب اندام بیشتری را در سبک زندگی خود بگنجانند.
  • با استفاده از زبان بدن مثبت، تصویر مثبتی از فعالیت های بدنی ایجاد کنید.

مزایای ژیمناستیک برای ذهن کودکان

ژیمناستیک به توسعه اجتماعی کودک کمک می کند

کودک شما هر چه با محیط و تجربیات بیشتری رو به رو شود، موقعیت های بیشتری نیز برای توسعه اجتماعی خواهد داشت. چراکه، باور کنید یا نکنید، اجتماعی شدن یک مهارت است که نیاز به تمرین دارد. آن ها خواهند آموخت که چگونه با همسالان خود ارتباط بگیرند و چه رفتاری در غالب یک گروه ورزشی داشته باشند.

کلاس های ژیمناستیک به آن ها شانس آموختن از یک مربی را می دهد. همچنین آن ها می توانند درس های ارزشمندی از همسالان خود بیاموزند. به علاوه فرزند شما می تواند فرصت کمک به آموزش به هم باشگاهی های خود را داشته باشد.

ورزش چگونه به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند؟

تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس

ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس برای شادکامی کلی کودک بسیار مهم است. این ها مهارت هایی هستند که زندگی بزرگسالی آن ها را شکل می دهند.

ژیمناستیک از چند جنبه می تواند به توسعه عزت نفس کودک کمک کند. یک جنبه این است که کودک بر یک حرکت یا مهارت جدید تسلط یابد.

جنبه دیگری از ژیمناستیک که می تواند به کودک شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک کند انجام حرکت های روتین برای مخاطب است. یک اجرا می تواند اعتماد به نفس آنها را تقویت کند و حتی می تواند منتج به انجام یک اجرای بدون استرس جلوی دیگران شود.

افزایش تمرکز و هماهنگی

آیا فرزند کوچک شما هنوز هم هر از گاهی مانند «یک گوساله ی دست و پا چلفتی که تازه دارد راه رفتن یاد می گیرد» روی پاهای خود راه می رود؟ ژیمناستیک یک فرصت برای آن ها برای ایجاد تعادل است. یادگیری و انجام کامل بسیاری از حرکات اجرایی در ژیمناستیک، تلاش زیادی را برای ایجاد تمرکز و هماهنگی می طلبد.

بهبود هماهنگی می تواند به فرزند شما کمک کند، زیرا بیشتر دنیا آن ها جسمی است نه ذهنی. تمرکز افزایش یافته نیز در عملکرد آموزشی آن ها نمایان می شود.

مجموعه تخصصی باله و ژیمناستیک اسپین

وبسایت: espinclub.ir

اینستاگرام: ESPINCLUB@

شماره تماس: ۰۹۱۲۹۱۷۱۸۵۴

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی