مهدی تاج
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با صدور رأی «مارک ویلموتس» و شکسته شدن آن، حالا خود را نزدیک‌تر از همیشه به بازگشت دوباره به صندلی ریاست بر فوتبال ایران می‌بیند، هر چند که این مسیر هنوز چالش‌های جدی وجود دارد.

«مهدی تاج» پر سروصداترین کاندیدای انتخابات هشتم شهریورماه ریاست فدراسیون فوتبال است، رئیس پیشین فدراسیون که دوران پر فرازونشیبی را در فوتبال ایران سپری کرد، از رساندن فدراسیون ایران به فدراسیونی «پنج‌ستاره» در بین فدراسیون‌های فوتبال در سراسر جهان تا پرونده جنجالی مارک ویلموتس و قراردادی که برای فوتبال ایران خسارت سنگینی را به جای گذاشت و همین پرونده باعث جدایی تاج از فدراسیون شد.

وعده عملی‌شده تاج؛ این «برد» بود یا «باخت»؟

تاج بعد از دوری حدوداً ۳ ساله از فوتبال ایران، تصمیم گرفته تا برای جانشینی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم وارد کارزار انتخابات شود و خود را لایق بازگشت به صندلی ریاست بر فوتبال ایران می‌داند. او در شرایطی به‌دنبال بازگشت به فدراسیون است که در ماه‌های گذشته بارها وعده داده بود حکم سنگین ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی صادره از سوی فیفا در پرونده مارک ویلموتس شکسته خواهد شد.

دادگاه (CAS) شب گذشته رأی نهایی پرونده مارک ویلموتس را صادر کرد و همان‌طور که مهدی تاج پیشتر وعده داده بود، رأی ۶ میلیونی صادره از سوی فیفا شکسته و به ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو کاهش پیدا کرد. اما پرداخت چنین غرامت سنگینی در کنار حدود ۲ میلیون یورویی که در دوران حضور ویلموتس در فوتبال ایران به او پرداخت شد، باعث شده تا همچنان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تحت انتقادهای شدید باشد.

در انتظار بمب خبری کاندیدای جنجالی/ وقت افشاگری از پرونده سری فوتبال ایران فرا رسید

افشاگری، راه نجات «تاج» از پرونده جنجالی؟

مهدی تاج در شرایطی برای بازگشت به فدراسیون فوتبال پیش‌قدم شده که در عرصه سیاست، برخی نمایندگان مجلس به بازگشت او واکنش نشان داده‌اند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بود که معتقد است تا پیش از تعیین‌تکلیف مقصران پرونده ویلموتس، تاج حق بازگشت ندارد اما در سوی مقابل، مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای به حمایت از تاج پرداخته بود.

معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به امضای بنیامین شکوه‌فر هم نسبت به پرونده مارک ویلموتس واکنش نشان داده و از دادسرای فرهنگ و رسانه خواسته تا «حصول نتیجه» این پرونده را پیگیری کند تا به شکلی غیرمستقیم از سوی وزارت ورزش نسبت به ورود مهدی تاج به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال موضع‌گیری شده باشد.

تاج چندی پیش اعلام کرد که در پرونده ویلموتس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما با توجه به اینکه احتمال دارد از صحبت‌های او از سوی وکلای ویلموتس برداشت‌های حقوقی شده و بر روند بررسی پرونده در دادگاه (CAS) اثر بگذارد، منتظر است تا رأی نهایی صادر شده و سپس می‌خواهد ۲ ساعت درباره این پرونده جنجالی افشاگری کند.

دادگاه (CAS) شب گذشته رأی نهایی را صادر کرد و حالا شاید زمان مناسبی برای افشاگری از سوی تاج باشد و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مقابل جبهه‌گیری‌های افکار عمومی و سیاسیون از خود در پرونده جنجالی ویلموتس دفاع کند. به‌ویژه آنکه روز گذشته اعلام شد نام مهدی تاج در کنار میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی در جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده قرار گرفته و این مسئله نشان می‌دهد که تاج یک گام دیگر به بازگشت احتمالی به فدراسیون فوتبال نزدیک‌تر شده و شفاف‌سازی در پرونده ویلموتس می‌تواند از چالش‌های موجود در مسیر بازگشت او به تخت ریاست بر فوتبال ایران بکاهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه دوغی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    ماجدی هم تو همین چند مدت کم گندنزده ب هیکل فوتبال
    • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      هرچی بوده اندازه شکوری نبوده
  • بمب خودشه ! IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    فوتبالی که وریا غفوری رو برای بازی کردن بهش مجوز نمیدن اما برای کاندیدای ریاستش به چنین شخصی مجوز میدن معلومه که دست چه پاکانی اداره میشه تا اینجای کار برای هر بازی به همراه ویلموتس یک میلیون دلار داده و خواهیم داد برای ۵ بازی ۵ میلیون دلار گویا قهرمانان واقعی فعلا اختلاسگران و نابودکنندگان سرمایه های ملی هستند وچه الگویی برای جوانان بهتر از این آقایون
  • امید استقلالی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    اتفاقا خیلی خوب است اگر جناب آقای تاج دوباره رییس فدراسیون شوند.
    • پدرام CA ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      چی داره برای گفتن؟ میخواد بگه تحریم بود؟ میخواد بگه من ویلموس رو نمیخواستم؟ واقعا که دهن کجی به همه است برگشتن آقای تاج! مگه نمیگه تحریمها باعث شد؟ اگه مشکل انتقال پول بوده پس شما چرا ساختمون رو گرو گذاشتی؟ پس معلومه که ریال هم نداشتی. میخواد بگه پولهامون دست فیفا بود؟ مگه قراره همه پولی که فیفا برای ج ج داده خرج استخدام سرمربی بعدی شه؟ سهم فدراسیون از کل پول دست فیفا قد این قرارداد نمیشده فیفا اون پول رو جایزه میده که صزف تقویت بنیه مالی فدراسیونها که برنامه هاشون رو جلو ببرن نه اینکه همه اش رو بدن واسه یک مربی! بعد هم آقای تاج اگه اون زمان 5 ستارگیش نتونسته مقاومت کنه که زوری یک مربی رو گردنش بندازن الان که برکرده همچین توانی داره؟
  • امید استقلالی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    اتفاقا خیلی خوب است اگر جناب آقای تاج دوباره رییس فدراسیون شوند.
  • حامی DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    در مورد چی افشاگری کنه خودش یا دارو دستش آخه
  • محمد IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    افشاگری ؟!!!!!!! آره داشتم تهنا تو کوچه می رفتم که یهو یه آقاهه قلدر سیاهه، با چاقو پیچید جلوم، یه نعره زد ا..... اگه با ویلموتس قرار نبندی، تیر تپرت می کنم. بخدا من که نمی خواستم، آقاهه مجبورم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی