نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مصدومیتی که هواداران را شوکه کرد/ این ستاره به اندازه تایتانیک شکننده است!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هواداران یوونتوس با شنیدن خبر مصدومیت پل پوگبا ترسیده و غمگین هستند و به بدشانسی خود لعنت می‌فرستند. ستاره فرانسوی تنها چند روز پس از تور پیش‌فصل این باشگاه در ایالات متحده، دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد.

ضایعه منیسک جانبی در زانوی راست پل پوگبا می‌تواند باعث شود که او تا سال ۲۰۲۳ از میادین دور باشد و از حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم شود و بدیهی است که مصدومیت او ضربه بزرگی نه تنها برای خودش بلکه برای باشگاه جدیدش نیز خواهد بود.

این مصدومیت جدی که بلافاصله پس از پیوستن دوباره‌اش به یوونتوس برایش پیش آمد نشان می‌دهد که یونایتد با کمال میل پوگبا را به سمت درب خروج فرستاده است، زیرا به خوبی از ضعف بدنی او آگاه بود. او ۲۹ ساله است اما به نظر می‌رسد دردهای یک بازیکن ۳۹ ساله را با خود یدک می‌کشد، و روزنامه ایتالیایی «گاتزتا» نشان می‌دهد که او از ابتدای امسال با ناراحتی زانو دست به گریبان بوده است.

آیا یوونتوس به اندازه کافی خطر جذب پوگبا را ارزیابی کرده بود، قبل از اینکه به او قراردادی ۴ ساله ارائه دهد و او را تا ۳۳ سالگی در باشگاه نگاه دارد؟

احساس می‌شود که یوونتوس هرچه داشته را برای پوگبا رو کرده و شرط را باخته است. بیانکونری از جذب پوگبا پشیمان نیست، اما اکنون باید تصمیمات بزرگی بگیرند که بر کل فصل تاثیر می‌گذارد و به برنامه‌های ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی تیم، لطمه می‌زند. هافبک‌های جوان، نیکولو فاجولی ۲۱ ساله و نیکولو روولای ۲۰ ساله، به سرعت در جایگاه خط میانی جهش کرده‌اند و یکی از آنها می‌تواند از ابتدای فصل سری آ در اواسط آگوست، در ترکیب اصلی تیم باشد.

مصدومیتی که هواداران را شوکه کرد/ این ستاره به اندازه تایتانیک شکننده است!

وارث جدید آرون رمزی؟

پوگبا بازیکنی باشکوه و برازنده است، اما حداقل به اندازه تایتانیک شکننده است. و یوونتوسی‌ها یاد گرفته‌اند که وقتی این بازیکن از زمین تمرین خارج می‌شود، نگران باشند. هواداران بانوی پیر وحشت کرده‌اند زیرا شروع دومین حضور پوگبا در تورین یادآور شروع دوران تاسف‌بار آرون رمزی در ایتالیا است.

هافبک ولزی تعداد زیادی از بازی‌های یوونتوس را به دلیل یک سری مصدومیت‌های بی‌پایان که باعث نابودی دوران حرفه‌ای او شده را از دست داد و در فصل گذشته تنها در پنج بازی در تمام رقابت‌ها به میدان رفت. مائوریتزیو آریوابنه، مدیرعامل باشگاه، قرارداد ستاره سابق آرسنال را در فاصله یک سال مانده به پایان فسخ کرد و حدود ۲٫۵ میلیون پوند پرداخت کرد تا بازیکنی را که در ۱۰ سال گذشته بیش از همه هواداران یوونتوس را ناامید کرده بیرون کند و از دستمزد ۴۰۰ هزار پوندی در هفته او خلاص شود.

امروز، یوونتوس و میلیون‌ها هوادارش می‌ترسند که پوگبا نقش رمزی را هم در زمین و هم در درمانگاه باشگاه به ارث برده باشد. پوگبا دومین دوران خود با یوونتوس را به بدترین شکل آغاز کرده و حالا باشگاه ایتالیایی باید تصمیم بگیرد که در بازار نقل و انتقالات تابستانی چه واکنشی نشان دهد تا غیبت طولانی مدت هافبک فرانسوی را جبران کند.

رمزی مطمئناً شکننده‌تر از پوگبا است، اما در حال حاضر شباهت‌های زیادی بین این دو وجود دارد، و هر دو بیشتر دوران حرفه‌ای خود را با مصدومیت گذرانده‌اند که مانع از حضور منظمشان در باشگاهی بزرگ شده است.

مصدومیتی که هواداران را شوکه کرد/ این ستاره به اندازه تایتانیک شکننده است!

آیا یووه خطر را ارزیابی کرده بود؟

بدترین فصل پوگبا از نظر فیزیکی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بود. او تنها در یک سال چهار بار مصدوم شد؛ رکوردی نگران‌کننده که عمیقاً فصل منچستریونایتد را تحت تأثیر قرار داد. اولین مصدومیت او در ماه آگوست از ناحیه کمر بود و مصدومیت دوم در ناحیه مچ پا اتفاق افتاد که در دو نوبت دیگر هم برای او دردسر ایجاد کرد. پوگبا در ژانویه ۲۰۲۰ تحت عمل جراحی قرار گرفت تا از شر این مشکل برای همیشه راحت شود، اما طول می‌کشد تا بهبودی کامل حاصل شود و احتمالاً تاثیرش تا به امروز برای او باقی مانده است.

مصدومیتی که هواداران را شوکه کرد/ این ستاره به اندازه تایتانیک شکننده است!

آیا پوگبا شکننده‌تر از دیبالا است؟

ستاره قهرمان جام جهانی در سه سال اخیر ۷۱ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد و به مدت ۴۳۱ روز از میادین دور بود. چنین رکوردی واقعاً وحشتناک است و یوونتوس از آن آگاه بود حتی اگر بررسی‌های فیزیکی انجام شده روی بازیکن نتایج عالی ارائه داده باشند.

در ماه مارس، یووه به درستی تصمیم گرفت که از دست پائولو دیبالا به دلیل سابقه مصدومیتش خلاص شود. دیبالا در ۷ سال حضور در ورزشگاه آلیانز، ۳۷۱ روز فوتبالی را به دلیل مصدومیت‌های مختلف از دست داد و اکنون هواداران بانوی پیر متعجب هستند که چگونه و چرا این باشگاه دیبالا را برای خرید یک بازیکن همیشه مصدوم دیگر مانند پوگبا بیرون کرد.

اگر دیبالا بازی‌های بیشتری نسبت به پوگبا انجام دهد، باشگاه تحت فشار انتقادات قرار خواهد گرفت و امید سران یوونتوس این است که هافبک فرانسوی بتواند هر چه سریعتر مصدومیت خود را برطرف کند.

آریوابنه نگران نیست اما تیم در شوک است

آریوابنه مردی باتجربه است که از دریاهای طوفانی بسیاری گذشته و می‌داند که با توجه به شروع درخشان این بازیکن فرانسوی در تمرینات تابستانی، چگونه مصدومیتش را بدشانسی غیرقابل پیشبینی تلقی کند.

مصدومیت پوگبا در رختکن شوک بزرگی ایجاد کرد زیرا شادابی و کاریزمای او واگیردار است. حضور او در رختکن بلافاصله تاثیر مثبتی روی مانوئل لوکاتلی، وستون مک‌کنی و به‌ویژه دنیس زکریا گذاشته بود. با وجود حضور هافبک‌های فوق، غیبت پوگبا به شدت احساس خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی