نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
بوندس‌لیگا آلمان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بوندس‌لیگای آلمان از جمعه بازمی‌گردد، در حالی که نام‌های بزرگی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به این لیگ پیوسته‌اند و ورزشگاه‌ها در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد مملو از تماشاگر خواهند بود.

جمعه شب پنجم آگوست ۲۰۲۲ (۱۴ مرداد ۱۴۰۱) شصتمین دوره رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان با دیدار بایرن‌مونیخ قهرمان فصل قبل و اینتراخت‌فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا رسماً آغاز خواهد شد. این نخستین بازی از ۳۰۶ دیداری است که به طور غیرمعمول در تقویم فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ قرار گرفته. دلایلی که سایت رسمی بوندس‌لیگا نوشته تا برای بازگشت این لیگ هیجان‌زده باشیم را مرور خواهیم کرد.

۱- چهره‌های جدید و هیجان‌انگیز

در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بوندس‌لیگا انبوهی از بازیکنان هیجان‌انگیز وارد بالاترین سطح فوتبال آلمان شدند. بایرنی‌ها سادیو مانه را از لیورپول گرفتند، ماتایس دی‌لیخت هم از یوونتوس به این تیم آمد. همچنین رایان خراون‌برخ، نصیر مزراوی و ماتیل تِل هم پدیده‌هایی بودند که به این تیم آمدند. دورتموند نایب‌قهرمان فصل قبل هم عقب‌نشینی نکرد و نیکلاس زوله را از رقیبش بایرن و نیکو شلوتربک را از فرایبورگ به خدمت گرفت. صالح اوزجان از کلن آمد و کریم آدیمی بهترین گلزن زیر ۲۱ ساله‌های اروپا هم از ردبول سالزبورگ به سرزمین مادری‌اش برگشت. بایرلورکوزن با آدام هلوژک پدیده فوتبال چک قرارداد بست. فرانکفورت زننده گل قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۴ یعنی ماریو گوتسه را به خدمت گرفت. فرایبورگ هم ماتیاس گینتر را استخدام کرده.

با این حال چهره‌های جدید فقط مختص به بازیکنان نیستند. اوله ورنر با وردربرمن به بوندس‌لیگا آمده که ۳۴ ساله است و به این معنی خواهد بود که یولیان ناگلزمن سرمربی بایرن‌مونیخ دیگر جوان‌ترین سرمربی این لیگ نیست. دانیل فارکه سرمربی پیشین نوریچ‌سیتی هم با مونشن‌گلادباخ به بوندس‌لیگا آمده، در حالی که انریکو ماسن از تیم ذخیره‌های دورتموند به بالاترین سطح آمد و هدایت آگزبورگ را برعهده گرفت.

۲- بازگشت نام‌های بزرگ

نیکو کواچ با ولفسبورگ به بوندس‌لیگا بازگشت. مرد کروات که بایرن‌مونیخ را به سمت دوگانه و فرانکفورت را به سمت جام‌حذفی هدایت کرد، حالا هدایت گرگ‌ها را برعهده گرفته. او می‌تواند مشتاق حضور مقابل رقبای بزرگی باشد، چرا که بعد از یک سال شالکه و وردربرمن هم به بوندس‌لیگای یک بازگشته‌اند. این دو تیم در مجموع ۱۰۸ فصل را در بوندس‌لیگای آلمان سپری کرده‌اند و بخشی از چشم‌انداز فوتبال این کشور هستند. بهترین رکوردهای دسته دوم در فصل گذشته متعلق به آبی‌های سلطنتی و سبزها بود. این دو تیم ورزشگاه‌ها را پرشورتر خواهند کرد.

دلایلی که برای بازگشت لیگ هیجان‌زده هستیم/ از نام‌های هیجان‌انگیز تا ورزشگاه‌های پر از تماشاگر

۳- برنامه غیرمعمول

جام‌جهانی امسال تاریخی خواهد بود، چرا که در ماه‌های نوامبر و دسامبر در کشور قطر برگزار خواهد شد. این به معنای دور شدن بوندس‌لیگای آلمان از برنامه همیشگی که با آن آشنا بوده‌ایم، است. نکته خوب برای هواداران فوتبال این است که تعطیلات تابستانی کوتاه شده و مسابقات از ۵ آگوست (۱۴ مرداد) شروع می‌شود و بوندس‌لیگای ۲ هم از ۱۵ جولای (۲۴ تیر) شروع شده. بازی‌های پایانی سال ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) برگزار خواهند شد. ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ (۳۰ دی ۱۴۰۱) هم نیم‌فصل دوم شروع می‌شود. فصل هم ۳ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۳ خرداد ۱۴۰۲) با دیدار فینال جام‌حذفی به پایان می‌رسد. یک هفته بعد از آن دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود.

۴- گل‌های پرتعداد

بوندس‌لیگای آلمان بیشترین میزان گل در هر بازی را در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی در ۴ فصل از ۵ فصل گذشته داشته. آلمان فصل قبل با میانگین ۳٫۱۲ گل در هر بازی در صدر جدول قرار گرفت. بایرن‌مونیخ به طور میانگین ۲٫۸۵ گل و دورتموند به طور میانگین ۲٫۵ گل در هر بازی زدند. در کل لیگ‌های معتبر هم تیم‌های اول و سوم از لحاظ گلزنی بودند. میل به گلزنی و پیروزی و بازی جوانمردانه در بوندس‌لیگا برجسته است. این لیگ همچنین کمترین کارت قرمز را در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به خودش اختصاص داد. حتی اتحادیه فوتبال آلمان جایزه‌ای برای بازی جوانمردانه تعیین کرده تا به لحظاتی خاص از بازی‌ها ارزش بدهد.

۵- ورزشگاه‌های پُر

بوندس‌لیگا سال‌های اخیر با محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت در همه‌گیری ویروس کرونا شبیه قبل نبوده، اما در اواخر فصل قبل نوری در انتهای تونل ظاهر شد برای این که یک مرتبه دیگر توانستیم از منظره ورزشگاه‌ها با ظرفیت کامل لذت ببریم. با بازگشت شالکه و وردربرمن میانگین تماشاگر در ورزشگاه‌های آلمان به ۴۶۵۰۰ نفر برای هر بازی خواهد رسید. تجربه هواداران یکی از چیزهایی است که بوندس‌لیگا را خاص می‌کند. از ماه آگوست دوباره شاهد آن خواهیم بود و امیدواریم دیگر هرگز مجبور نشویم ورزشگاه‌های خالی را تجربه کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • M IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    Ch bahal

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی