نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
چرا کورس قهرمانی در فصل جاری مرگبار خواهد بود؟/ تقویت سه مدعی دیگر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بایرن مونیخ به مدت ده سال قهرمان بی چون و چرای بوندسلیگا بود، اما امسال برای کسب یازدهمین عنوان متوالی راه سختتری در پیش خواهد داشت و باید با چالش‌های بیشتری روبرو شود.

آیا بایرن مونیخ با یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا بار دیگر تاریخ‌ساز خواهد شد؟ خب، قهرمانان با وجود بروسیا دورتموند، لایپزیش و بایر لورکوزنی که همگی به شدت مجهز هستند و می‌خواهند سینی قهرمانی را از مونیخ بدزدند، با سخت‌ترین رقابت‌های سال‌های اخیر روبرو هستند.

برخی از هواداران بوندسلیگا قهرمانی غیر از بایرن را نمی‌شناسند، قهرمانی که تسلط ده ساله‌اش بر فوتبال داخلی شاهکاری است که مشابهش هرگز در پنج لیگ برتر اروپا دیده نشده است. یولیان ناگلزمن آنها را با هشت امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند در فصل گذشته، به دهمین عنوان قهرمانی متوالی خود رساند.

بیش از یک دهه بروسیا دورتموند نزدیکترین رقیب آنها بوده است؛ لایپزیش از سال ۲۰۱۶ مثل خاری در چشم آنها فرو رفته است؛ و لورکوزن با داشتن ترکیب‌هایی که نسبت به تیم الانشان استعداد کمتری داشتند به طرز ترسناکی به کسب افتخار نزدیک می‌شده است. این سه تیم دیگر حاضر نیستند کنار بنشینند و به قهرمانان اجازه کسب عنوان دیگری را بدهند.

هانس یواخیم واتسکه، مدیرعامل دورتموند و همچنین رئیس هیئت نظارت لیگ فوتبال آلمان، در مصاحبه جدیدش با نشریه «بیلد» نگاهی خوشبینانه به فصل جدید داشت و گفت: «آنچه می‌توانم قول بدهم این است که برخی از باشگاه‌ها برای کسب عنوان هیجان‌انگیز قهرمانی هر کاری انجام خواهند داد؛ از جمله بروسیا دورتموند. لایپزیش و لورکوزن.»

پنجره نقل و انتقالات بزرگ دورتموند

اثبات اظهارات واتسکه را می‌توان در اقدامات بزرگ دورتموند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی مشاهده کرد. آنها با جذب نیکلاس زوله و نیکو شلوتربک، ملی‌پوشان آلمانی، در دفاع میانی و کریم آدیمی و سباستین آلر در جلو و همچنین صالح اوزجان، ملی‌پوش ترکیه‌ای، در خط میانی به سرعت برای تقویت تیم خود از عقب به جلو اقدام کردند. آدیمی درباره امضای قرارداد ۵ ساله خود در زیگنال ایدونا پارک گفت: «من عمدا قرارداد بلندمدتی امضا کردم زیرا متقاعد شده‌ام که تیم هیجان‌انگیزی خواهیم داشت که با حمایت هواداران فوق‌العاده دورتموند، قادر به رقابت و کسب عناوین در میان مدت نیز خواهد بود.»

اگرچه آنها در فصل گذشته نایب قهرمان شدند، اما فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ دوران ناامیدکننده‌ای برای سیاه و زردپوشان بود. آنها اکنون همه چیز را از نو برای فصل جدید تنظیم کرده‌اند، از جمله آوردن سرمربی «ادین ترزیچ»؛ که به عنوان سرمربی موقت باشگاه را با جام حذفی ۲۰۲۱ به آخرین عنوان خود رساند. هدف او این است که قهرمان پنج دوره بوندس‌لیگا را دوباره به مدعیان جدی عنوان قهرمانی تبدیل کند.

چهره‌های کلیدی همچنان در لورکوزن و لایپزیش حضور دارند

لورکوزن روی کاغذ تیمی دارد که می‌تواند حرفهایی برای گفتن داشته باشد. آنها سال گذشته با تنها ۵ امتیاز کمتر از دورتموند سوم شدند و این کار را بدون ستاره تیمشان «فلوریان ویرتس» انجام دادند که برای بخش زیادی از سال ۲۰۲۲ به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین به دور بوده است. اما این بازیکن ۱۹ ساله که در ۲۴ بازی فصل گذشته بوندسلیگا ۷ گل و ۱۰ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرده، به تازگی قراردادش را تمدید کرده و انتظار می‌رود ظرف چند ماه آینده بازگردد. و مانند ویرتس، بهترین گلزن تیم «پاتریک شیک» نیز قرارداد جدیدی منعقد کرده که او را تا سال ۲۰۲۷ در بِی‌آرنا نگه می‌دارد. این مهاجم در فصل گذشته ۲۴ گل به ثمر رساند و در جدول گلزنان بوندسلیگا بالاتر از ارلینگ هالند و قبل از رابرت لواندوفسکی قرار گرفت. موسی دیابی یکی از تنها دو بازیکنی بود که در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تعداد گل‌ها (۱۳) و پاس گل‌هایش (۱۲) دو رقمی شد و به دنبال این است که همچنان فرم خوب خود را حفظ کند. اما پس از به خدمت گرفتن آدام هلوژک، مهاجم جوان اهل چک، رقابت بیشتری در تیم لورکوزن وجود دارد، در حالی که سردار آزمون نیم سال فرصت دارد تا خود را در بوندسلیگا نشان دهد. حتی جراردو سیوانه، مربی تیم، فصلی مهمی برای اثبات خودش در پیش خواهد داشت و در حال حاضر تیم را برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ به لیگ قهرمانان اروپا بازگردانده است. او میداند که باید تیم را بیشتر پیش ببرد.

دومینیکو تدسکو در لایپزیش هم همین وضعیت را دارد. او پس از ورودش در میانه فصل، در ردبول آرنا شگفت‌انگیز کار کرد و با کسب مقام چهارم و اولین جام در تاریخ باشگاه پس از قهرمانی در جام حذفی، تیم را نجات داد. خیلی زود می‌توانیم ببینیم که تیم آنها برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ در چه وضعیتی است، چرا که آنها در سوپرکاپ افتتاحیه فصل، یک هفته قبل از شروع رقابت‌های بوندسلیگا میزبان بایرن خواهند بود. و مانند لورکوزن، قرارداد مرد کلیدی خود، کریستوفر انکونکو را تمدید کردند. ملی‌پوش فرانسوی به پشتوانه ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل خود که باعث شد عنوان بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا را از آن خود کند، قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۶ با باشگاه بسته است. آنها در بازار نقل و انتقالات بی سر و صدا بوده‌اند و ساور شلاگر از ولفسبورگ تنها خرید قابل توجهشان بوده است، اما شاید احساس می‌کنند که تیمشان به اندازه کافی بالغ و باتجربه است و تنها چیزی که نیاز دارند احساس قهرمانی است.

با این حال، هنوز یک موضوع کوچک در باشگاه مونیخی وجود دارد. همانطور که واتسکه همچنین اذعان کرد: «بایرن باید دوره‌های ضعف را به این باشگاه‌ها پیشکش کند.» این اتفاقات در فصول اخیر رخ داده، اما هیچ تیمی برای استفاده از آن قدمی برنداشت. در عوض، قهرمانان با خرید سادیو مانه از لیورپول، ماتایس دی‌لیخت از یوونتوس، رایان خراون‌برخ و نصیر مزراوی از آژاکس، و نوجوان رن «ماتیس تل»، خود را تقویت کردند و سعی کردند عمق و کیفیت بیشتری به تیم خود ببخشند تا از هرگونه لغزشی جلوگیری کنند.

فشار روی بایرن زیاد است، اما آنها در شرایط سخت بهتر عمل می‌کنند. آنها در این فصل از جهات مختلف با رقابت‌های سنگین روبرو خواهند شد، و می‌دانند که اگر کوچکترین اشتباهی انجام دهند یکی از تیمهای دورتموند، لورکوزن و لایپزیش، یا شاید هم یک رقیب شگفت‌انگیز دیگر (مانند ولفسبورگ در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸) بلافاصله جایشان را خواهد گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • M IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    ❤️
  • محمد جواد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی