انتقادهای درست از مهدوی کیا/ سرمربی تیم امید رفتنی می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می رسد در صورتی که میرشاد ماجدی رییس فدراسیون فوتبال در انتخابات شهریور ماه رای بیاورد مهدی مهدوی کیا جایگاه خود را در تیم ملی از دست خواهد داد!

البته باید به این نکته مهم اشاره کرد قرارداد او با تیم ملی امید تا شهریور ماه است و در ادامه مسیر هر اتفاقی رخ دهد به معنی برکناری او نخواهد بود.

اما امروز یک اتفاق جالب را شاهد بودیم. یکی از مدیران فدراسیون فوتبال از مهدی مهدوی کیا در تیم سازی انتقاد کرد. رضا عبدی که در فدراسیون فوتبال مسئول برگزاری لیگ های پایه است به اشاره به غیبت تیم ملی امید در بازی های کشورهای اسلامی گفت: « کادرفنی تیم امید بیشتر به بازیکنان رده امید باشگاه‌های بزرگسال توجه می‌کنند و اکثر بازیکنان خود را از این تیم‌ها انتخاب می‌کنند حتی اگر آنها در لیگ برتر بزرگسال نیمکت نشین باشند!

در حالیکه بسیاری از بازیکنان در لیگ برتر امیدهای باشگاه‌های کشور به صورت ثابت برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند و توانایی بالایی هم دارند اما کمتر مورد توجه کادرفنی تیم امید قرار می‌گیرند. در واقع می‌توانم بگویم حدود ۳۰ درصد از تیم امید کشورمان را از بازیکنان شاغل در لیگ برتر امید تشکیل می‌شوند و حدود۷۰ درصد دیگر از بازیکنان امید تیم‌های لیگ برتر بزرگسال انتخاب می‌شوند. شما ببینید از نساجی قهرمان دو دوره مسابقات لیگ برتر چند بازیکن در تیم امید کشورمان حضور دارند؟! خیلی انگشت شمار و محدود! حتی تیم‌های دیگر مثل فولاد خوزستان و سپاهان هم در رده لیگ برتر امید حضوری موفق و موثری داشته‌اند و در امر بازیکن سازی موفق بوده‌اند. متاسفانه به بازیکنانی که در لیگ برتر امید در تیم‌های مختلف باشگاهی بازی می‌کنند از سوی تیم ملی امید کم توجهی می‌شود و تیم امید بیشتر تمایل استفاده از بازیکنان باشگاهی در لیگ برتر را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پدرام CA ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    من با اینکه ارادن دارم حدمت اقا نهدی ولی این انتقاد درستیه! این منطق که اگر بازیکنی خوب بود کادر فنی باشگاه قبلا میاوردش تو برزگسال و اگه نیاورده حتما طرف اماده نیست با توجه به برنامه مهدوی کیا که برای دوسال ذیگه است خیلی عقلانی نیست ضمن اینکه مربی بزرگسال باشگاه بر اساس شرایط تیم خودش بازیکن از امید باشگاه میگیره و نه نیازهای تیم امید. مربی بوده که به مارادونا و مسی گفته هیچی نمیشی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی