ساپینتو استقلال را با بارسلونا اشتباه گرفته است/ هیچی تیمی در ایران نمی‌تواند به این صورت بازی کند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید ساپینتو استقلال را با بارسلونا اشتباه گرفته است. هیچ تیمی در ایران نمی‌تواند با شیوه بارسلونا بازی کند.

حسین چرخابی درباره پیروزی ۲ بر صفر سپاهان مقابل استقلال در هفته نخست لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: سیستم ۳-۴-۳ استقلال در مقابل ۱-۴-۱-۴ قرار داشت. آقای ساپینتو استقلال را با بارسلونایی که با سه مهاجم حمله می‌کند، اشتباه گرفته است چون استقلالی‌ها هم می‌خواستند شبیه آن‌ها بازی کنند. هیچ موقع در ایران تیمی نمی‌تواند با شیوه بارسلونا بازی کند. تیم سال گذشته استقلال وقتی با سه دفاع بازی می‌کرد، هافبک چپ و راست به عقب برمی‌گشتند و کار دفاعی انجام می‌دادند اما امروز تیم ساپینتو چهار بازیکن در کناره‌ها داشت و همه فکر می‌کردند که مهاجم هستند.

او ادامه داد: یامگا، میرزایی، سلمانی و جلالی در خط دفاع به کمک تیم نیامدند. کناره‌های استقلال محل حرکت بازیکنان سپاهان بود. گل دوم عجیب‌ترین صحنه ای بود که در تاریخ فوتبال ایران دیدم. بازیکنان استقلال شیب بسیار زیادی به سمت راست داشتند و هیچ بازیکنی در سمت چپ نبود. سپاهانی‌ها به زیبایی رامین رضاییان را صاحب توپ کردند و این بازیکن با خیال راحت حرکت کرد و در نهایت شوت زد. در نیمه اول صحنه زیادی وجود نداشت و فقط ضربه ایستگاهی نورافکن خطرناک‌ترین صحنه بود. در نیمه دوم مشخص بود که مورایس خیلی خوب تیم استقلال را شناخته است.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: مورایس تاکتیک مار را در تیم خود پیاده کرد یعنی مثل مار، عقب می‌رفتند. مار وقتی می‌خواهد حمله کند ابتدا بدنش را عقب می‌برد و بعد از آن خودش را به جلو پرتاب می‌کند. سپاهانی‌ها همین کار را کردند. آنها استقلالی‌ها را به سمت خودشان می‌کشیدند و بعد به سرعت ضد حمله می‌زدند. چندین بار شاهد چنین برنامه‌ای بودیم که به گل هم رسیدند. می‌توانم بگویم ساپیتنو به تفکرات مورایس باخت. سرمربی سپاهان بین دو نیمه برنامه‌ریزی خوبی کرد و استقلال را به خوبی آنالیز کرد.

او با بیان این‌که سپاهان در مقابل تیم‌های تهاجمی موفق خواهد بود، گفت: باید نمره خوبی به سپاهان داد. مشخص است که ساپینتو مربی پر هیجانی است اما مورایس در کنار زمین بسیار آرام بود و در نیمه دوم کاملا استقلال را شناخته بود. سپاهانی‌ها نقطه ضعف سال گذشته‌شان یعنی فاصله خطوط را برطرف کرده بودند. این شکل بازی سپاهان فرمول بسیار خوبی برای ادامه کارشان است اما باید ببینیم سپاهان مقابل تیم‌های دفاعی چگونه عمل خواهد کرد. آن‌ها مقابل تیم‌های هجومی خوب کار می‌کنند و انصافا حقشان بود امروز برنده شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کیسه سوز IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    حسین آقا زنده و سلامت باشن انشالله ، پدر فوتبال دهه شصت نصف جهان و بخصوص تیم دوست داشتنی تام
  • پوارو IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    جناب چرخابی سابقه بردن استقلال رو توی تهران داره اونم با تیم جوان تام که کلا با دوازده تا بازیکن با مینی بوس رفتن تهران استقلال پر ادعا رو زدن و برگشتن .
    • مجید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      سابقه بردن پیروزی توتهرانم زیادداشته احمدرضا عابدزاده اززمین خاکیا شاهزید اصفهان رفت توتیم تام اصفهان توسط حسین چرخابی
  • فرهاد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    خدایی راست میگه گل دوم سپاهان کل استقلال کپ کرده بودن سمت راست زمین
  • محسن IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    آره بابا.مربی ایرانی بیارید.این تیم بیش چهارم نمیشه.جوادنکونام عالی بود که هوادارای متوهم فراریش دادن
  • سیامک IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    متآسفانہ این تیم با نفراتی کہ از دست داد ھیچ شانسی حتی برای گرفتن سھمیہ ھم ندارہ ۔استقلال آن تیم فصل قبل نبودہ و نیست ۔اوردن بازیکن جلف و از کار افتادہ ای بنام قائدی ھم فقط دور دیختن پول باشگاہ ھست ۔بھترہ قاءدی با زنش و خانوادہ زنش عشق و حالشون را بکنن تا بازی بای استقلال ۔
  • امیرعلی قاسمی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    فقط مربی خارجی بدرد فوتبال ایران میخورد،مربیان خارجی دانش روز فوتبال را ندارند،با احترام به اقای نوید کیا،اگر ایشان سرمربی بود،دیروز حداقل سه گل میخوردیم
  • صادق IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    داور در سال گذاشته یار دوازدهم استقلال بود شا نزده پنالتی و داوری های مورد دار که اجرلو بانی آنها بود به کمک نهاد قدرت دار قهرمان جام شد امسال استقلال بازنده اصلی خواهد بود .
  • حق گو IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    باید به روش بارسا بازی کنند تا یاد بگیرند . بزار امسال تیمها همه ضعیف باشن ولی یاد بگیرند برا فصلهای بعد . تا کی باید قدیمی و جدا از دنیا باشن پرسپولیس همینطور
  • 4444همیشه ابی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    ساپینتو ترکیب بسیار مضحک و ناکارآمدی رو در کناره های زمین گذاشته بود(جلالی مدافع هافبک چپ و سلمانی وینگر چپ و میرزایی مدافع هافبک راست و یامگا هم در وینگر راست) در میانه میدان نیک نفس استقلال رو با خاک یکسان کرد سیلوا هم نشون داد به غیر از سرعت حتی یه گرم مغز نداره چشمی خیلی سعی کرد سوتی نده ولی گل دوم سپاهان رو اون زد نه رضاییان ساپینتو باید مرادیان رو بیاره دفاع و سیلوا بیاد وسط اون و غلامی ضمنا چشمی نمیتونه دفاع خوبی باشه شاید بغل دست مهدی پور بهتر بازی کنه یامگا فقط باید پیستون باشه بابایی و رمضانی خیلی خوب بودند تغییر سیستم هم بد نیست یعنی شاید بهتر باشه دوباره با دو دفاع وسط بازی کنیم
  • ح IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    تیم حکومتی سال گذشته هم به الطاف داوران عزیز نتیجه می‌گرفت افسایدهایی ک چندین متر عقب بودن و دست هایی ک خارج از جریمه توپ رو می‌گرفت و پنالتی های بی شمار.... این بازی هم که هیچ گونه حمله ای نکردن با وجود داشتن ۱۰ مهاجم .... اگر دوباره به داوران ندا ندن هیچ گونه نتیجه ای نخواهند گرفت
  • ناشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    اینهمه گفتیم یه مربی خارجی نامدار آخرشم آجرلو برای کم هزینه کردن رفت مربی خاک بر سری آورد برامون
  • فوتبالیست قدیمی اصفهان IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    یادش بخیر آقای چرخابی دهه ۶۰ مربی ما بود تو تام اصفهان نوجوان تام با مجید مستأجران و مجید بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی