نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
۱ |
۰
چطور کفش ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کفش‌های ورزشی مناسب می‌توانند عملکرد فرد را افزایش داده، از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنند و ورزش‌کردن را بسیار لذت‌بخش‌تر کنند. بنابراین هنگام خرید کفش ورزشی بعدی خود، این نکات مهم را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید آنلاین کفش ورزشی

اگر نمی‌توانید برای خرید حضوری به فروشگاه بروید، مانند خرید آنلاین لباس ورزشی، کفش ورزشی را نیز آنلاین بخرید.

روی یک‌تکه کاغذ بایستید و از کسی بخواهید که طرح کلی پای شما را نقاشی کند. اطمینان حاصل کنید که قلم تاحدامکان عمودی در برابر کاغذ روی زمین نگه داشته شده باشد. این کار را در اواخر بعدازظهر یا عصر زمانی که پای شما در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد انجام دهید.

  • برای تعیین طول کفش موردنیاز خود، طول طرح را از پاشنه تا نوک بلندترین انگشت پا اندازه بگیرید. سپس پهنای انگشت شست را اضافه کنید تا ورم و حرکت خفیف پا را در خود جای دهید.

  • برای تعیین اندازه‌گیری عرض، به‌سادگی عرض بین عریض‌ترین نقاط جلوی پای خود را اندازه بگیرید.

  • اطمینان حاصل کنید که اندازه‌گیری‌های هر دو پا را انجام می‌دهید زیرا ممکن است اندازه آنها متقارن نباشد. هنگام مقایسه با نمودار سایز در وب‌سایت کفش، از اندازه‌های پای بزرگ‌تر استفاده کنید.

انتخاب کفش با توجه‌ به نوع ورزش

یک کفش ورزشی باید محکم و حمایت کننده باشد. این کفش‌ها باید به‌جای چند منظوره بودن، برای کاربرد خاصی طراحی شوند. یک کفش چند منظوره نمی تواند در هر فعالیتی به طور کامل از پا و ساق شما پشتیبانی کند. راه حل بهتر این است که کفشی را پیدا کنید که برای کاری که قصد انجام آن را دارید طراحی شده باشد.

کفش‌ها ممکن است برای چندین فعالیت که ماهیت مشابهی دارند مناسب باشند. بااین‌حال، یک کفش ایده‌آل با درنظرگرفتن یک ورزش یا فعالیت خاص ساخته می‌شود. در هنگام خرید کفش ورزشی مردانه برای ورزش های مختلف نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • کفش‌های مخصوص دویدن: ازآنجایی‌که دویدن شامل یک حرکت تکراری روبه‌جلو است، یک کفش دویدن خوب، سبک و با زیره انعطاف‌پذیر است که به حرکت پا کمک می‌کند و درعین‌حال ضربه پا را که به زمین برخورد می‌کند، جذب می‌کند.

  • ایروبیک: سبک و حالت ضربه‌گیری خوبی داشته باشد. در یک کفش ایروبیک مناسب قسمت میانی، خارجی و پاشنه باید به طور کامل مورد حمایت قرار گیرد و همچنین قسمت جلوی کفش نیز ضربه‌گیری مناسبی داشته باشد.

  • کفش‌های پیاده‌روی: کفش‌هایی که برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنید باید نرم بوده، پاشنه کفش‌ها از قسمت داخلی باید راحت باشد و خود کفش نیز خاصیت انعطاف‌پذیری داشته باشد.

  • بسکتبال:اگر بسکتبال ورزش شماست، کفشی که انتخاب می‌کنید باید ساق بلند بوده و کفی آن ضخیم و سفت باشد تا در هنگام حرکت روبه‌جلو، توقف‌های ناگهانی و حرکات به پهلو حمایت بیشتری از پا ایجاد شود.

  • ورزش‌های هوازیکفش مناسب این نوع ورزش باید سبک‌وزن باشد تا از خستگی پا جلوگیری کرده و ضربه‌های اضافی را در کف زیر پا، جایی که بیشترین فشار در آن ایجاد می‌شود، را جذب کند.

  • تنیس و ورزش‌های راکتی: کفش‌های مناسب این نوع ورزش‌ها سفت‌تر و سنگین‌تر از کفش‌های دویدن هستند و از پا در هنگام حرکات سریع پهلوبه‌پهلو یا تغییر وزن حمایت می‌کنند. پنجه‌های این کفش‌ها برای توقف و حرکت ساخته شده‌اند، بنابراین راحتی باید اولویت اصلی شما باشد.

  • کفش‌های دوچرخه‌سواری: سخت‌تر و محکم‌تر از بقیه کفش‌ها هستند و به شما کمک می‌کنند با کارایی بیشتری پدال بزنید، اما برای بسیاری از فعالیت‌های دیگر خوب کار نمی‌کنند.

  • کفش فوتبالزیر این نوع کفش‌ها باید دارای میخ‌های کوچکی باشد تا به زمین چنگ بزند، طیف حرکتی فیزیولوژیک را محدود نکند و باید طوری طراحی شده باشد که از زخم شدن وسط کف پا جلوگیری کند درعین‌حال امکان حرکت قوسی مناسب نیز وجود داشته باشد تا وضعیت بهتری برای ضربه با روی پا به توپ فراهم شود. کفش مدرن فوتبال وزنی فقط حدود ۲۵۰ گرم دارد.

چطور کفش ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب کفش متناسب با قوس کف پا

در هنگام خرید کفش ورزشی مردانه یا زنانه توجه به قوس کف پا بسیار مهم است، کفش ورزشی مناسب می‌تواند به جلوگیری از کشیدگی عضلات پا و رباط‌ها، شکستگی‌های استرسی و آسیب‌های ناشی از ورزش کردن کمک کند.

افراد با قوس کف پای زیاد به کفش‌های بالشتک دار و نگهدارنده نیاز دارند که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و از پوشیدن کفش‌های پیاده‌روی که خیلی سفت هستند و پا را محدود می‌کنند اجتناب کنند زیرا می‌تواند باعث ایجاد تاول و درد شود.

کسانی که کف پای صاف دارند باید کفش‌های راحت‌تری بخرند که ثبات قوس و پاشنه پا را فراهم کند و با دارا بودن یک لایه میانی بسیار سفت میزان چرخش داخلی پا را کاهش داده و حرکات آن را کنترل کند.

افرادی که دارای قوس کف پای خنثی هستند می‌توانند تقریباً هر کفشی را بپوشند.

ویژگی های کفش ورزشی مناسب

  • مناسب بودن طول کفش: کفش‌ها باید کمی انعطاف‌پذیری را برای پاهای شما فراهم کنند. در حالت ایده‌آل، انگشتان پا باید بتوانند در حین فعالیت بدنی معمولی، در صورت لزوم منبسط، باز و دراز شوند.

  • پایداری: بهترین کفش‌های ورزشی، حرکت پا را کنترل می‌کنند. اگر پای شما در کفش می‌لغزد، احتمال رگ‌به‌رگ شدن مچ پا یا آسیب‌های دیگر وجود دارد.

  • داشتن بند قابل تنظیمکفش‌های بنددار راحت‌تر با پاهای شما تنظیم می‌شوند. نگه‌داشتن آنها روی پا نیز راحت‌تر است.

  • انعطاف‌پذیری: در جایی که انگشتان پا معمولاً خم می‌شوند، انعطاف‌پذیر باشد، زیرا به ورزشکار کمک می‌کند به جلو حرکت کند و فشار کمتری به جلوی پا وارد کند.

  • گران بودن لزوماً به معنای بهتر نیست: همان‌طور که در بسیاری از زمینه‌های زندگی، هزینه‌های بالاتر برای یک محصول لزوماً به معنای کیفیت بهتر نیست. همین امر در مورد خرید کفش‌های ورزشی زنانه و مردانه نیز صدق می‌کند. اول‌ازهمه، آنها باید مناسب، راحت و متناسب با نیازهای شما باشند.

  • سبک بودن: کفش‌های اورجینال به‌قدری سبک هستند که وقتی آن را با دست خود می‌گیرید، وزنشان را اصلاً حس نمی‌کنید.

  • قابل تنفس بودن: اگر قسمت رویی کفش از مواد نرم و قابل تنفس ساخته شده باشد، پوشیدن آن برای مدت طولانی راحت‌تر خواهد بود و کمتر باعث ساییدگی یا تحریک پوست می‌شود.

  • بالشتک: هر بار که پای شما به زمین برخورد می‌کند، یک موج شوک کوچک از پاهای در سراسر بدن شما حرکت می‌کند. کفش‌های ورزشی خوش‌ساخت حاوی بالشتک‌های کافی برای کاهش شوک و کمک به جلوگیری از درد پا، مچ پا، ساق پا یا کمر هستند.

چه تفاوت‌هایی بین کفش ورزشی زنانه و مردانه وجود دارد؟

در خرید کفش ورزشی زنانه باید به تفاوت های میان پاهای مردان و زنان توجه کرد. پای زنان به طور قابل‌توجهی، در واقع تا یک‌سوم کمتر از پای مردان، حجم کمتری دارد. همچنین پاهای مردان ساختار سنگین‌تری دارند. پاشنه‌های زنان بسیار باریک‌تر از مردان است، اما درعین‌حال، جلوی پای زنان نسبت به پشت به طور قابل‌توجهی پهن‌تر است. این بدان معنی است که کفش‌های زنانه تناسب متفاوتی دارند: آنها نه‌تنها کوچک‌تر هستند، بلکه برش‌های متفاوتی نیز دارند. سازندگان بزرگ این موضوع را هنگام تولید کفش‌های ورزشی خود در نظر می‌گیرند.

کفش ها عملکردهای زیادی را انجام می دهند. از پاهای ما محافظت می کنند، وزن بدن ما را تحمل میکنند و باعث می شوند پاهای ما احساس راحتی کنند، در نتیجه پیدا کردن کفش مناسب و اطمینان از تناسب آنها برای سالم نگه داشتن پاها و بدن شما مهم است. کفش‌های نامناسب می‌توانند دردناک باشند و باعث مشکلات پا مانند  میخچه، پینه، انگشت چکشی، فاسیای کف پا، شکستگی‌های استرسی و غیره شوند.

چطور کفش ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونگی خرید کفش ورزشی مردانه یا زنانه

  1. پاهای خود را اندازه بگیرید. اندازه و شکل پای شما می‌تواند در طول زمان تغییر کند. به این واقعیت اعتماد نکنید که همیشه یک سایز خاص را پوشیده‌اید.

  2. همان جورابی را بپوشید که برای آن ورزش می‌پوشید.

  3. اکثر مردم یک پا بزرگ‌تر از پای دیگر دارند، بنابراین مطمئن شوید که هر دو پا را اندازه‌گیری کنید.

  4. هنگام خرید کفش، به یاد داشته باشید که پاهای شما همیشه در طول روز یک اندازه نیستند. در صبح اندازه آنها هنوز طبیعی است، اما در اواخر بعدازظهر یا اوایل عصر که ممکن است تا چهار درصد افزایش یابد برای خرید کفش مناسب است.

  5. فقط به‌اندازه کفش تکیه نکنید. درست مانند لباس، سایز مشخص شده در داخل کفش نیز بسته به برند ممکن است متفاوت باشد.

  6. مطمئن شوید که شکل کفش شبیه به شکل پای شما باشد و به‌راحتی با پای شما مناسب باشد.

  7. مطمئن شوید که از همان ابتدا راحت هستند و برای کشش کفش در طول زمان برنامه‌ریزی نکنید.

  8. عرض کفش را بررسی کنید. گوی پای شما (بازترین قسمت درست قبل از شروع انگشتان پا) باید به‌راحتی در پهن‌ترین قسمت کفش قرار گیرد.

  9. عمق کفش را بررسی کنید. کفش باید به‌اندازه کافی عمیق باشد که با انگشتان پا مناسب باشد، اگر جعبه پنجه کفش خیلی کوچک باشد، انگشتان پا به بالای کفش ساییده می‌شود و پینه یا زخم می‌گیرید.

  10. پاشنه پا را چک کنید . کفش باید محکم به پاشنه شما بچسبد و در حین راه‌رفتن یا دویدن پاشنه شما نباید بلغزد.

  11. فضای انتهای کفش را بررسی کنید. بایستید و مطمئن شوید که ۳/۸ اینچ یا ۱/۲ اینچ (تقریباً عرض انگشت شما) بین بلندترین انگشت پا (معمولاً انگشت دوم) و انتهای کفش وجود دارد.

  12. همیشه بایستید و با کفش‌ها راه بروید تا ببینید که آیا کفش‌ها راحت هستند، مناسب هستند و به جایی چروک یا مالش ندهید. هنگام راه‌رفتن پاشنه پا نباید بلغزد یا سر بخورد.

  13. به‌موقع کفش‌های نو بخرید حداکثر بعد از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر یا بعد از دو سال، یک کفش اسپرت روز خودش را کرده و باید تعویض شود. زیرا تا آن زمان ممکن است سیستم بالشتک و پشتیبانی به میزان قابل‌توجهی خراب شده باشد

توجه به ساختار کفش

  • رویه کفش: اگر قسمت رویی کفش از مواد نرم و قابل تنفس ساخته شده باشد، پوشیدن آن برای مدت طولانی راحت‌تر خواهد بود و کمتر باعث ساییدگی یا تحریک پوست می‌شود.

  • پاشنه پا: وقتی در حال حرکت با کفش ورزشی هستید، پاشنه شما را جمع می‌کند و از آن حمایت می‌کند، بنابراین باید نسبتاً محکم بوده و وقتی آن را فشار می‌دهید به‌راحتی جمع نشود.

  • یقه پاشنه پا: یقه پاشنه کفش باید محکم باشد ولی آستر داخلی یقه پاشنه باید از مواد راحت ساخته شده باشد و باعث ساییدگی پوست نشود.

  • کفی کفش: بهتر است از مواد دارای دوام بیشتر و دارای پایه کربن استفاده شده باشد.

  • ضربه‌گیر: در قسمت کفی و پاشنه باید پدگذاری شود.

  • زیره کفش: قسمتی از کفی است که با زمین تماس دارد. این باید کشش خوبی داشته باشد و از لغزش روی سطوح مرطوب جلوگیری کند.

از کجا کفش ورزشی مطمئن بخریم؟

کفش ورزشی یکی از مهمترین تجهیزات ورزشی است که باید در انتخاب آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید زیرا نقش زیادی در انجام درست فعالیت‌های ورزشی و سلامت پاهای شما ایفا می‌کند. مل اند موژ یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کفش ورزشی مردانه و همچنین کفش ورزشی زنانه است که با رعایت آخرین تکنولوژی ها و استانداردهای جهانی همواره سعی می کند بهترین محصولات را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت مل اند موژ به آدرس https://melandmoj.com/ انواع کفش های ورزشی این برند را مشاهده کرده، با هم مقایسه و خریدی متفاوت را تجربه کنید یا با مراجعه حضوری به شعب این برند در شهرهای تهران (مل اند موژ پالادیوم، مل اند موژ هایپر استار، مل اند موژ سانا و شعبه مل اند موژ اوپال)، کرج، شیراز، اصفهان، قم، ارومیه، بروجرد، کرمان و کرمانشاه از خریدی مطمئن لذت ببرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی