نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پایان ماجراجویی والیبال با تک مدال نقره بعد از انقلاب/ کمپدلی: به تیم چهارم لیگ ملت ها باختیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: فینال خوبی برابر ترکیه داشتیم. من با توجه به سابقه تیمهای حاضر در این بازی ها انتظار مدال نداشتم.

پریسا غفاری؛ ماجراجویی زنان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه با مقام نایب قهرمانی پس از ترکیه میزبان همراه بود.این مدال نقره، پس از ۵۶ سال والیبال زنان ایران را صاحب یک مدال بین المللی می کند و عنصری الهام بخش برای سرمایه گذاری بیشتر روی والیبال بانوان است.در مسابقه فینال، ایران در مصاف با ترکیه در ۳ ست پیاپی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ مغلوب شد و نتیجه تقابل دو تیم در دور گروهی، تکرار شد. آن هم در شرایطی که سالن مسابقه، یکپارچه حامی میزبان بود.

ایران در جریان مسابقه، گرچه در مقاطعی نمایشی فوق العاده و مقاومتی دیدنی نشان داد اما قادر به ایستادگی در برابر تیم قدرتمند میزبان نبود و نتیجه ای که در نهایت به دست آمد، غیر قابل پیش بینی نبود. استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی و عملکرد درخشان آن ها نظیر زهرا کریمی، محدثه مشتاقی، آیتک سلامت، شبنم امینی، الهه پورصالح و در مقاطعی، ریحانه کریمی اتفاقی خوش در این تورنمنت بود. الساندرا کمپدلی با اعتماد به محدثه مشتاقی لیبرو تیم ذوب آهن دست به اقدامی زد که احتمالا نقش مهمی در آینده مشتاقی در تیم ملی ایفا خواهد کرد.

این گروه جوان را باتجربه های ایران شامل مائده برهانی، پوران زارع، شبنم علیخانی و مهسا کدهخدا تکمیل کردند به خصوص برهانی که یک رهبر واقعی برای ایران بود. ایران حالا آماده رقابت با حریفان هم قاره ای در چالشی تازه می شود در حالی که حضور در قونیه هم از نظر فنی و هم روانی، به ایران کمک شایانی کرده است.

الکساندر کمپدلی، سرمربی تیم ملی والیبال که بعد از نایب قهرمانی می گوید: «فینال خوبی برابر ترکیه داشتیم. من با توجه به سابقه تیمهای حاضر در این بازی ها انتظار مدال نداشتم اما بسیار خوشحالم که این مدال تاریخی را کسب کردیم.شاگردانم در تک تک بازیها تمام تلاش خود را کردند و با ارائه بهترین بازی خود مقابل آذربایجان در نیمه نهایی راهی فینال شدند.»

او در ادامه تاکید می کند: «درست است در فینال تیم دوم آنها برابر ما قرار گرفت ولی باید بدانید که ترکیه جایگاه چهارم لیگ ملت ها را در اختیار دارد. این تیم بسیار قوی و فوق‌العاده است. در هر حال بسیار خوشحالم و نمی توانم این مساله را پنهان کنم.»

سرمربی تیم ملی والیبال که امشب راهی فیلیپین می شود درباره بازیهای پیش رویش در کاپ آسیا هم می گوید: «با انگیزه ای که بواسطه این مدال بازیکنانم کسب کردند مطمئنم که در فیلیپین بازیهای خوبیرا شاهد خواهیم بود.هر چند در گروه سختی قرار داریم.کره، و چین تیمهای قلدری هستند که سوابق بسیار خوبی دارند. ویتنامی ها هم آنطور که بررسی کردم به تازگی رشد بسیار خوبی داشته اند ولی ما هم باید تلاش بیشتری داشته و خودمان را ثابت کنیم.»

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ۱۴ بازیکن این تیم بودند که از ترکیه راهی فیلیپین می شوند تا در جام کنفدراسیون آسیا شرکت کنند.

این جام هم روزهای ۳۰ مرداد تا هفتم شهریور ماه در شهر پاسیگ برگزار می‌شود و تیم ملی روز دوشنبه ۳۱ مرداد برابر کره‌جنوبی قرار می گیرند. ایران در گروه الف با تیمهای کره‌جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام همگروه است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی