نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۱۱
استقلال کهکشانی است نه پرسپولیس!/ در مورد قهرمانی آبی‌ها حرفی باقی نمی‌ماند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است برنامه فوتبال برتر و لیست هزینه های دو تیم سرخابی پایتخت مشخص کرد کدام تیم گران‌ترین است.

جمشید شاه محمدی ضمن برشمردن تفاوت قیمت قراردادهای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: بر اساس آمار منتشر شده باشگاه استقلال مبلغ ۳۴۳ میلیارد تومان هزینه قراردادهای خودش در فصل جدید کرده است. این درحالی است که باشگاه پرسپولیس با احتساب یورگن لوکادیا چیزی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده و این گواه همه چیز است. همه ایران هم متوجه شدند گران ترین تیم باشگاهی کشور کدام تیم است.

وی ادامه داد: در این سال‌های اخیر که پرسپولیس قهرمان می‌شد مدام برخی هواداران و حتی پیشکسوتان استقلال مدام می‌گفتند پرسپولیس تیم حکومتی است یا اینکه وزارت ورزش و نهادهای دولتی بیشتر به این تیم می‌رسند! حرفی که از پایه و اساس اشتباه بوده و حتی در سال‌های گذشته هم خبر دارم تیم رقیب بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده بود اما دانش فنی برانکو، یحیی گل محمدی و تلاش بازیکنان این تیم عامل قهرمانی بود.

مهاجم سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: من بحثی در مورد قهرمانی سال گذشته استقلال هم ندارم. تیمی که ۳۰ هفته نبازد حتما شایسته قهرمانی است و حرفی باقی نمی‌گذارد اما کاش کمی‌انصاف داشته باشیم. در سال‌های گذشته و حتی همین یک سال اخیر بارها دیدیم دوستان حرف‌های خنده دار در خصوص پرسپولیس می‌زدند. حالا چرا در مورد تفاوت رقم قراردادهای پرسپولیس و استقلال نمی‌زنند؟ چرا نمی‌گویند تیم محبوب آنها بیشتر هزینه کرده است؟ این حرف‌ها قشنگ نیست و بهتر است یک بار برای همیشه به پایان برسد.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: من جمشید شاه محمدی قاطعانه می‌گویم که نه پرسپولیس حکومتی است و نه استقلال و هر دو تیم متعلق به مردم است اما یکسری صحبت‌های بیهوده و غیر منطقی فضای فوتبال ما را در دوران قهرمانی پرسپولیس ملتهب کرده بود. امیدوارم حالا که همه چیز با عدد و رقم منتشر شده است برخی دوستان به خود آمده واعتراف کنند در مورد پرسپولیس اشتباه کرده اند.

وی همچنین ضمن اشاره به صحبت‌های رضا درویش در برنامه فوتبال برتر یادآور شد: من شاید به خاطر برخی رفتارها و انتخاب‌های رضا درویش نسبت به مدیرعامل پرسپولیس نقدهایی داشته باشم اما انصافا حرف‌هایش در خصوص دلالان به دلم نشست. مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی شهامت به خرج داد و شاید برای معدود دفعات از نقش دلالان در فوتبال ایران و تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس حرف زد. اینکه این افراد سودجود بدون زحمت یا عرق ریختن در فوتبال به پول و منافع مالی می‌رسند و تازه به این هم بسنده نکرده و دنبال استفاده از هر راهی برای رسیدن به پول هستند در نوع خود جالب است. امیدوارم هم خود رضا درویش، هم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و از آن بالاتر نهادهای قضایی دنبال حرف‌های مدیرعامل پرسپولیس را گرفته و هر چه زودتر پاکسازی در فوتبال را آغاز کنند.

مهاجم پیشین تیم ملی درادامه تأکید کرد: متأسفانه سال‌هاست دلالان شیره فوتبال ایران را مکیده و نفوذ زیادی در باشگاه‌های ما پیدا کرده اند اما اراده ای برای برخورد با آنها دیده نمی‌شود. ما این روزها می‌بینیم مهاجمان معمولی که حتی در لیگ به اندازه انگشتان یک دست هم گل نزده اند قراردادهای ۱۲ یا ۱۴ میلیارد تومانی می‌بندند. این یعنی چی؟ آیا دلالان به تنهایی و بدون کمک برخی مدیران یا حتی مربیان می‌توانند قیمت یک فوتبالیست متوسط را تا این حد بالا ببرند؟ معلوم است که نمی‌توانند. حرف‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درد دل بسیاری از اهالی دلسوز فوتبال ایران است که البته به جایی هم نرسیده است. الان خیلی‌ها به به و چه چه کرده و صحبت‌های درویش را دوباره تکرار می‌کنند اما چند روز بعد همه چیز فراموش می‌شود. با فرا رسیدن نقل و انتقالات زمستانی دوباره دلالان وارد عمل شده و جیب خود را پرپول خواهند کرد.

شاه محمدی در خصوص نقش فضای مجازی در جولان دادن دلالان نیز گفت: من کاملا با مدیرعامل پرسپولیس موافقم. دلالان با کمک فضای مجازی در دو، سه سال اخیر قدرت بیشتری گرفته اند. برخی ادمین‌ها دستشان با دلالان و ایجنت‌ها در یک کاسه است و از این اهرم برای تحت فشار گذاشتن مدیران باشگاه‌ها یا مربیان و حتی بازیکنان استفاده می‌کنند. به نظر من اگر قرار بر پاکسازی یا اقدامات مفید برای ریشه کن کردن فساد در فوتبال است باید در کنار دلالان، با برخی ادمین‌های سودجوی فضای مجازی نیز برخورد لازم صورت پذیرد. من شنیده ام یک فردی در استان کرمان همزمان دو کانال هواداری پرسپولیس و استقلال را اداره می‌کند. در کانال پرسپولیس به استقلالی‌ها توهین می‌کند و در کانال استقلال بالعکس! این افراد هم با استفاده از احساسات پاک نوجوانان و جوانان احساسی طرفدار قرمز و آبی کاسبی می‌کنند و یکی از معضلات اصلی فوتبال ایران در حال حاضر همین افراد محسوب می‌شود. به هر حال امیدوارم روزی فرا برسد که همه چیز سر جای خودش باشد و فوتبال ایران بتواند ضمن خلاص شدن از شر این افراد نفسی بکشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • Tito IN ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    حرف حساب
  • سورنا۲ستاره IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    آقای شاه ه ه ه محمدی!!!لنگ چندتا بازیکن‌گرفته شده انقدر استقلال چندتا گرفته شده اون.دوما شما تا الان داشتین جریمه میدادین که پنجرتون باز بشه تازه ما نمیگیم برای لنگ بیشتر هزینه میکردن خودن نهادها یا سازمان ها میگفتن چقدر کمک کردیم به لنگ مام به استناد حرف اونا میگفتیم.همین های وب همراه اول بنیاد خیریه بسه یا بازم بگم.؟
  • سورنا۲ستاره IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    آقای شاه ه ه ه محمدی!!!لنگ چندتا بازیکن‌گرفته شده انقدر استقلال چندتا گرفته شده اون.دوما شما تا الان داشتین جریمه میدادین که پنجرتون باز بشه تازه ما نمیگیم برای لنگ بیشتر هزینه میکردن خودن نهادها یا سازمان ها میگفتن چقدر کمک کردیم به لنگ مام به استناد حرف اونا میگفتیم.همین های وب همراه اول بنیاد خیریه بسه یا بازم بگم.؟
  • رضایاک IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    کیسه اینهمه هزینه کرده برای سومی توی لیگ😂😂
  • فرشاد IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    داوری که هفته اول کاملا به نفعتون بوده جلوذوب 1امتیاز دادن بهتون حالا هفته دوم روببینیم داورچیکارمیکنه
  • منطقی باشیم US ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    انتظار داشتن منطق از پیشکسوتان استقلال مثل اینه که انتظار داشته باشی وسط تابستون در گرمای جنوب کشور برف بباره پنج سالی که پرسپولیس قهرمان میشد تیمش نصف استقلال هزینه میکرد دوسال با پنجره بسته و بدون بازیکن قهرمان شد البته همیشه گفتن خدا خودش در و تخته رو خوب جور می‌کنه تیمی مثل استقلال بایدم پیشکسوتش یکی مثل ممد نوری و فنونی‌زاده وصادقی باشه اسطوره های منقل
  • سعیدی سوق IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    جناب آقای شاه محمدی ،بیش از سه دهه است در فوتبال هستید ،خبر از پشت پرده های تیمتان دارید ،التماس واقع بینی: حتما شنیدید یا خواندید که: یک: اعلام هزینه کرد استقلال بزرگسالان + تیم های پایه (جوانان،نوجوانان،امید و ....) اما پرسپولیس فقط هزینه کرد بزرگسالان را منتشر کرد دو: استقلال مجموع ارقام بازیکنان یعنی رقم دستمزد امسال + قرارداد های سال یا سال های آینده بزرگسال و پایه را یکجا اعلام کرد اما پرسپولیس فقط جمع قرارداد یکسال ه و فصل اخیر بزرگسالانش را عجله نفرما تا حسابرسی ها دقیقتر اعلام بشه بعد قضاوت بفرما در ضمن به فرض این که یک فصل استقلال با هواداران بیشتر به گواه آمار و ارقام ،فیفا،ای اف سی ،لیگ برتر ،بیشتر هزینه کند ،جای زمین و آسمان که عوض نمیشه .خودخواهی های بیشمار و بابا رویانیان و بابا مسعود کاری کردند که خودتان باورتان شد که همیشه فقط شما وسط گود باشید، ۱۵ باشگاه دیگه و ۵۰ میلیون نفر دیگه هم تو این مملکت زندگی و حق آب و حیات دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی