۲۴
خط و نشان کنعانی‌زادگان برای یاران گرت بیل؛ دوست دارم به ولز گل بزنم/ پرسپولیس فصل جدید هم شانس اول قهرمانی است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم الاهلی قطر و تیم ملی کشورمان می‌گوید: خیلی دوست دارم همین جا و در ورزشگاه احمد بن‌علی در دقیقه ۹۲ به ولز گل بزنم اما واقعا این تیم، تیم خوبی است.

مهدی یکتا؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان با گلی که در دقیقه ۹۲ و از روی نقطه پنالتی به الریان زد تیمش را تا رده سوم لیگ ستارگان قطر بالا کشید. مدافع ملی پوش و ایرانی الاهلی قطر در دقیقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی گل برتری الاهلی را به ثمر رساند تا ۳ امتیاز شیرین خارج از خانه به‌دست آید.

کنعانی زادگان ۹۰ دقیقه در ترکیب بازی کرد. این گل از دو نظر برای مدافع ملی پوش کشورمان مهم بود؛ اول آن که دومین گل این فصل محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۹۲ بود! او پیش از این در دیدار حساس هفته دوم الاهلی با الدحیل نیز در وقت‌های اضافه بازی با گلزنی از روی نقطه پنالتی تیمش را از باخت نجات داده و شادی معروفش را نیز انجام داد.

حالا او به یک متخصص در گلزنی دروقت‌های اضافی در لیگ ستارگان قطر تبدیل شده است. از طرف دیگر کنعانی زادگان موفق شد در ورزشگاهی گل بزند که به عنوان محل بازی ایران و ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شده است. ورزشگاه احمد بن‌علی (ورزشگاه اختصاصی تیم الریان) میزبان دومین دیدار ایران در این رقابت‌ها مقابل ولز است. سوت این دیدار چهارم آذرماه، در ورزشگاه احمد بن‌علی الریان به صدا در خواهد آمد. ورزشگاه احمدبن‌علی در محل یک ورزشگاه قدیمی‌به همین نام در شهر الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی تأمین شده است. این ورزشگاه در الریان قطر قرار دارد و فاصله آن از مرکز شهر دوحه ۲۲ کیلومتر است. این ورزشگاه ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد و با ۲۰ هزار صندلی پس از جام جهانی میزبان مسابقات باشگاه الریان خواهد بود. استادیوم الریان در کنار بازی ایران و ولز، چهار بازی از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی می‌کند. علاوه بر این پنج بازی، این ورزشگاه میزبان یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم خواهد بود.

به همین دو بهانه با محمدحسین کنعانی‌زادگان تماس گرفتیم که مدافع ملی پوش کشورمان مثل همیشه با خوشرویی پاسخگوی سؤالات ما شد.

تبریک می‌گوییم. متخصص گلزنی در دقیقه ۹۲ شده ای؟

خدا را شکر می‌کنم و همه اش لطف آن بالایی است. من در مقابل الدحیل هم توانسته بودم در دقیقه ۹۲ گل بزنم و حالا مقابل الریان هم این اتفاق تکرار شد. خیلی خوشحالم چون گلزنی در دقیقه ۹۲ یک لذت دیگری دارد و بیشتر به آدم می‌چسبد!

با دقیقه ۹۲ هم پیمان اخوت بسته ای! همبازیانت در این رابطه با تو شوخی نمی‌کنند؟

چرا دوستان و همبازیانم می‌گویند از این به بعد دقیقه ۹۰ به بعد را باید کنعانی تایم اسم بگذارید!

یک زمانی در رئال مادرید «راموس تایم» داشتیم و حالا...؟

عجب گفتید! یک زمانی عاشق راموس تایم بودم. من خودم رئالی‌ام و نمی‌دانید با گل‌های راموس در وقت‌های اضافی یا سربزنگاه چه کیفی می‌کردیم.

می‌دانی در ورزشگاهی گل زدی که قرار است میزبان بازی ایران و ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد؟

بله، خوب هم می‌دانم. ورزشگاه احمد بن‌علی ورزشگاه بسیار مجهزی است که اتفاقا برای من یکی آمد دارد و خوش یمن است. در این ورزشگاه قبلا هم گلزنی کرده بودم.

خط و نشان کنعانی‌زادگان برای یاران گرت بیل؛ دوست دارم به ولز گل بزنم/ پرسپولیس فصل جدید هم شانس اول قهرمانی است

خدا را چه دیدی. شاید در جام جهانی هم بتوانی در مقابل ولز این کار را انجام دهی؟

بله، من خیلی دوست دارم همین جا و در ورزشگاه احمد بن‌علی در دقیقه ۹۲ به ولز گل بزنم اما واقعا این تیم، تیم خوبی است. باید به ولز و همه حریفان ایران در جام جهانی احترام گذاشت اما گلزنی یک مدافع در این رقابت‌ها یک رؤیای بزرگ است.

لابد می‌دانی ما مدافعانی مثل یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده در جام جهانی برای ایران گل زده اند. شاید تو هم سومی‌باشی؟

مهم‌تر از هرچیزی موفقیت تیم ملی است. فرقی نمی‌کند چه کسی گل بزند و آنچه اهمیت دارد نتایج آبرومندانه ایران در این رقابت‌های بزرگ است. من اول تلاش می‌کنم عنصر مفیدی برای تیم کشورم باشم و بعد هم مثل همه بازیکنان تیم ملی دوست دارم مزه گلزنی در جام جهانی را بچشم. می‌دانم حضور در این مسابقات هم خودش افتخار بزرگی برای هر بازیکنی است اما امیدوارم سرباز خوبی برای تیم کشورم باشم.

ایستادن پشت ضربه پنالتی آن هم در دقیقه ۹۲ کار سختی نیست؟ هر کسی این ریسک را نمی‌کند چرا که اگر خراب شود آن وقت ...

شاید این طور به نظر برسد اما من چه در بازی مقابل الدحیل و چه این بازی با الریان اصلا استرسی نداشتم. خیلی راحت پشت توپ قرار گرفتم و ضربه‌ام را زدم که خدا را شکر به گل تبدیل شد و روسفید هم شدم.

خط و نشان کنعانی‌زادگان برای یاران گرت بیل؛ دوست دارم به ولز گل بزنم/ پرسپولیس فصل جدید هم شانس اول قهرمانی است

این گلزنی در غیاب شجاع خلیل‌زاده همبازی و دوست صمیمی‌ات بود. با او صحبتی نداشتی؟

شجاع پسری با معرفت و یک فوتبالیست فوق العاده است که حضورش برای هر تیمی‌غنیمت و برای همبازیانش انگیزه و کلی انرژی به همراه دارد. جای او در این دیدار خالی بود اما خیلی خوشحال شد که بردیم و من گل زدم.

تو در مصاحبه قبلی با ما جمله‌ای در خصوص شجاع خلیل‌زاده زدی و گفتی که سرزن‌تر از هری کین است! این جمله کلی سروصدا به پا کرد و...

من حرف دلم را زدم. کسانی که با شجاع خلیل‌زاده همبازی یا روبرویش بازی کرده اند خوب می‌دانند او روی سر هر بازیکنی قادر است سر بزند. در نوجوانی والیبالیست بوده و بسیار خوش پرش است. اغراق هم نکردم و انشالله خودتان می‌بینید در جام جهانی هم روی سر همه توپ‌ها را خواهد زد.

به عنوان سؤال آخر می‌خواهیم یک جمله هم در مورد پرسپولیس این فصل بگویی؟ نمی‌شود با محمدحسین کنعانی‌زادگان حرف زد و چیزی در مورد پرسپولیس نپرسید؟

خیلی خوشحالم تماشاگران پرسپولیسی دوباره به ورزشگاه‌ها برگشتند و امیدوارم این عزیزان بار دیگر جشن قهرمانی را در استادیوم آزادی برگزار کنند. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است که نفرات خوبی هم جمع کرده است. این تیم کادرفنی کاربلدی هم دارد و انشالله در فصل جدید هم شانس اول قهرمانی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    حسین اتوبوسی
    • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      بخت اول قهرمانی تو مسابقات اتوبوس رانی!!!؟؟؟
  • حسین IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    بهترین مدافع چند سال اخیر ایران بعد از سید جلال حسینی
    • مهران IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      دفاع فقط هادی کاناوارو ستون سپاهان وتیم ملی اونمقع که جلال کنارعقیلی بازی میکردبازیش جلال به چشم نمیومد انقدرعقیلی خوب بود
  • پرسپولیس عشق جنوب تهران IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    داش حسین باعشق
  • پژمان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    دقیقا مثل پارسال شانس اول هستن
  • ناصر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    بهترین مدافع ایران بعدازسیدجلال ،تمام بزرگان ایران پرسپولیسی هستن #انحلال کیسه_مطالبه مردم اصلاح طلب ایران
    • امیر IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      فعلا که تمام مردم آرزوی انحلال تیم کثیف و حکومتی و بیت المال خور لنگ حقیر رو دارن.
  • علیرضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    آره با وجود خودت و شجاع دفاعمون می شده اتوبان تهران قم.
  • فرهنگ IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    🤣🤣🤣🤣🤣
  • 4444 IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    اتوبوسی متصل به بالا
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    این حجم از چاپلوسی برای یه آدم معلوم الحالی مثل شجاع واقعا برای همه قفله. خواب جام جهانی رو هم نمیتونی ببینی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی