احسان امیری و وحید امیری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتخابات فدراسیون فوتبال در ادوار مختلف، محل وفاق تعداد زیادی از روسای هیئت های فوتبال بود و به نظر نمی رسد این پروسه، دستخوش تغییر و تحول شده باشد.

آرتین زهرابی؛ در شرایطی که میرشاد ماجدی، کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کرد وحید امیری به عنوان کاپیتان تیم ملی (!) در انتخابات شرکت می کند، احسان حاج صفی در نامه ای به فدراسیون، به عنوان یکی از کاپیتان های تیم ملی خواستار حضور در مجمع انتخاباتی شد.

انتخابات فدراسیون فوتبال از بدو پیدایش در ابتدای دهه ٨٠، محل لابی ها، وفاق پشت پرده و اجماع مساله دار بر سر رای دادن به یک کاندیدای خاص بود؛ یعنی دقیقا از همان روزی که محسن صفایی فراهانی به عنوان نخستین رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی حائز اکثریت آراء شد و پیش از آن تمام روسای وقت هیئت های فوتبال در «هتل بلوار» دور هم جمع شدند، تا همین انتخابات قبلی، همه چیز تحت شعاع یک بیعت بود.

بعید است این سیکل معیوب، امروز دچار تغییرات گسترده شود و تغییر مسیر بدهد. یعنی تصور اینکه شاهد یک انتخابات رقابتی در فوتبال ایران باشیم و افرادی که حق رای دارند، به برنامه های یک کاندیدا رای بدهند به نظر می رسد، انتظاری عبث باشد.

پشت پرده نامه مهم کاپیتان تیم ملی ایران به فدراسیون فوتبال/ اصرار عجیب برای حضور وحید امیری در روز برگزاری مجمع انتخاباتی چیست؟

بعد از صفایی فراهانی، محمد دادکان که سرپرست فدراسیون فوتبال بود در همین پروسه از اعضای مجمع رای گرفت. آن انتخابات هم غیر رقابتی و پر از نکته های عجیب بود؛ حاضران در آن جلسه فریادهای شادروان حسین فکری که در انتخابات کاندیدا شده بود را به یاد دارند.

بعدها علی کفاشیان در انتخاباتی تک نفره و بدون داشتن حتی یک رقیب، از اعضای مجمع رای گرفت؛ مهدی تاج باز هم به همین ترتیب رئیس فدراسیون فوتبال شد و در نهایت اینکه عزیزی خادم نیز در مجمعی که یک سمتش علی کریمی بود، نه تنها او بلکه کیومرث هاشمی را از سر راه برداشت.

نامه مهم احسان حاج صفی به فدراسیون فوتبال و اعلام آمادگی او برای حضور در انتخابات، اولین چراغ قرمز قبل از هشتم شهریور نیست؛ پیش از این نیز اتفاقات زیادی رخ داده که نشان می دهد پیش بینی نتیجه انتخابات از همین حالا، کار سخت و پیچیده ای نخواهد بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حنیف IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    امیدوارم وحید امیری این مطلب شما جناب زهرابی رو مطالعه کن وحید جان شما از نظر اخلاقی و فوتبالی بازیکن نمونه ای هستی خواهشاً خودت رو قاطی این مافیای آلوده جنگ قدرت در فدراسیون نکن حتی اگر رفتی رای بدی سعی کن رای سفید داخل صندوق بندازی همه این افراد تایید شده صلاحیت یک روز موندن در فدراسیون فوتبال ایران رو ندارن اما با آمدن میرشاد ماجدی باور کن این ورزش مخصوصا در تیم های ملی همین نیم چه اعتبار هم از بین خواهد رفت فردی که به عنوان سرپرست فدراسیون هنوز نمیدونه لباس تیم ملی توسط کدام اسپانسر تهیه شده و آیا پولی به این اسپانیر پرداخت شده یا نه باید تا تهش خوند برای چی و به چه علت میخواد ریاست فدراسیون رو بگیره کاش وحید جان همین امروز خودت رو کنار بکشی و مثل همیشه محبوب بمونی...
  • abbas IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    حاج صفی دوباره میخوایی بیایی مثل سری قبل به عزیزی خادم رای دادی اینبار به تاج رای بدی همین ماجدی از همه بهتره
    • فوتبالی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      حاج صفی برا خودش پلنگی شده. شایدم خیلی ساده است و دارند از ش استفاده میکنن. بهش قول بازی در جام جهانی میدن و ... انتظار میره بازکنها خودشونو قاطی اصحاب پست و مقام نکنند. اگر میرن رای بدن واقعا به برنامه ها رای بدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی