آقای گل سرخ‌ها: لوکادیا فاکتوری دارد که مهاجمان خارجی پرسپولیس نداشتند/ مهاجم هلندی ناآماده است اما شم گلزنی بالایی دارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرشاد پیوس درباره یورگن لوکادیا مهاجم جدید پرسپولیس می‌گوید: او فاکتوری دارد که بقیه مهاجمان خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر فاقد آن بوده‌اند.

گل اول پرسپولیس در دیدار برابر صنعت نفت آبادان را یورگن لوکادیا مهاجم تازه وارد و هلندی پرسپولیس به ثمر رساند. شماره ۴ جدید پرسپولیس در حالی اولین گل خودش در یک دیدار رسمی برای تیم جدیدش را به ثمر رساند که دومین بازی را پشت سر می‌گذاشت.

در همین ارتباط، فرشاد پیوس آقای گل سابق پرسپولیس و فوتبال ایران به خبرورزشی گفت: یک گلزن واقعی و ششدانگ باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد که محدود به یک یا دو مورد خاص نیست، این ویژگی‌ها موارد متعددی را شامل می‌شود. یورگن لوکادیا فاکتوری دارد که بقیه مهاجمان خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر فاقد آن بوده‌اند.

وی ادامه داد: منظور من شم بالای گلزنی است که یک مقدار شاید ایمون زائد داشت. یک گلزن ‌یا به‌عبارت بهتر یک مهاجم باید پیش از هر چیز شم گلزنی داشته باشد و از استعدادی مادرزاد برای گشودن دروازه حریف بهره ببرد.او باید نسبت به مسائل فنی کاملا آگاه باشد تا بتواند در کنار این آگاهی از استعداد و شم گلزنی خود بهتر و بیشتر بهره ببرد. از طرفی مهاجم برای این‌که به گلزنی کامل تبدیل شود فقط نمی‌تواند به شم گلزنی خود تکیه کند، این مهاجم باید تمرینات اختصاصی هم انجام دهد.

ستاره اسبق خط حمله پرسپولیس افزود: یک مهاجم باید موقعیت‌شناس باشد و از فرصت‌هایی گل بسازد که هیچ‌کس گمانش را نمی‌کند. موقعیت‌شناسی در برخی مواقع خیلی حائزاهمیت است و هوش و درایت یک مهاجم را نشان می‌دهد. مهاجم باهوش یک تیم یاد می‌گیرد که چطور برای خودش موقعیت گلزنی ایجاد کند و منتظر این نباشد که دیگران این موقعیت را برای او به‌وجود بیاورند. گلی هم که لوکادیا به صنعت نفت آبادان زد نشان از شم گلزنی بالایش دارد. من گل او را خوب نگاه کردم. مهاجم نیازی نیست که محکم شوت بزند و گاهی با یک ضربه آرام هم می‌توان دروازه حریف را باز کرد.

فرشاد پیوس با اشاره به مهدی عبدی یادآور شد: باید حواسمان به مهدی عبدی هم باشد. او جوان با استعدادی است و امیدوارم هم خودش و هم کادر فنی پرسپولیس کمک کنند که استعدادش نابود نشود. مهدی عبدی در گذشته نشان داده که توانایی کارهای بزرگ و گلزنی در دیدارهای حساس را دارد و باید به او کمک شود.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بهترین مهاجم تاریخ نیزچنین گفت: در دنیای فوتبال مهاجمان بزرگی مثل گرد مولر و مارکو فان باستن بودند که مثل آب خوردن گل می‌زدند. همین طور در جام جهانی ۱۹۸۲ پائولو روسی بدون آن که زور بزند گلزنی کرد و آقای گل شد. در فوتبال ایران هم با احترام به همه مهاجمان کشورمان باید اسم علی دایی را بیاورم. شوخی نیست که سال‌ها عنوان آقای گل جهان را یدک بکشی و بعد رونالدو رکوردت را بزند. رونالدو برایت پیغام بگذارد و تو را قهرمان بخواند.

پیوس در باره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان نیز خاطرنشان کرد: امسال به نظر می‌رسد دیگر هیچ تیم آسانی وجود نداشته باشد. همه بازی‌ها سخت است اما پرسپولیس تیمی‌است که همه انتظار برد از آن دارند. پرسپولیس هم خوب برد و شاید مهم ترین تفاوت این بازی حضور دختران پرسپولیسی بود که شور و نشاط خاصی به ورزشگاه داده بودند. امیدوارم این حضور برای بانوان علاقمند به فوتبال تداوم داشته باشد.

مهاجم پیشین پرسپولیس در پایان، بازی با هوادار را این چنین پیش بینی کرد: پرسپولیس برنده می‌شود یعنی باید برنده شود اگر می‌خواهد جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. ما فصل گذشته دو بازی بد جلوی هوادار داشتیم و امیدوارم این فصل بچه‌ها جبران کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ستاره سرخ ایران IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    آقای گل با اخلاق و با معرفت آسیا فرشاد حنتلمن دوستت داریم
  • بولینگ دیروز سوگولی حامروز IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    لوکادیا ۲ میلیون دلاری بنجل هیچ کجای دنیا ندیدم که وزیر ورزشت برای یک تیم خاص سوگلی حکومت از بیت المال هزینه ۵۰۰ میلیاردی کند, جز چیز خانه عبده که شنیدم شصت ساله پایان هر فصل هم وزیرباید شاهد اجرای جا کردن وسجده بقا باشد
    • انسانیت IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      اگ نظر ندین میگن لال هستین کیسه کش حقیر،حتما امثال امتیاز معیشتی میخوای
  • آره من یه لنگی هستم IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    آره واقعا شم گلزنی بالایی داره... ولی کلا لنگیا وقتی مدافعین و دروازه بانهای حریف زحمت گل بخودی رو میکشن واسشون شم گلزنیشون بالا میره!!!
    • Ali IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      کاربر به نام آره من یه لنگی هستم جواب به توی نازنین را با کلمه اول نام کاربری ات آغاز میکنم : آره تو یک لنگی اگر باشی منظورم این است که تو اگر یک تکه پارچه به رنگ قهوه ای سیر باشی بسیار بسیار از این که الان هستی بهتر و شریف تری چون حداقلش آن است که فرق بین رنگ قرمز و قهوه ای را نمی دانی یعنی کسی ازت انتظار دانستن آن را ندارد و دیگر آنکه لنگ زشتی های توی فعلی را که نباید پیدا باشد می پو شاند اما تو برعکس آن می اندیشی و عمل میکنی.
  • Re IN ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    بد میسوزن این کیسه کشا
  • فرهادبافراری فرارکرد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    کیسه کشاروول کنین الان گازشون بالای گورشونو خخخخهههخخخهههه
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    لوکادیاباته۶۶۶۶۶۶۶۶....دربی......
  • پرسپولیس لونگی هوچیگر مکتب عبده ام الفساد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    خخخخ.چه باورشونم شده اصلنم معلوم نبود دروازه بان نفت لونگی نیست راحت دستشو عقب کشید تا گل به خوره شوت به این آرومی یه بچه هم می‌گرفت حالا خوبه یکی از اسطوره های لونگم خودش گفته دروازه بان نفت تبانی کرده مکتب هوچیگر دروغگو پرسپولیس جعل فساد همین است
  • فرهنگ IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    باز دم پیوس گرم که عبدی رو فراموش نکرد. این جوون اتفاقا شم گلزنی و جسارتی بالا و بیشتر از لوکادیا داره. از همون اولش یار تعویضی آمد و در دربی گل زد، اما حالا به جای این که استعدادش رو بارور کنند، روحیه اش رو نابود کردند. کاش در تیم شهر خودش نساجی بازی می کرد تا همه جوره از سوی مدیریت و هوادارا حمایت بشه و رشد کنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی