باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان/ قرمزهای نامحبوب در صدر!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجله «فوربس» ۸ باشگاه باارزش جهان را شناسایی کرده است و منچستریونایتد با وجود مالکیت گلیزرهای نامحبوب همچنان با ارزش‌ترین باشگاه لیگ برتر باقی مانده است.

گلیزرها از زمان خرید باشگاه منچستریونایتد در سال ۲۰۰۵، حدود ۱٫۱ میلیارد پوند از پول‌های شیاطین سرخ برداشته‌اند و در ۱۰ سال گذشته هیچ مبلغی از پول خود را سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

از زمان خروج سر الکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳، عملکردهای داخل زمین بسیار کاهش یافته، در حالی که وضعیت امکانات باشگاه نیز مورد تمسخر قرار گرفته است. علیرغم نیاز اولدترافورد و کارینگتون به بهبود وضعیت ظاهری، و فقدان قهرمانی یونایتد در لیگ قهرمانان در ۹ سال گذشته، شیاطین سرخ همچنان یکی از قوی‌ترین برندهای ورزشی در جهان هستند.

در تحقیقی که «فوربس» انجام داد، منچستریونایتد ۴ میلیارد پوند ارزش دارد. آنها در فوتبال جهان تنها پشت سر رئال مادرید و بارسلونا قرار دارند و نوزدهمین تیم ورزشی با ارزش جهان هستند.

مادرید اولین باشگاه فوتبال در فهرست فوربس است و مالکیتش که متعلق به اعضای باشگاه است، ۴٫۵ میلیارد پوند ارزش دارد. بارسلونا نیز مانند رقبایشان در لالیگا، متعلق به اعضای باشگاهش است و علیرغم بدهی‌های چشمگیرش، ارزش ۴٫۴ میلیارد پوندی دارد.

باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان/ قرمزها نامحبوب در صدر!

بعد از منچستریونایتد باشگاه فوتبال بعدی در این لیست لیورپول است. قرمزها متعلق به جان دبلیو هنری آمریکایی هستند که در سال ۲۰۱۰ باشگاه را به قیمت حدود ۴۰۰ میلیون پوند خریداری کرد. ارزش آنها اکنون ۳٫۹ میلیارد پوند است. بایرن مونیخ، متعلق به اعضای باشگاه، ۳٫۷۵ میلیارد پوند ارزش‌گذاری شده است؛ درست بالاتر از منچسترسیتی. قهرمان لیگ برتر انگلیس که در سال ۲۰۰۸ توسط شیخ منصور خریداری شد، ۳٫۷۲ میلیارد پوند ارزش دارد. پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۰ توسط سرمایه‌گذاری قطر اسپورت به مبلغ ۸۶ میلیون پوند خریداری شد، اما اکنون ارزش آن بسیار بیشتر است. قهرمان فرانسه که به فوق‌ستاره‌هایی مانند لیونل مسی و کیلیان امباپه می‌بالد، اکنون ۲٫۸ میلیارد پوند ارزش دارد.

چلسی در رده بعدی قرار دارد که در اوایل سال جاری به مبلغ ۴٫۲۵ میلیارد پوند توسط تاد بولی خریداری شد. فوربس در واقع ارزش آبی‌ها را به میزان قابل توجهی کمتر از مبلغی که آمریکایی‌ها پرداخت کردند، می‌داند و ادعا می‌کند ارزش آنها ۲٫۷ میلیارد پوند است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    این لیست جعلیه . اول منچستره بعد منچستر هم تراکتور اوله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی