۱۲
پیش‌بینی قهرمان جام جهانی بر اساس مدل بورس!/ حریف ایران در فینال شکست می‌خورد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک کارگزار بورس مدلی را به کار برده که پیش‌بینی می‌کند چه تیمی برنده جام جهانی بعدی در کشور قطر خواهد بود.

کمتر از دو ماه دیگر، ۳۲ تیم در قطر برای کسب جام جهانی رقابت خواهند کرد. در این جام هم چندین مدعی برای قهرمانی جام با توجه به ستاره‌هایی که در تیم‌ها هست، وجود دارد. اپیش بینی اینکه چه کسی تاجی را که کیلیان امباپه و فرانسه در روسیه ۲۰۱۸ به دست آوردند کسب خواهد کرد کار سخت و پرریسکی است.

در این زمینه، یک کارگزار بورس با درصد بالایی از پیش‌بینی‌های صحیح مدلی را به کار برده که پیش‌بینی می‌کند چه تیمی برنده جام جهانی بعدی خواهد بود. این فرد یواخیم کلمن، استراتژیست شرکت لیبروم کپیتال است، با بیش از ۲۰ سال کار در خدمات مالی، که سه شنبه گذشته فرضیه خود را عمومی کرد.

برای رسیدن به پیش‌بینی، مدل کلمن نه تنها قدرت فعلی تیم، بلکه عناصر دیگری که هیچ ارتباطی با فوتبال ندارند، مانند متغیرهای اجتماعی-اقتصادی را در نظر می‌گیرد. با توجه به تجربه او در تحقیقات دیگر، این متغیرها مانند جمعیت یا تولید ناخالص داخلی بر عملکرد یک تیم فوتبال بین‌المللی تأثیر می‌گذارند. اگرچه این مدل همچنین عوامل مرتبط با «شانس» را هم در نظر می‌کند.

علاوه بر این، او به پیش بینی‌های درست خود در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ افتخار می‌کند و مدعی است پیش‌بینی کرده آلمان در برزیل و فرانسه در روسیه قهرمان می‌شوند. برای جام جهانی ۲۰۲۲، این مرد معتقد است که تیم آرژانتین به رهبری لیونل مسی پس از شکست انگلیس در فینال قهرمان خواهد شد. انگلیس در مرحله گروهی با ایران، ولز و آمریکا همگروه است.

کلمن همچنین پیش‌بینی کرد که آلبی سلسته اسپانیا را در نیمه نهایی حذف خواهد کرد و سپس قهرمان جام جهانی برای سومین بار در تاریخ خود می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ک. IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    این کارشناس زبده پیش بینی میکنه ارژانتین در فینال انگلیس رو میبره و قهرمان میشه.این پیش بینی کارشناسی هست که ادعا میکنه دوتا جام جهانی را درست پیش بینی کرده و با استفاده از مدلهای خاصی به پیش بینی خودش مطمئنه.اما من پیش بینی میکنم اگه انگلیس در فینال به ارژانتین بخوره صددرصد این انگلیس هست که قهرمان میشه.این پیش بینی رو یادتون باشه تا وقتی به حقیقت پیوست بهتون ثابت بشه پیش بینی من بدون استفاده از مدل های انچنانی درست تر از این پیشگو هست.البته بعدا که برای گرفتن امضا بیایید نوبتتون محفوظ خواهد بود.حتی میتونید سلفی هم با بنده بگیرید.
    • نیما IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      تفاوت خیلی ریزی بین پیش بینی و پیشگویی وجود داره پیش گویی یعنی همین حرف شما که مبنایی بر اساس علم داده و الگوریتمهای هوش مصنوعی نداره اما پیش بینی براساس داده های جمع آوری شده هست. متن رو بخونین گفته چه پارامتر هایی دخیل بودن و اگه منابع جمع آوری داده های این فرد منابع مطمئنی باشن و مهمتر اینکه ویژگی های مهم و بدرد بخوری که تأثیر گذارن رو از جامعه های آماریش استخراج کرده باشه بعید نیست درست گفته باشه. گفته شانس رو هم در نظر گرفته که خیلی خیلی مدل و کارش پیچیده هست و باید از قاعده مارکوف استفاده کنه بعید می‌دونم فقط یه کارگزار معمولی بورس باشه یا باید ریاضیدان فوتبالدوستی باشه که با الگوریتمهای هوش مصنوعی هم آشنا باشه یا یه حقه باز که فقط میخواد معروف بشه
    • ابوجهل: IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      کرک و پر آرژانتین سالهاست که ریخته. من اصلا شانسی براش تو یک چهارم نمی‌بینم چه برسه به فینال. به نظر من آلمان شانس اوله مسابقاته چون آلمانها مثل ساعت دقیقند و منظم بازی میکنن و حتی وقتی عقب می‌افتن هم کوتاه نمیان.
    • آرش US ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      اما من معتقدم که انگلیس حتی به نیمه نهایی هم نمیرسه و این آلمان که به جای انگلیس به فینال میرسه اما آلمان هم حریف آرژانتین نمیشه و آلبی سلسته قهرمان جام جهانی میشه مطمئن باش. (آرژانتین،آلمان،برزیل،هلند) این تیم ها هستند که مدعی اصلی جام ان نه انگلیس!
  • حسن IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    این آقا نتایج ایران رو پیش بینی نکرده؟!
  • م IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    البته اگه انگلیس ایران بتونه ببره
  • سیامک IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    بازی آرژانتین تو مقدماتی دیدم خیلی تیم خوبی بخصوص تو خط هافپک امکان داره قهران شن.
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    من بعدازدیدن ۳۰دقیقه بازی اول قطرتوجام‌ملت ها جایی ک ده نفرنشسته بودن نوشتم قطرقهرمان جام ملت ها.الانم ب شما میگم یه تیم ک اولش (آ)هست قهرمانه.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    خوبه تاج از قدرت لابی گری استفاده نکرده رای پیشگو رو بزنه و اعلام کنه ایران با کی روش و تاج قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲
  • علی کامی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    این بار صد در صد اشتباه کرده که گفته آرژانتین قهرمان جام جهانی میشه.. آرژانتین به یک چهارم هم نمیرسه.بهترین بازیها برزیل انجام میده اونم نمیاد بالا. ...تو گروه انگلیس و ایران سعود میکنن کامل مثل روز روشن.
  • مرتضی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    بنظر من جام جهانی یه قهرمانی به هلند بدهکاره اخ چی گفتم کمرم رگ به رگ شد
  • اف IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    ازنظر من ایران سومی در گروه خواهد شد و آرژانتین و برزیل فینال هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی