نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
داوران از ساپینتو ناراحتند به تیمش چکار دارند؟/ آقای نکونام! بدون پنالتی هم هیچ تیمی حریف استقلال نمی‌شود/ قضاوت مغرضانه تاوان سنگینی دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: من به جواد نکونام توصیه می‌کنم تنهای تنها و بدون اعضای کادر فنی اش بنشیند و بازی استقلال مقابل فولاد را ببیند تا متوجه شود که استقلال نیازی به پنالتی گرفتن نداشت. لطفا این حرف‌ها را درباره تیم بزرگ استقلال نزنید.

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و فولاد و مشکلات داوری، همچنین اظهارات سرمربی تیم خوزستانی درباره مسائل داوری اظهاراتی را مطرح کرد.

چرا بازی استقلال به جنجال داوری تبدیل شد؟

من کاری به هیچ چیزی ندارم. فقط می‌خواهم به حرفهای آقای فنایی استناد کنم که در تلویزیون گفت از خطاهای صورت گرفته در محوطه جریمه فولاد یکی از آنها قطعاً پنالتی بود. اصلا کاری ندارم پنج تا بود، چهار خطا بود یا کمتر! ولی همان یک پنالتی برای استقلال کفایت می‌کرد تا هر سه امتیاز بازی را بگیرد. متاسفانه داور حق استقلال را ضایع کرد و سر استقلال را برید.

اعتراف کمیته داوران به این اشتباهات چه فایده‌ای برای استقلال دارد؟

هیچ فایده ای ندارد! چطور وقتی بازیکن اشتباه میکند او را با کارت قرمز جریمه می‌کنند و یا حتی گاهی با جریمه نقدی از سوی باشگاه مواجه می‌شود اما داور وقتی اشتباه می‌کند کسی به کارش کاری ندارد؟ این شد عدالت؟ چرا داوران باهوش عمل نمی‌کنند؟ چرا وقتی اشتباهات اینچنینی دارند آنها را با جرایم سنگین مواجه نمی‌کنند تا تنبیه شوند؟ لااقل آنها را ۳ تا ۴ هفته دور از مسابقات نگه دارند تا تلاش کنند دیگر اشتباهی مرتکب نشوند. اینکه نمی‌شود به راحتی بیایند زحمات یک تیم را به باد بدهند.

شما هم در استقلال بازی کرده اید و هم مربی این تیم بوده اید. برای هر بازی چند نفر زحمت میکشند تا یک مسابقه استقلال برگزار شود؟

هر بازی ۵۰ نفر را درگیر یک مسابقه لیگ برتر می‌کند تا کل اعضای تیم شاد و خوشحال از زمین خارج شوند. اما متاسفانه می‌بینیم با این اشتباهات واضح هم هواداران ناراحت می‌شوند و هم تیم دچار استرس میشود. ما الان باید ۱۷ امتیازی در صدرجدول باشیم. نمی‌دانم چرا این اتفاقات برای استقلال رقم میخورد.

شایعه شده برخورد ساپینتو با داور بازی نساجی اسباب ناراحتی داوران را رقم زده است؟

داور یک جایگاه خاص در فوتبال دارد. در واقع داور کار قضاوت را انجام می‌دهد و نباید به هیچ وجه مغرضانه عمل کند. این حرف خیلی مهمی‌است! آقای داور، شما کار بزرگ و سنگینی را بر عهده دارید. قضاوت مغرضانه تاوان دارد. باید جواب پس بدهید. اگر ساپینتو اشتباهی کرده بود که او را جریمه کردید، دیگر به تیمش چه کار دارید؟ هرکسی جریمه کار خودش را می‌دهد. بچه‌های استقلال که اینقدر زحمت میکشند و عرق می‌ریزند که نباید زحمات شان به این شکل هدر برود.

داوران از ساپینتو ناراحتند به تیمش چکار دارند؟/ آقای نکونام! بدون پنالتی هم هیچ تیمی حریف استقلال نمیشود/ قضاوت مغرضانه تاوان سنگینی دارد

خبر دارید داور بازی استقلال و فولاد قصد شکایت کردن دارد؟

برود شکایت کند! این آقا بازی را که خراب کرده حالا هم می‌خواهد با شکایت، کارش را تکمیل کند. فکر کنم می‌خواهد با این شکایت بگوید که من به خودم اعتراض دارم. باز هم می‌گویم همان یک پنالتی که آقای فنایی گفت گرفته نشد برای استقلال کفایت می‌کرد تا سه امتیاز را بگیرد.

جواد نکونام در پایان بازی مدعی شد استقلالی‌ها خودشان را زمین می‌انداختند تا پنالتی بگیرند. به نظر شما این گونه بود؟

من به جواد نکونام توصیه می‌کنم درباره تیم خودش حرف بزند. استقلال دنبال پنالتی گرفتن نبوده و نیست. استقلال اینقدر از فولاد سرتر و برتر بود که کلاً اکثر دقایق بازی در نیمه زمین فولاد انجام میشد. اگر این همه حمله روی دروازه فولاد صورت نمی‌گرفت که این همه بحث داوری مطرح نمی‌شد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

من از جواد نکونام که در لالیگا هم حضور داشته می‌خواهم یک بار دیگر در خلوت خودش و تنهای تنها بنشیند. حتی بدون همکاران فنی اش مانند مهدی هاشمی‌نسب که دوست خوب من است. بنشیند و بازی استقلال و تیمش را ببیند. آن وقت به حرف‌هایش در کنفرانس خبری فکر کند. استقلال اینقدر توانمند است که می‌تواند هر حریفی را در لیگ برتر شکست بدهد، مگر اینکه اتفاقات اینچنینی سد راهش شود. با احترام به همه تیم‌ها از جمله سپاهان، گل گهر، پرسپولیس و بقیه، امسال سال سختی در لیگ برتر است و اگر این مسائل غیرفوتبالی بخواهد سد راه استقلال شود کار برای ما دشوار خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • رضایاک اصلی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    کیسائوپینتو که در قبال شما کیسه کشا انسان بسیار سالمی شما دیگه چی هستید وای وای وای...
    • سارقلیخان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      پسر خوب برو کمی مطالعه کن تو با این کامنتت حتی ابروی لنگیا رو هم بردی
  • احمدرضا بهمن بیگی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    زرشک گیاهی است که ایرانیان از میوه آن در غذاها، به عنوان یک نوشیدنی و به شکل مربا و شربت استفاده می‌کنند. این دانه‌های ترش و خوشمزه خواص زیادی دارند و برای بدن نیز بسیار مفید هستند.
  • شهبازی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    درست میگی هیچ تیمی حریف استقلال نیست حالا فعلا سپاهان دوتا گذاشته تو کیسه تون
    • رضایاک اصلی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      تو دیگه ساکت باش با پنالتی اهدایی هم حریف تراکتور نشدید
  • یا علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    استقلال خیلی بد عادت شده بعد از امتیاز معیشتی سال گذشته امسال از دقیقه یک دنبال پنالتی معیشتی هستن😹❤️🖤
  • لنگ IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    شتیل بگیر شدن داوران
    • Ali IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      شیتیل هم اگر باب شد بوسیله فرهاد جانتان اجرا و باب شد نمونه و مشابه اش فضای مجازی سال گذشته که با پولهای شیتیل بده حرفه ای به فْضای مجیدی تبدیل و تغییر نام یافته بود .کرم در خود درخت است بیخود جای دیگر نگردید بد عادت شده اید وترک عادت هم موجب مرضتان شده آقای لنگی اصل و اصیل دلیل ؟؟؟تو که رنگ قرمز که رنگ خونت هم است را با رنگ لنگ که قهوه ای سوخته است یکی میدانی پس یک لنگی خاص و خالص هستی پس به دیگران نچسبان صفت خودت را .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی