نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تلاش آمریکایی‌ها برای حذف ایران از جام جهانی/ سفیر آمریکا هم به کمپین ضدایرانی پیوست!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سفیر آمریکا در ایتالیا هم به کارزار تلاش برای حذف تیم ملی فوتبال ایران از بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی پیوست و خواستار حضور ایتالیا در قطر شد!

در روزهای اخیر تلاش‌هایی برای تحت‌فشار قرار دادن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل آنچه نقض حقوق بشر عنوان شده، شکل گرفته است. حالا روزنامه «رپوبلیکا»ی ایتالیا خبر می‌دهد که سفیر آمریکا در ایتالیا هم خواهان کنار گذاشتن تیم ملی ایران از بیست‌ودومین دوره جام جهانی شده است.  

پائولو زامپولی سفیر آمریکا در ایتالیا با ارسال نامه‌ای به فیفا و در خطاب به جانی اینفانتینو رئیس فیفا خواستار کنار گذاشتن تیم ملی ایران از جام جهانی شد، مسابقاتی که از تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) به میزبانی قطر آغاز خواهد شد. در بخشی از این نامه آمده است: «ما نمی‌توانیم خشونت دولت ایران را تحمل کنیم، شما فرصت دارید تا وضعیت را بهبود بخشید. بار دیگر جهان منتظر اقدام شما به عنوان یک رهبر برای محروم کردن ایران از جام جهانی است. آنچه حول محور فیفا می‌چرخد ​​نباید تحت‌الشعاع اخبار سیاسی منفی برای میلیاردها هوادار در سراسر جهان قرار گیرد، اخباری که می‌تواند بر کار خوب شما و تمیم بن‌حمد بن‌خلیفة آل‌ثانی (امیر قطر) تأثیر بگذارد».

در ادامه این نامه به نگرانی‌های سازمان ملل متحد و آمریکا در خصوص اتفاقات اخیر در ایران، اشاره و تأکید شده است: «به عنوان نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور فوتبال در شورای ورزش، تناسب اندام و تغذیه می‌گویم این وضعیت می‌تواند موقعیت اینفانتینو را بیشتر تضعیف کند. در سطح شخصی اما من تنها نیستم. پس از محرومیت ایران از جام جهانی، ایتالیا می‌تواند مقابل انگلیس بازی کند. تا جایی که من می‌دانم، ایتالیا در بین تیم‌هایی که به جام جهانی نرسیده‌اند، در رده‌بندی فیفا صاحب بهترین جایگاه است. مطمئن هستم که اینفانتینو بهترین تصمیم را خواهد گرفت و تضمین می‌کنم او حمایت سیاسی که می‌تواند به تسریع این روند کمک کند را خواهد داشت».

این دست اظهارات احمقانه در حالی عنوان می‌شود که اولا ایران در فرایندی قانونی به جام جهانی رسیده و امکان حذف این تیم به راحتی‌ مهیا نیست، ثانیا بر اساس تصریحات اساسنامه فیفا، بحث حذف تیم ملی ایران در حالت طبیعی تقریبا محال است و در نهایت اگر هم - بر فرض محال - ایران را کنار بگذارند، قرار نیست ایتالیای ناکام و شکست خورده در بازی‌های انتخابی به جام جهانی برود، چرا که ایران یک سهمیه آسیایی محسوب می‌شود و تیم جایگزین نیز باید از آسیا باشد، نه اروپا!

تیم ملی فوتبال ایران در گروه ‌B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است و در اولین بازی خود در تاریخ ۳۰ آبان باید به مصاف سه‌شیر برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • آریا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    ایتالیا اگه عرضه داشت مقدونیه رو شکست میداد نه اینکه منتظر حذف ایران باشه
    • رستم US ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      ایرانم اگه عرضه داشت تیم سوم الجزایر رو شکست میداد اما بعد اومد اروگوئه رو شکست داد! واویلا!
    • ایران IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      رستم از کریمی وطن فروش چه خبر .بالاخره ویلا زد به نامتون یا نه خخخ
    • غلامحسین غریبی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      چقدر شما آمریکایی ها بدبخت شدید که در تمامی زمینه ها منتظر نبودن و حذف ایران هستید .چه نظامی چه اقتصادی و چه ورزشی چه سیاسی .چقدر دلیل شدید
  • ن.ن IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    این خودش ایتالیایی_امریکاییه هستش واسه همین این حرفو میزنه
  • کیسه حقیر IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    ایتالیا هم مث کیسه دنبال امتیاز و جام جهانی معیشتی هستش.اول مقدونیه شمالی رو ببرید بعد حرف مفت بزنین
    • یا ما یا جام بی جام IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      به نظرم برای این بابا هم توی آمریکا پنالتی مفت (موعودجان بنیادی ) و گل با دست زیاد گرفتن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • !!! IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    کشوری که قدراسبون مستقل ندارد و تماشاگرانش از دیدن فوتبال محروم اند و بازیکنانش به وزارت اطلاعات احضار میشوند و انفرادی میروند و اسطوره اش تهدید میشود، جایش در جام جهانی نیست.
    • پیرمرد کازرونی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      جای بازیکن سرباز فراری هم در جام جهانی نیس.سون ستاره تاتنهام رفت خدمت بازیکنای کره با لباس سربازی رفتن سر تمرین.بعد اینا نمیرن خدمت.به همین دلیل موافق حذفم تا اینا روز سی آبان بجای قطر 04 بیرجند باشن
    • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      بازیکن هیچ کشوری تو مسائلی که تخصص نداره دخالت نمیکنه! اگه به این حرفا باشه عربستان رو بخاطر یمن و انگلیس و امریکا رو بخاطر کشتار یه میلیون نفر غیر نظامی تو عراق باید تا ابد ، المان بخاطر دادن سلاح شیمیایی به عراق باید تا ابد محروم شه!
    • بهمن IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      موافق ام باهات اصلا این تیم ملی ما نیس اگه بره جام جهانی هم انشالله سه تا شکست بخوره و بیاد
    • در پاسخ باختپولیس کبیر خخخخخ IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      پدر تاج تیمسار خسروانی هست حالا پدر لنگ کیه سالی یا بهتر بگم هر 4سال یه پدر براتون پیدا میشه فعلا که دست باباحمیدتون هست خخخخخ قبل بابامسعود میدونستید فوتبال چیه اره دقیقا فوتبال اروپا رو دنبال میکردید خخخخخخخخ اگر گفتی کدوم مجری لنگی صدا و سیما بهتون گفت باختپولیس یادش بخیر هههههههه همون سالی که سجده شکر گذاشتید به کمک داور و کمک داور نرفتید دسته اول
  • لنگی بی هویت IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    یه پیشنهاد به یانکی ها اولا عمرا ایران حذف بشود دوما شما که دل و جرات دارید خیلی دنبال قانون و اجرایی قانون هستید و دم از حقوق بشر نداشته تون میزنید در مسابقه رسمی ایران و امریکا در جام جهانی مقابل ایران بازی نکنید در ان مسابقه اصلا وارد زمین نشوید تا ببیند قانون رسمی فیفا در مقابل امریکا چگونه اقدام خواهد کرد این گوی و این میدان هههههههه
    • کیسه‌کش بی‌تربیت IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      باهات موافقم کیسه‌کش بی‌تربیت!!
    • داش فر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      دمت گرم کاربر با آی دی لنگی بی هویت. اینقدر باحال گفتی که حتی اونهایی که خودشون از بی تربیت ها هستند ومعنی کلمات و معنی بی تربیت رو نمی دونند هم تاییدت کردند.🤣🤣🤣🤣
    • پرسپولیس کبیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      من کاری به نظرت ندارم فقط میخوام اینو ازت بپرسم پدر کیسه کشا کیه ؟؟ آفرین درست گفتی کیسه کش مجهوالهویه بهزاد کلانی
    • کیسه‌کش بی‌تربیت IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      داش فر خوشت اومد نه غلام!! دلیلی نداره منم مثل تو و دوستت بی‌منطق و بی‌تربیت باشم. حالا یه کامنت حمایتی دیگه بذار تا دوستت بیشتر خوشش بیاد.
    • بابک ش IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      استفاده از ایدی کیسه کش بی تربیت و لنگی بی هویت هیچکدوم درست نیست ایجاد نفرت در جامعه بهر دلیل و عنوان کار درستی نیست شاید بشوخی این حرفارو بزنید ولی تاثیر بدشو رو طرفداران فوتبال میذاره کاش روزی برسه که با احترام به رقیب و مودبانه از تیم محبوبمون حمایت کنیم باور کنید حس خوبی که بهتون میده که با توهین کردن هرگز تجربه نمی‌کنید رفاقت عشقه و توهین نفرت انتخاب با شماست!
  • احسان red IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    شايد انتقاد زيادي به كشور خودمون داشته باشيم و داريم ،ولي دلخوشي همين مردم فوتبال هستش اگه اينم از ما بگيرن ديگه هيچي.بيچاره مردم ايران كه هم از خودي ميخورن هم از خارجي.
    • د.د IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      دقیقا.مسئولین که اصلا براشون تیم ملی و فوتبال و ورزش مهم نیس از خداشون هم هست که تیم حذف شه.این وسط تنها سرگرمی مردم خراب میشه.چرا که تو خونه ما فقط واسه فوتبال تلویزیون روشن میشه ولا غیر
  • عمو اسکندر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    افرادی که خواستار حذف تیم ملی هستند چرا موقعی که عراق زمین فوتبال چوار ایلام رو بمباران کرد و پانزده نفر رو به خاک و خون کشید خواستار حذف عراق نبودند و لال مونی گرفته بودند؟؟؟
  • ....... IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    همنطوری که خشونتهای کشور خودت به کشورای دیگرو میتونی تحمل کنی خشونت ایرانم تحمل کن...
  • Shah'hin IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    در ادامه پیام قبلی، اگه اجازه نشر پیدا کنه!! مشخصه که ایران از جام جهانی حذف نمیشه اما امیدواریم که فدراسیون به شکلی تحت فشار قرار بگیره که به راحتی و با هر اتفاقی دَرایِ ورزشگاه ها رو نبندن! پس اگه فدراسیون نمی تونه که مستقل باشه ،(...) --استقلال فدراسیون!!!-- که در اصل مضحک و خنده داره چون که مثه ساختمونایی با معماری و مهندسی سنتی ده ها زیرزمین و پستو و جا و مکان مخفی داره که نیروهای که جایگاه نیروهای مخفی و پنهانی که در حال کنترل کردن فعالیت و اداره اون هستن؛ البته به نام قانون و فرایند قانونی تا تنها گروهی خاص اجازه ورود و نفوذ به فدراسیون رو داشته باشن و (...) و (...) آه و افسوس
  • یوسف IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    انگلیس و آمریکا میدانندفوتبال ایران در شرایط خوبی است ترس ازشکست خودفقط می‌خواهند تمرکز بچه هاروبهم بریزن هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند
  • داش فر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    پس کامنت من چی شد!؟ ترسیدی!؟ نترس. اونجاها سفیر و وزیر و وکیل خیلی خفن نیستند. مثل کارمند معمولیند. البته به شخصیت و احترام کارمندهای ما هم نیستند.🤣
    • کیسه‌کش بی‌تربیت IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      کامنت بی‌تربیتا تایید نمیشه. اصلاحش کن شاید تایید شد. از نظر تو لنگی بی‌هویت ایرادی نداره اما کیسه‌کش بی‌تربیت ایراد داره.
  • شهروندایرانی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    سلام جنایتکاران وکودک کشان شده اند دایه ی مهربانترازمادر جنایات آمریکا آن قدر بیشمار است که می توان هزاران جلد کتاب درباره ی آن نوشت .جنایات ایتالیا در لیبی جنایات فرانسه در الجزایر و ....
    • تولستوی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      چرا راه دور میری همین جنگ جهانی دوم فقط 70 میلیون تلفات داشت.بعد همین ها دم از حقوق بشر میزنن خیلی خنده داره
  • بابک ش IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    باید به کسانی که از شایعه حذف ایران جشن گرفتند گفت چون زورتون به حاکمیت نمیرسه یقه تیم ملی رو گرفتید و تلاش میکنید با محروم کردن ایران دردها و زخمهای خود را التیام دهید و به مسئولان گفت وقتی دنیا بر پاشنه ی سیاست می‌چرخد نمی‌توان با انقلابی بودن در مقابل ترفندهای سیاسی مقاومت کرد.
    • ط IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      باور کن همین تفکر انقلابی و ایدیولوژی اسلام هژمونی آمریکا رو به باد داده.آمریکا از وقتی بیچاره شد و شکست ااش شروع شد که ایران جون گرفت.۷ تریلیون دلار تو عراق خرج کردن آخرش مسلط که نشدن هیچی مجلس عراق رای به اخراجشون داد.ایران اولین کشوری هست که به پایگاه آمریکا حمله کرده.حتی چین و روسیه هم چنین جراتی ندارن.البته مشکلات هم داریم.حضور افراد غرب گرا و لیبرال و بر مسند قدرت در طی سال های اخیر و تحریم های سنگین و ۳۰۰ سال استعمار باعث شده صنایع ما عقب باشن.اما با تلاش میشه رفع کرد.
  • IRAN IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    چقدر اینها مغرورن و نگاهِ از بالا به پایین به ما دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی