نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
مصاحبه اختصاصی رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با خبرورزشی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی درباره قبول مدیریت سرخ‌ها، بدهی‌های این باشگاه و پیشنهادهای وسوسه‌انگیز ستاره‌های این فصل سرخ‌ها صحبت کرد.

مهدی یکتا؛ قد و قامت کشیده، خوش مشرب، مهمان نواز، خوش‌صحبت با لهجه تهرانی اصیل که شاید تعریف مناسبی از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باشد.

دوشنبه گذشته به اتفاق مهدی زارع، عکاس زحمتکش و با تجربه خبرورزشی راهی دفتر باشگاه پرسپولیس شدیم تا گفت‌وگویی با مدیرعامل این باشگاه داشته باشیم. این ملاقات پس از حدود یک ماه و پس از هماهنگی‌های لازم انجام شد. رضا درویش اما در همان بدو ورود به دفترش با عشق و علاقه خاصی از پایین شهر تهران حرف می‌زند و با لهجه تهرونی (!) غلیظ می‌گوید: «تا چند سال پیش توی جنوب شهر تهرون بیشتر همسایه‌ها از حال هم با خبر بودن، اونایی که با هم صمیمی‌تر بودن عصرهای روزهای گرم دور هم جمع می‌شدن اما دیگر حال و هوای گذشته‌ها از بین رفته و ... زمون ما مردهای همسایه پیاده سر کار می‌رفتند و همین باعث می‌شد تا بیشتر همدیگه رو توی محله ببینن، حتما سری به بقالی و میوه فروشی می‌زدن و دست پُر با پا در خونه رو باز می‌کردن اما الان حتی مسافت‌های کوتاه رو با خودروی خود میرن و... منم بچه پامنار بودم؛ بچه محل خدابیامرز بهرام شفیع! هرچی بود عشق و صفا بود و اون قدر صمیمی بودیم که رفقا و بچه محل‌ها در خونه‌مون رو میزدن و می‌گفتن مادر رضا، ناهار چی دارین؟ می‌خوایم بیایم خونه‌تون مهمونی! همه با هم دوست، صمیمی‌و توی یه محل مثل خانواده بودن اما امروز... هیشکی به هیشکی نیست و دلم لک زده واسه اون روزای پایین شهر تهرون!»

از همان برخورد اول جوری صمیمانه حرف می‌زند که یخ گفت‌وگو به سادگی می‌شکند و متوجه می‌شوم با یک بچه جنوب شهری تهران مثل خودم طرف هستم و ...

از کجا این مصاحبه را شروع کنیم آقای درویش؟

از هرجایی که شما دوست دارید، شما مصاحبه می‌کنید و من هم در خدمتم.

(نگاهی به دوست خوبم مصطفی لشگری مدیرروابط عمومی با تجربه و کاربلد پرسپولیس می‌اندازم که او هم می‌گوید) از هر کجا راحتی داداش!

بسیار خوب، رضا درویش در دو، سه سال اخیر بارها اسمش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح شد اما به مرحله عمل نمی‌رسید. این بار چه شد که بالاخره این طلسم شکست؟

تقدیر الهی بود. به نوعی من به این مثل اعتقاد دارم که «هرکسی یک روزی دارد و اگر بیشتر بدود، کفش خودش را بیشتر پاره می‌کند.» چند باری این موضوع مطرح شده بود اما به سرانجامی نرسید تا اینکه این بار جلسه‌ای با دکتر حمید سجادی وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان داشتیم و در نهایت این مسئولیت به بنده واگذار شد.

پس از این اتفاق با چه کسی یا کسانی برای عهده دار شدن مسئولیت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مشورت کردید؟ اگر مشخصا بخواهید یک اسم بیاورید؟

با اغلب پیشکسوتان پرسپولیس و دوستان نزدیک خودم مشورت کردم اما اگر بخواهم یک اسم بیاورم علی آقا پروین است. از دهه ۶۰ کنار پرسپولیس بودم و این تیم را خوب می‌شناختم اما باز هم شما تا زمانی که پشت صندلی مدیریت این باشگاه ننشینید نمی‌توانید مشکلات را درک کنید. وقتی حکم گرفتم کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس فقط ۲۰ درصد پول گرفته بودند، مجید صدری سرپرست باشگاه هم بنده خدا برای اداره امور کلی پول از رفقایش قرض گرفته بود و از سال ۱۳۸۱ این باشگاه بدهی انباشته داشت. مشکلات زیاد بود و ...

اجازه می‌دهید یک پرانتز میان حرف‌های شما باز کنم؟ (سری به نشانه تأیید تکان می‌دهد) اسکندر مقدونی را گفتند چگونه دنیا را فتح کردی و رمز موفقیت تو چه بود؟ گفت: «هر جایی را فتح کردم علیه حاکمان گذشته آن دیار حرف بدی نزدم و بدگویی نکردم!» ببخشید ولی در فوتبال ایران عادت کرده‌ایم مدیران باشگاهی مسئولیت می‌پذیرند و بعد از نشستن روی صندلی مدیریت در خصوص مشکلات گذشته یا کم‌کاری مدیران قبلی حرف می‌زنند. این کار به نظر شما درست است؟

من علیه کسی حرف نزدم. همه مدیران در گذشته زحمت کشیدند و من به مرور زمان متوجه این مشکلات و بدهی‌های فراوان شدم. شما نمی‌دانید اما از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ پرسپولیس حدود ۲۸۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت! من مدیر از کجا این موضوع را باید می‌دانستم؟ تازه وقتی ورود کردم به مرور فهمیدو بلافاصله به اتفاق وزیر ورزش جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و مدیران مالیات و دارایی گذاشتیم و پرسیدم که یک باشگاهی که درآمدی نداشته وکلی هم بدهکار است باید این قدر مالیات بدهد! جالب آن که ۸۰ درصد این مالیات به راحتی و با اظهارنامه به موقع صفر می‌شد.

جداً؟!

بله، شاید گرفتاری‌های مختلف و شلوغی سر مدیران باشگاه در همه این سال‌ها باعث شده بود کسی دنبال این ماجرا نرود. تازه این موضوع را هضم کرده بودیم که از اداره بیمه نامه‌ای رسید مبنی بر اینکه ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این ارگان بدهی داریم! من مدیر از کجا بدانم این بدهی از سال ۱۳۹۰ مانده است؟ سرمان را چرخاندیم یک آقایی حکم ۲۷ میلیارد تومانی علیه باشگاه گرفته بود!

بابت البسه تیم؟

بله، حالا این موارد بدهی‌هایی بود که رو شد و حدود ۴۰ فرد، شرکت و نهاد روی هم رفته حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیارد تومان از باشگاه پرسپولیس طلب داشتند! انگار شما وسط رینگ مانده‌اید و محمد علی کلی هم مرتب از چپ و راست به شما مُشت می‌زند! من مدیر یا هر کس دیگری هم باشد گیج و مبهوت می‌شود. خدا را شکر تیم رفت به بورس و پای شرکت خصوصی‌سازی وسط آمد. حداقل اینکه با یک فراخوان تا حدودی اسامی طلبکاران مشخص شد و حداقل متوجه شدیم باشگاه به چه افراد، شرکت یا نهادهایی بدهکار است. در بحث حرفه‌ای‌سازی ما موظف هستیم که حداقل بدهی به طلبکاران ورزشی را بپردازیم.

یک آقایی حکم ۲۷میلیاردی علیه پرسپولیس گرفت/ بازیکنان جدید پرسپولیس یکی پیشنهاد ۲۵میلیاردی داشت و دیگری می‌توانست با پیشنهادش ۳ آپارتمان بخرد!

بحث مجوز حرفه‌ای وسط آمد و شاید پرسش بسیاری از هواداران پرسپولیس این باشد که بالاخره چه زمانی قرار است این تیم پرطرفدار به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد؟

من همین جا به هواداران نوید می‌دهم کارگروه خبره‌ای را به همین منظور تشکیل داده‌ایم که شبانه روز تلاش می‌کنند تا با کمک و همراهی وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و تجهیز و فدراسیون فوتبال این تعلیق برداشته شود. آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون بسیار تلاش کرده و می‌کنند و به ما هم گفته‌اند بیش از ۲ ماه فرصت داریم. از ۱۵ آذر تا اواخر اسفند ماه سال جاری فرصت داریم مجدد اسناد و مدارک باشگاه برای بازگشت دوباره به لیگ قهرمانان آسیا، بارگذاری کنیم.

بی تعارف ماجرای حذف پرسپولیس و همین طور استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به نظر شما، زیر سر افرادی از داخل کشور بود یا کنفدراسیون فوتبال آسیا؟

متأسفانه در این ماجرا یک مقدار بی‌معرفتی ملی صورت پذیرفت. آن عرق و همیت ملی برای حفظ این دو باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا دیده نشد و سنگ‌اندازی‌هایی شد تا این اتفاق تلخ بیفتد. شاید هم برخی‌ها با رضا درویش مشکل داشتند چون همین چند هفته اخیر هم می‌بینید که چگونه شایعاتی علیه من راه افتاد که فلانی برکنار می‌شود و ...؟

شاید یک مقدار هم طبیعی بوده باشد. به هر حال مدیرعامل استقلال برکنار شده بود و خیلی هم این شایعه جدید عجیب به نظر نمی‌رسید اما نکته جالب این بود که اغلب هواداران پرسپولیس از شما حمایت کردند. آن هم در حالی که شما فصل گذشته قهرمانی را به رقیب سنتی استقلال واگذار کرده بودید. دلیل آن چه بود؟ درو کردن ستاره‌ها در فصل نقل و انتقالات؟

شاید! آقا یحیی سرمربی تیم لیستی از بازیکنان مد نظرش به ما داد و ظرف حدوداً ۱۰ روز توانستیم خریدهای خوبی آن هم با وجود سنگ‌اندازی دلالان داشته باشیم.

سنگ اندازی دلالان؟!

(سری به نشانه تأیید تکان می‌دهد) بله، سنگ اندازی دلالان! به طور نمونه با یک بازیکن جوان و پرامید بر سر ۴ میلیارد تومان به توافق رسیدیم اما ناگهان ظرف یکی دو روز زیرش زد! اول گفت ۵ میلیارد می‌خواهم، بعد شد ۶ میلیارد تومان و بعدش هم ۹ میلیارد تومان که در ادامه متوجه شدیم ۱۳ میلیارد تومان با تیم دیگری قرارداد بسته است!

می‌توانید اسم ببرید؟

نه! در حال حاضر او بازیکن تیم دیگری‌ست و بهتر است اسمی نیاورم.

شما در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود مدعی شده‌اید که سقف قرارداد ۱۲ میلیارد تومانی را رعایت کرده‌اید درحالی که می‌دانیم به عنوان مثال سعید صادقی پیشنهاد ۲۰ میلیارد تومانی داشته است! باور این ادعا به نظر کمی سخت نیست؟

نه، سعید صادقی من به شما می‌گویم پیشنهاد ۲۵ میلیارد تومانی داشت یا دانیال اسماعیلی‌فر که با پیشنهاد جدیدش می‌توانست ۳ دستگاه آپارتمان جدید بخرد. این بچه‌ها به خاطر عشق و علاقه به پرسپولیس تیم ما را انتخاب کردند.

اما در همان مقطع نیز زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه سعید صادقی به رنگ آبی علاقه دارد؟

این هم شایعه برخی دلالان بود که می‌خواستند بین پرسپولیس و سعید صادقی فاصله بیندازند.

ادامه دارد ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لنگی متوهم IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    لوکا65میلیارد صادقی35میلیارددانیال30میلیاردو.......کدوم تیم همچین پولی داره بده
    • نسرین IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      کیسه کش حرف نزنی میگن لالی ؟تیم کیسه شما که معلومه چقدر ریخت و پاش کرده گندش هم بالا اومده .
  • کیسه کش بودن بیماریست IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    دقیقا منظورش دوچرخه سوارانه که با بریز به پاش اخرش اجرلو گند بالا اورد و مشخص شد فساد تیم حکومتی که ۲۰۰ میلیارد پول اضافه از جیب مردم خرج شده!!!!! دوچرخه کثیف فراقانونی
  • کیسه عروس آسیا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    منظورش کیسه هست که خبرش اومده ۶۰۰میلیارد هزینه کردن ۲۰۰ میلبارد هم گم شده. به همین راحتی تیم حکومتی ماسمالی کرد با اومدن فتل فتوشاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی