نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
مصاحبه اختصاصی رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با خبرورزشی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

رضا درویش در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی درباره مذاکره با علی دایی برای سرمربیگری پرسپولیس و مذاکرات تابستانی با برخی گزینه‌های سرخ‌ها صحبت کرد.

قسمت دوم مصاحبه اختصاصی خبرورزشی با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید:

مرتضی پورعلی‌گنجی و سروش رفیعی که پرسپولیسی بودند و فکر نمی‌کنم خیلی مذاکره با آنها زمان برده باشد. درست است؟

دقیقا! شاید راحت ترین مذاکره را با این دو داشتیم که عاشق پرسپولیس بوده و هستند. دانیال اسماعیلی‌فر هم که پسر بسیار مأخوذ به حیا و آرامی است. گئورگی گولسیانی هم اگر ایران بود خیلی زود امضا می‌کرد چون با گل‌محمدی صحبت کرده بود.

مشاوری هم برای فصل نقل و انتقالات داشتید که این قدر موفق ظاهر شدید؟

فقط آقا یحیی به عنوان سرمربی مشاور من بود که توانستیم سریع ترین و به نظرم بهترین نقل و انتقالات شاید ۲۰ سال اخیر پرسپولیس را انجام دهیم.

شاید یکی از دلایل محبوب شدن شما همین نقل و انتقالات تابستانی بوده باشد. خیلی زود لقب «فلورنتینو پرس» گرفتید! رئیس باشگاه رئال مادرید که در سال ۲۰۰۰ تیم کهکشانی را با زیدان، فیگو، بکام، رونالدو، اوون و ... ساخت.

این صحبت‌ها یک مقدار حاشیه‌ای است. تمام هم و غم ما در نقل و انتقالات تابستانی تقویت تیم به خواست سرمربی پرسپولیس بود. وظیفه من مدیرعامل همین بود و تصمیم گرفتیم بدون کمترین تأثیرپذیری یا دخالت دلالان این تغییرات انجام شود و به نظرم رمز موفقیت ما همین بود. سعی کردیم با بازیکنان مورد نظر حتی داخل دفتر باشگاه قرار نگذاریم تا از دست دلالان در امان باشیم. درواقع تا حد زیادی جلوی شیطنت آنها را گرفتیم و بازیکنانی خریدیم که بتوانند در فصل جاری به تیم کمک کنند.

درویش: دایی به من گفت همه جوره روی کمکم حساب کن؛ غیر از سرمربیگری پرسپولیس!/ اگر اشتباه عجیب داور نبود دبی را برده بودیم

لقب کهکشانی خیلی هم بد نیست. به هر حال تیم بزرگ ستاره بزرگ می‌خواهد و کهکشانی! قبول ندارید؟

(لبخند می‌زند) قواعد آنها فرق می‌کند. رئیس رئال مادرید اراده کند می‌تواند بازیکن ۱۰۰ میلیون یورویی بخرد درحالی که من نوعی باید برای جور کردن پول پاداش بچه‌ها به هر دری بزنم!

اما قبول بفرمایید از شنیدن لقب «پرس» خوشحال می‌شدید؟

بله، از شنیدن لقب پرس خوشحال می‌شدم چون احساس می‌کردم توانسته‌ام رضایت و خوشحالی هواداران پرسپولیس را جلب کنم. من نه برای خودم بلکه برای تیم و هواداران شاد می‌شدم.

بحث دلالی واقعا جای بحث فراوانی دارد. چرا مدیر دیگری غیر از شما در این رابطه افشاگری نمی‌کند یا اینکه شما هم پیگیر این افراد سودجو و فصت طلب نیستید که اغلب فقط دنبال پول بازیکنان هستند و هیچ خدماتی هم ارائه نمی‌دهند. این افراد نه ایجنت هستند و نه مدیربرنامه واقعی اما بیشترین پول فوتبال را بدون زحمت و حتی یک مشاوره خشک و خالی به فوتبالیست‌ها به جیب می‌زنند! در دنیای فوتبال «مینو رایولا»ـی فقید هم بود که زلاتان را با مشاوره‌هایش زلاتان کرد. بیشترین پول‌ها را می‌گرفت اما واقعا به بازیکنانش مشورت درست و حسابی می‌داد اما اینجا...

برخورد با این جریان دلالیسم نیاز به اتحاد و وحدت باشگاه‌ها دارد درحالی که متأسفانه در فوتبال ایران هیچ همدلی دیده نمی‌شود. من رضا درویش یک بازیکن را به دلیل درخواست بالا و غیر معقول نمی‌خرم اما رقیبم ۵ میلیارد تومان یا ۱۰ میلیارد تومان روی پیشنهاد من می‌گذارد و آن بازیکن را از دلالان می‌خرد! چرا دلالی از بین نمی‌رود؟ یک پول هنگفت بدون مالیات وسط است که این آقایان به جیب می‌زنند. دلالی را در ایران سراغ دارم که به یکی از دوستان مشترک پیامک زده بود که سر خرید یورگن لوکادیا، رضا درویش به من ۵۰۰ هزار دلار ضرر زد!

درویش: دایی به من گفت همه جوره روی کمکم حساب کن؛ غیر از سرمربیگری پرسپولیس!/ اگر اشتباه عجیب داور نبود دبی را برده بودیم

چطور؟

(با طمأنینه ادامه می‌دهد) گفته بود اگر اجازه می‌داد من به لوکادیا وصل شوم ۵۰۰ هزار دلار هم برای خودم می‌گرفتم و...!

آن دلال را معرفی نمی‌کنید؟!

نه آقا جان، بگذریم! مگر یکی دو تا هستند. ما یک مهاجم خارجی می‌خواستیم بخریم. اتفاقا رئیس باشگاهش خلبان بود و بر حسب اتفاق از طریق یک دوست ایرانی با او ارتباط تصویری گرفتیم و بر سر ۵۰۰ هزار دلار رضایتنامه باشگاه و ۴۵۰ هزار دلار هم ۲ ساله برای خود بازیکن به توافق رسیدیم اما ... به محض اینکه دلالان ایرانی متوجه شدند رقم بازیکن را بالاتر برده و به او آموختند خانه ویلایی در منطقه زعفرانیه در شمال تهران به علاوه ویزا برای نامزدش تهیه کنیم و درخواست‌های نامعقولی که باعث شد قید طرف را بزنیم!

منظورتان کاسیانوی برزیلی است؟

بله، وقتی هم که ما زیر بار این حرف‌ها نرفتیم همان دلالان از طریق فضای مجازی تلاش کردند ما را تحت فشار بگذارند. ما سریع ترین و بهترین خریدهای تابستانی را داشتیم اما ناگهان سیل هجمه هواداران به سمت رضا درویش سرازیر شد که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دوست ندارد مهاجم خارجی بخرد.

البته یک استپ عجیب هم در نقل و انتقالات پرسپولیس به وجود آمد که خیلی زود شایعه‌ای نیز پیچید مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان دستور توقف خریدهای پرسپولیس را داده است؟

(خیلی جدی) به نظر شما آیا معقول است که وزیر ورزش یا حتی وزارت ورزش و جوانان به ما بگوید دیگر بازیکن نخرید؟

شایعات حکایت از آن داشت که با توجه به عدم آغاز خریدهای تابستانی استقلال، وزارت ورزش به عنوان متولی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به شما چنین دستوری داده تا رقیب هم خیلی عقب نیفتد؟

اصلا و ابدا! این خبرکذب و شایعه بی اساسی است. این هم خوراک دلالان به فضای مجازی بود. یک روز رضا درویش آلن دلون می‌شد و روز دیگر کریم شیره ای! من می‌دانم و شما هم می‌دانید یک ادمین شهرستانی و جوان دو پیج و کانال هواداری استقلال و پرسپولیس را تنهایی در دست کنترل دارد و دستش با دلالان در یک کاسه است. او در پیج و کانال استقلالی علیه پرسپولیس می‌نویسد یا برعکس! همین طور هر زمانی دلالان اراده کنند این طرف علیه مدیرعامل، سرمربی یا حتی بازیکنان مطلب می‌نویسد و به نوعی باج خواهی می‌کند!

درویش: دایی به من گفت همه جوره روی کمکم حساب کن؛ غیر از سرمربیگری پرسپولیس!/ اگر اشتباه عجیب داور نبود دبی را برده بودیم

چرا شکایت یا برخوردی از طریق پلیس فتا انجام ندادید؟

یکسری اقداماتی انجام دادیم اما به هر حال این مسائل وجود دارد و هواداران ما باید خیلی هوشیار باشند.

راستی علیرضا جهانبخش نقشی در پرسپولیسی شدن لوکادیا داشت؟

خیر! متأسفانه این حرف‌ها مطرح می‌شود. شاید یورگن لوکادیا به خاطر همبازی بودن با جهانبخش سئوالاتی پیرامون بازی در لیگ برتر فوتبال ایران از کاپیتان تیم ملی کشورمان داشته و بعد پرسپولیس را انتخاب کرده باشد اما باشگاه و ما هیچ ارتباطی با این بازیکن خوش‌اخلاق نداشتیم.

برگردیم به سال گذشته و حضور شما در رأس باشگاه پرسپولیس. بلافاصله پس از انتخاب شما زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال بازگرداندن علی دایی به این تیم به واسطه رابطه خوب شما مطرح شد. درست است؟

علی دایی برادر من است. رابطه بسیار خوبی چه در زمان سایپا و چه قبل از آن داشتیم همان طور که به علی پروین دوست و برادر هستم. این حرف‌ها اما دروغ محض و برای ایجاد تفرقه و دو دستگی در پرسپولیس بود.

آن زمزمه‌ها به گوش خودتان هم رسید؟

طبیعی بود که برسد اما من آدم کم تجربه‌ای نبودم که وارد این بازی حاشیه‌ای آن هم در بدو ورودم به پرسپولیس شوم.

درویش: دایی به من گفت همه جوره روی کمکم حساب کن؛ غیر از سرمربیگری پرسپولیس!/ اگر اشتباه عجیب داور نبود دبی را برده بودیم

با یحیی گل محمدی هم صحبتی داشتید؟

بله، خود یحیی گل محمدی گفت می‌دانم که می‌خواهند فضا را خراب کنند. خود سرمربی ما هم می‌دانست علی دایی قصد آمدن به پرسپولیس را ندارد. ضمن اینکه باید به شما بگویم علی دایی آدم بزرگی است و یک رفیق خوب است اما چنین بحثی اصلا در میان نبود.

آیا علی دایی پس از انتخاب شما به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس زنگ زد و تبریک گفت؟

بله، روز معارفه علی دایی لطف کرد، تماس گرفت و تبریک گفت. جمله‌ای هم گفت که هنوز در گوش من زنگ می‌زند!

می‌شود آن را بازگو کنید؟

علی دایی گفت که هر کمکی بتواند برای موفقیت من و پرسپولیس حاضر است انجام دهد غیر از سرمربیگری!

جدا؟!

جالب‌تر می‌شود بدانید به من گفت اگر صلاح می‌دانم با دوست صمیمی‌اش یحیی گل محمدی هم صحبت کند و ...

و اگر اشتباه نکنیم دو مرتبه یحیی گل محمدی فصل گذشته استعفا داد و یک بار هم قهر کرد. بی تعارف به فکرتان خطور نکرد که علی دایی یا مربی دیگری را بیاورید؟ به هر حال این صحبت‌ها در آن مقطع مطرح شد؟

به هیچ عنوان چنین قصدی نداشتم. اصلا نمی‌خواستم با یحیی گل محمدی قطع همکاری کنم و خودش هم بهتر از هرکسی می‌داند.

درویش: دایی به من گفت همه جوره روی کمکم حساب کن؛ غیر از سرمربیگری پرسپولیس!/ اگر اشتباه عجیب داور نبود دبی را برده بودیم

با علی پروین در این رابطه مشورتی نداشتید؟ یک صحبت‌هایی هم به گوش رسید که...

اتفاقا علی آقا به من گفت که اگر بخواهم خودش زنگ بزند و با یحیی صحبت کند استعفایش را پس بگیرد و برگردد!

ناگفته نماند شما پس از نایب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم از یحیی گل محمدی حمایت کردید. حمایتی که چندی پیش یحیی گل محمدی آن را تلافی کرد و به تعریف از عملکرد شما پس از شایعات برکناری احتمالی مدیرعامل پرسپولیس پرداخت.

حمایت کردم به جهت اینکه از لحاظ آماری تیم یحیی گل محمدی عملکرد بسیار خوبی به جای گذاشته بود. من به شما به جرأت می‌گویم اگر اشتباه عجیب داوری وسط نبود و ما دربی را برده بودیم به احتمال ۹۹ درصد قهرمان لیگ بیست و یکم می‌شدیم. خیلی آن بازی و اشتباه داوری به ما صدمه زد و دیگر هم تیم کر راست نکرد. یحیی گل محمدی واقعا عصبی و ناراحت شده بود که حق داشت. آن بازی، بازی مرگ و زندگی بود و به نظر من باید داور مناسب تری برای قضاوت آن انتخاب می‌شد.

یحیی گل محمدی هم محروم شد و در کنار آن مصدومیت چند بازیکن کلیدی مثل وحید امیری یا پیش از آن عیسی آل کثیر هم به شما لطمه زد. قبول دارید؟

قطعا همین طور است اما بیشترین لطمه را از تساوی دربی خوردیم. هنوز هم همه ما پرسپولیسی‌ها با افسوس و ناراحتی به آن بازی فکر می‌کنیم.

ادامه دارد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • رضا یاک اصلی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    منظورت پنالتی استقلاله که براشون نگرفتند؟!
    • ناشناس IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      گل گفتی دمت گرم حالا ای. درویش پیر هم شده کارشناس
  • ابی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    😄😄چقدر این بشر پررو باید باشه ۱۰هفته هست با کمک داورها دارید می برید خجالت آور حال بهم زن
  • من هم مالباخته ام IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    درویش استقلالی چی میگی این وسط 💙💙💙💙💙💙
    • سحر قریشی و تتلو IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
    • ... IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      کافیه کامنتای کیسه‌کشا رو بخونی تا حالت به هم بخوره. نه حرفی برای گفتن دارن نه نقد منصفانه‌ای برای شنیدن.
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    توقع داشته بازی رو نگه دارن اقا یحیی تعویض کنن.همین فصلم اشتباه داوری نبود استقلال اول بود.چقد توهم اخه
    • ابی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      از لنگی پررو تر ندیدم
    • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      منظور این ادم از اشتباه عجیب داوری کدوم صحنه هست!؟واقعا شغل ایشون قبلا چی بوده که اینقدر پررو تشریف دارن؟
  • آرزوی قهرمانی در آسیا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    رو که رو نیست،دربی رو با اشتباه داوری.....جمع کن تو اینو نگی کی بگه،دربی رفت و برگشت خطل تو ۱۸ نگرفتم حالا تو زبون وا میکنی ،وقتی از تیم لنگ رفتی بعدا دروغات معلوم میشه که بازیکنا رو با چه قیمتی خریدی،۳ بازیکن ۱۵۰ میلیارد پول دادی،بوقتش معلوم میشه از جیب تو که نمیره از مردم بدبخت میره،راستی صندوق امید رو ورشکست کردید ،کمیته امداد و بهزیستی رو چجور؟؟؟؟!!!!!!تیم بدون افتخار تو آسیا چجور اینقد خرج میکنه.
    • کیسه‌کش بی‌تربیت IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      درویش شاید بتونه رو سر تو شیره بماله ولی رو سر حسین‌ قربانزاده نمیتونه. سایت کدال اگه کشکی بود قربانزاده نمیفهمید سردار آجرلوتون ۲۵۰ میلیارد خارج از برنامه هزینه کرده. حالا اگه اون سه تا بازیکن که میگی وجود خارجی داشتن الان شست قربانزاده خبردار شده بود و درویش رو یقه میکرد. یه کم کمتر به خودت و بقیه همفکرات دروغ بگو. از رو نمیرین که. به فکر باشگاه داغون خودت باش که این روزا دهها خبر بد و تلخ دزدی و زد و بند از توش بیرون اومده. درویش اگه خرجم کرده خرج بازیکن کرده نه مثل آجرلوی شما که یه ۶۰ میلیارد مفقودی داره و پنج ماشین جک و ۹۰ میلیارد سازمان لیگ و ۲۵۰ میلیارد هزینه‌کرد اضافه. ما رو باش که فکر میکردیم آجرلو مدیر پاکدستی بوده و سجادی به خاطر در آوردن صداوسیما برکنارش کرده.
  • آنتی دروغگو! IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    مدیر عامل لنگی متوهم مثل اینکه دروغهاتون رو خودتون هم باور کردین
  • پیمان IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    خدایی ،از یک مدیرعامل بعیده ، بازیکنی برای وقت تلف کردن خودش رو میزنه به مصدومیت ،و زمانی که اون رو بیرون میبرن استقلال بازی رو شروع می کنه و گل میزنه و سرمربی از ترس هوادار،بیچاره داوری که نمیدونه اصلا جریان چیه از گلمحمدی کتک میخوره و مدیرشون هم هنوز در توهم اون بازی خوابیده ، پس اگه اینها به جای استقلال بودند که دو تا پنالتی در دو بازی از سه بازی دربی اخیر گرفته نشد چکار می کردند.
  • بی افتخار مثل لنگ IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    تکنیک لنگی ها اینه که یه دروغی رو انقدر تکرار میکنن تا به باور همه برسه. اینجوری رو همه خرابکاریهاشون سرپوش میذارن.
  • امیر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    آخرین عکس،ردیف نشسته و گرد پیری باور نکردنی بر رخ محمود خوردبین،هادی طاووسی و رضا وطنخواه،گذشت روزگار چه ها که با آدمیزادنمیکند،یاد دربی ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ افتادم،اولین باختمان در هشتمین دربی،ضربه کاشته از وسط زمین سلطان علی جباری به هادی طاووسی،موشک تایتانیک هم اینقدر قدرت نداشت.یادش بخیر.
  • بهروز IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    جالب اینجاست که میگه متاسفانه کسی همکاری نمیکنه واسه مقابله با دلال....شما تیم دلالی هستید ،افشین و ممدگلی که سردسته دلالا هستن،تو هم که جرات و شهامت نداشتی واسه هیچ کاری اعتراض کنی،تبلیغ محیطی و صدا سیما یادت رفت!!!!!هوچبگری بسه،خجالت بکش از سنت
  • 4 IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    داغ قهرمانی بدون باخت سال گذشته استقلال بدجور شما لنگی ها رو سوزونده. انقدر بسوزین تا ته دیگتون دربیاد
  • H03in 021 IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    اشتباه داوری دور رفت و بذا جلوی اینه به توان دو دربی فصول قبلش مردک!!!!!از بس به نفعون گرفتن لبریز شدین و گرنه حکایت فرهاد و سید علی ...وانگهی برو چشاتو وا کن و ببین سرمربی دلالت به سعید اقایی میگه خودشو بندازه زمین واسه وقت کشی و تعویض،به افشین میگفتین بجای قدم زدن میدویید تا برگه تعویض دست داور چهارم برسه و بیاد لب خط استقلال که اوت انداخت چرا یحیی اعتراض نکرد؟ چرا نگفت یکیدیگه خودشو بندازه چرا سعید اقایی و برنگردوند تو بازی از لب خط؟ چرا به همون سبک مصدومیت ساختگی سعید اقایی به حامد لک لک نگفت خودشو بندازه؟؟؟؟؟ برووو عمووو جووون خود ازموده را ازمودن خطاست ، دربی با محمود فکری سید جلال رو خط دروازه بود چیکا کرد جز سایه زنی؟ بعد با اون بدن سرد تو 2 دیقه میخواست هم قد زستد شیرجه بزنی دوپینگی تون؟؟؟؟؟؟ از ترابی چخبر؟
  • گلبرگ مغرور IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    آقای درویش تو هم بخشی از باند مافیا هستی. با تبانی با درودگر هزار چهره تبلیغات محیطی پرسپولیس رو دادی به سازمان لیگ و درودگر هم با پایین آوردن نرخ تبلیغات و جذب شرکتهای ارایه کننده تبلیغ، باعث زمین خوردن کارگزار استقلال شد. این پولهای کثیفی که پشت پرده رد و بدل میشه یه روزی چنان زمین بزنتتون که نتونین پاشین. خدا جای حق نشسته.
    • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      عالی بود
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    چه جالب مدیر عامل یک باشگاه و پلیس هم حریف دلال‌ها نمی‌شوند و از بردن اسمشان می‌ترسند.!
  • مهران IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    درود بر جناب درویش مدیرعامل محبوب و مردمی.شما کیسه رو با آجرلو به خاکسیاه نشوندی الانم نوبت حاج فتل هست...دمت گرم خیلی سالاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی